Gå til innhold

Hva skal du stemme og hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å kalle FRP for ett rasistisk parti, må du nesten utdype. Det sitatet er gammelt og ikke minst krenkende. Ta å les hva en rasist er for noe. De folka som kommer opp i Europa er rasister..de hater vår rase og vil forandre oss. Å invitere utlendinger opp hit å sitte å synge kombaja rundt ett bål er det sosialister vil. Redde alle uten oss. Tenk hva fare det setter familien din i.. Skremmende å se hvordan du tenker når du både ser og hører om det som skjer i landene rundt i europa, senest i igår.

Neil folk er så opptatt av å tenke at vi har det godt osv, men tenker ikke at vi har jobbet i mangen år siden krigen med dette. Og dette er vi med å gi ifra oss for enkelte folk er så naive. Gud bedre meg hvordan skal dette ende. Stakkers mine barn og barnebarn som skal oppleve dette! De som sitter på gammlehjem gråter på hvordan vi behandler landet vårt og verdiene våre på ett gull fat. HVis ikke folk våkner nå, er det desverre for sent. Vi kommer aldri til å produsere like mangen mennesker som de og de kommer til å ta over.   

Anonymkode: d924a...1f0

Du er jo grunnleggende historieløs. Ap har sittet med makten brorparten av alle år, de har sørget for velstanden vi har i dag! Innvandringsstoppen vi ser nå er vedtatt av et samlet storting, ikke regjeringen eller Listhag slik mange tror

Anonymkode: 0f720...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal stemme senterpartiet. Hovedgrunnene er at distriktene tas hensyn til, asylpolitikken er relativt streng (men rettferdig), de har frontet et "nei til omskjæring av guttebarn i Norge" og de framstår alt i alt som det mest fornuftige og jordnære partiet.

Anonymkode: 0eaa5...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kunne aldri, virkelig aldri, stemt FRP. Jeg tror det er mange bra folk som stemmer på dem, men noen visitter i diverse kommentarfelt, har nesten fått meg til å miste troen på menneskeheten. Maken til dumheter, kunnskapsløshet og historieløshet fra FRP-sympatisører har jeg aldri sett. Det er virkelig skremmende. Og jeg vil ha disse menneskene langt vekk fra noe som minner om makt i Norge.

Anonymkode: f61bb...a14

 

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å kalle FRP for ett rasistisk parti, må du nesten utdype. Det sitatet er gammelt og ikke minst krenkende. Ta å les hva en rasist er for noe. De folka som kommer opp i Europa er rasister..de hater vår rase og vil forandre oss. Å invitere utlendinger opp hit å sitte å synge kombaja rundt ett bål er det sosialister vil. Redde alle uten oss. Tenk hva fare det setter familien din i.. Skremmende å se hvordan du tenker når du både ser og hører om det som skjer i landene rundt i europa, senest i igår.

Neil folk er så opptatt av å tenke at vi har det godt osv, men tenker ikke at vi har jobbet i mangen år siden krigen med dette. Og dette er vi med å gi ifra oss for enkelte folk er så naive. Gud bedre meg hvordan skal dette ende. Stakkers mine barn og barnebarn som skal oppleve dette! De som sitter på gammlehjem gråter på hvordan vi behandler landet vårt og verdiene våre på ett gull fat. HVis ikke folk våkner nå, er det desverre for sent. Vi kommer aldri til å produsere like mangen mennesker som de og de kommer til å ta over.   

Anonymkode: d924a...1f0

Dette faller utmerket inn i det jeg skrev i det forrige innlegget mitt. Kunnskapsløst og historieløst, og blendet av retorikk og skremselspropaganda. I tillegg med ørten skrivefeil, noe som også går igjen i kommentarfeltene. Jaja, du bekreftet i alle fall mitt inntrykk.

Anonymkode: f61bb...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg kaller du hennes mening om at frp er rasistiske osv for et sitat. Det er det ikke. 

Anonymkode: f61bb...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å kalle FRP for ett rasistisk parti, må du nesten utdype. Det sitatet er gammelt og ikke minst krenkende. Ta å les hva en rasist er for noe. De folka som kommer opp i Europa er rasister..de hater vår rase og vil forandre oss. Å invitere utlendinger opp hit å sitte å synge kombaja rundt ett bål er det sosialister vil. Redde alle uten oss. Tenk hva fare det setter familien din i.. Skremmende å se hvordan du tenker når du både ser og hører om det som skjer i landene rundt i europa, senest i igår.

Neil folk er så opptatt av å tenke at vi har det godt osv, men tenker ikke at vi har jobbet i mangen år siden krigen med dette. Og dette er vi med å gi ifra oss for enkelte folk er så naive. Gud bedre meg hvordan skal dette ende. Stakkers mine barn og barnebarn som skal oppleve dette! De som sitter på gammlehjem gråter på hvordan vi behandler landet vårt og verdiene våre på ett gull fat. HVis ikke folk våkner nå, er det desverre for sent. Vi kommer aldri til å produsere like mangen mennesker som de og de kommer til å ta over.   

Anonymkode: d924a...1f0

Et prakteksempel på hvorfor man ikke må stemme på FrP. Tusen takk!

Anonymkode: d80d0...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal jeg stemme! Det er en borgerplikt og skam på de som ikke gjør det!

I år eg jeg faktisk usikker, jeg har tidligere stemt både på Arbeiderpartiet, SV og KrF. I år står det mellom Senterpartiet og AP tror jeg. 

Kunne virkelig aldri stemt FrP og kunne aldri bodd med et menneske med et slikt verdisyn. Hovedjobben nå blir å få dem ut av regjering. 

Anonymkode: d80d0...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at "ingen" stemmer på frp og de sitter i posisjon i regjeringa :D Det blir det samme at ingen hører på dansemusikk 

Anonymkode: a9b3f...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer SV, mine viktige saker er miljøvern, og at de svakere i samfunnet, skal få det de trenger, og at forskjellen på fattig og rik, ikke skal bli for stor.

Kunne aldri stemt Frp, er vel så uenige med de, som det går an å bli.

Anonymkode: 34296...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra en Frp-familie. Alle der stemmer Frp, hovedsakelig pga. innvanderpolitikken. Mens jeg har alltid vært AP. Men i år vet jeg ikke helt, veksler mellom AP og SV.

Anonymkode: af87b...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer FrP. Synes det har gjort veldig mye bra i regjering. Både veibygging, innvandring o.s.v. 

Anonymkode: f9580...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For første er jeg ikke usikker :) jeg skal stemme SP, siden de tar vare på distriktene. FrP ville jeg aldri stemt på.

Anonymkode: e6bae...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så rart at "ingen" stemmer på frp og de sitter i posisjon i regjeringa :D Det blir det samme at ingen hører på dansemusikk 

Anonymkode: a9b3f...51e

Ved siste stortingsvalg fikk FrP en oppslutning på 16,3 %. Valgdeltakelsen var på ca 78 % av de   ca 3 640 000 som faktisk har stemmerett ved stortingsvalg. Ifølge Wikipedia utgjør det 463 560 stemmer. Det er ikke akkurat "folk flest" som de pleier å rope om, det er en heller liten andel av landets befolkning på ca 5 258 000 mennesker, ca 1/6, faktisk. 

Opplegget er bare at FrP har en væremåte preget av mye støy, retorikk langt ute på kanten og over kanten for hva som blant de aller, aller fleste oppfattes som gangbart, og en mediakåthet uten sidestykke. Samt det opplagte, selvfølgelig, ekstremt populistiske kampsaker. 

Anonymkode: b51c2...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et prakteksempel på hvorfor man ikke må stemme på FrP. Tusen takk!

Anonymkode: d80d0...5cb

Viser bare på hvor snevsynte noen er. Heldigvis har flere folk våknet.

Anonymkode: d924a...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må bare si at Stoltenberg gjorde ingenting for lærlinger i de 8 årene han satt. Denne regjeringen har startet mye for lærlinger. I kontraktene til nye veier nå så er det krav om 7% lærlinger. Dette er store milliardkontrakter og det er også krav om faglærte, språk, samfunnsansvar mm. Dette har aldri vært i statens vegvesen kontrakter  

denne regjeringen har og sidestilt mesterbrev med master  

Ap er de som vedtok uførerefomen som gjør at mange får mindre. 

Så en debatt i vår mellom ap og FrP angående flyktninger og asyl- de svarte likt på alle spørsmål bortsett fra 1 eller 2 og det ene var hvor lenge man må være bosatt før familiegjenforening finner sted. 

 

 

Anonymkode: 4b972...42a

Jeg syns det er veldig bra år denne regjeringen har jobbet med utfordringer i yrkesfagene.

 

Sidestilling av master of mesterbrev syns jeg egentlig bare er et utrykk for forakten for akademisk kunnskap. 1,5 år med brevkurs ved siden av jobb er ikke det samme som fem til seks år med studier der en ikke har normal inntekt og opparbeider seg store lån. 

Jeg har respekt for mesterbrev og yrkesfag, men en slik sidestilling gjør ulempene med å ta høyere grader enda større.

Anonymkode: 92e46...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Viser bare på hvor snevsynte noen er. Heldigvis har flere folk våknet.

Anonymkode: d924a...1f0

Dette med å hevde at dere er så mye våknere enn andre. Det er også et eksempel på en arrogant retorikk som er nokså provoserende i all sin tåpelighet. Man kan ikke føre en god samtale/diskusjon med folk som hever seg selv slik over andre. Jeg har forsøkt, men utgangspunktet er så skjevt, at det ikke blir særlig givende. Dessuten sier dere omtrent det samme, de samme ordene og uttrykkene. Hadde dere vært så innmari våkne, så skulle man tro dere kunne utrykke dere individuelt.

Anonymkode: f61bb...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette med å hevde at dere er så mye våknere enn andre. Det er også et eksempel på en arrogant retorikk som er nokså provoserende i all sin tåpelighet. Man kan ikke føre en god samtale/diskusjon med folk som hever seg selv slik over andre. Jeg har forsøkt, men utgangspunktet er så skjevt, at det ikke blir særlig givende. Dessuten sier dere omtrent det samme, de samme ordene og uttrykkene. Hadde dere vært så innmari våkne, så skulle man tro dere kunne utrykke dere individuelt.

Anonymkode: f61bb...a14

Det er ingenting som heter "våknere" på norsk.

Anonymkode: a9b3f...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved siste stortingsvalg fikk FrP en oppslutning på 16,3 %. Valgdeltakelsen var på ca 78 % av de   ca 3 640 000 som faktisk har stemmerett ved stortingsvalg. Ifølge Wikipedia utgjør det 463 560 stemmer. Det er ikke akkurat "folk flest" som de pleier å rope om, det er en heller liten andel av landets befolkning på ca 5 258 000 mennesker, ca 1/6, faktisk. 

Opplegget er bare at FrP har en væremåte preget av mye støy, retorikk langt ute på kanten og over kanten for hva som blant de aller, aller fleste oppfattes som gangbart, og en mediakåthet uten sidestykke. Samt det opplagte, selvfølgelig, ekstremt populistiske kampsaker. 

Anonymkode: b51c2...cad

1/6 er ikke akkurat lite. Her inne får man inntrykk av at ingen stemmer frp,  kun noen svært få idioter. 

Anonymkode: a9b3f...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er veldig bra år denne regjeringen har jobbet med utfordringer i yrkesfagene.

 

Sidestilling av master of mesterbrev syns jeg egentlig bare er et utrykk for forakten for akademisk kunnskap. 1,5 år med brevkurs ved siden av jobb er ikke det samme som fem til seks år med studier der en ikke har normal inntekt og opparbeider seg store lån. 

Jeg har respekt for mesterbrev og yrkesfag, men en slik sidestilling gjør ulempene med å ta høyere grader enda større.

Anonymkode: 92e46...d4a

Det er viktig for seriøsiteten i bransjen at mesterbrev kan sidestilles. Kjenner noen som tar det og det er ikke akkurat brevkurs for å si det slik. 

Jeg har tatt høyere grad selv og ja det er kjipt til tider når man ser de uten utdannselse tjene mye mer enn en selv. 

Problemene i bygg og anleggsbransjen har vært store så man må prøve å gjøre det mer seriøst. 

Anonymkode: 4b972...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingenting som heter "våknere" på norsk.

Anonymkode: a9b3f...51e

Bra! Du klarte å skrive noe annet enn pjatt!

Anonymkode: f61bb...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er viktig for seriøsiteten i bransjen at mesterbrev kan sidestilles. Kjenner noen som tar det og det er ikke akkurat brevkurs for å si det slik. 

Jeg har tatt høyere grad selv og ja det er kjipt til tider når man ser de uten utdannselse tjene mye mer enn en selv. 

Problemene i bygg og anleggsbransjen har vært store så man må prøve å gjøre det mer seriøst. 

Anonymkode: 4b972...42a

Nå er jo ikke problemet at noen tjener mer, men at det er vanskelig å få kompensasjon for at en taper inntekt over mange år når en studerer og at en derfor kommer dårlig ut i livsperspektiv. Om en likestiller lavere utdanningsnivå bygger en opp under taker om mastersyke og høyere utdanning (spesielt humanistiske grader) som snobbete fjolleri. 

Mesterbrevet er ikke et brevkurs, men det er heller ikke tilsvarende en mastergrad. Det er 1,5 år deltid på fagskolenivå. Hvilke problemer det løser å vekte dem likt har jeg problemer med å fatte, men opplys meg gjerne.

Anonymkode: 92e46...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...