Gå til innhold

Støtte fra nav?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt og veldig dårlig i 6mnd. Min samboer er selvstendig næringsdrivende og har ikke kunnet jobbe på langt nær så mye som vanlig, fordi han har måttet gjøre ALT i heimen. Vi har felles barn under 5år. Kan vi søke noen ytelse som kompensasjon for hans tapte arbeid? 

Anonymkode: ee698...a9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært sykemeldt og veldig dårlig i 6mnd. Min samboer er selvstendig næringsdrivende og har ikke kunnet jobbe på langt nær så mye som vanlig, fordi han har måttet gjøre ALT i heimen. Vi har felles barn under 5år. Kan vi søke noen ytelse som kompensasjon for hans tapte arbeid? 

Anonymkode: ee698...a9e

Ehh nei

Anonymkode: 60f7c...cdb

Skrevet

Nei, noen slik ytelse finnes ikke.

Anonymkode: 1ebb1...635

Skrevet

Om dere da får så lav inntekt at dere kan få sosialstønad er nok det det eneste jeg kommer på.

Dere må nok pga livssituasjon gjøre nye og andre prioriteringer enn dere kunne før om dere sliter økonomisk. Det er dyrt å bli sjuk, og staten dekker noe, slik som dine sykepenger, men ellers er det dere som må ta ansvar for deres utgifter og påse at de ikke er høyere enn deres inntekt.

Selg om dere har to. Billigere tv? Kutte netflix etc. 

Anonymkode: 452cb...74d

Skrevet

Er det mer økonomisk at han jobber og dere leier inn noen til å hjelpe ved behov? 

Skrevet

Nei, folk er jo alene med barn og heltidsjobb, så jeg skjønner ikke helt hvorfor dere skulle få støtte for dette?

Anonymkode: b90bb...76a

Skrevet

Sjekk med kommunen om dere kan få noe form for omsorgspenger om han må ta seg av deg. Vet ikke hvor syk du er da...

God bedring 😊

 

Anonymkode: 7d871...679

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjekk med kommunen om dere kan få noe form for omsorgspenger om han må ta seg av deg. Vet ikke hvor syk du er da...

God bedring 😊

 

Anonymkode: 7d871...679

Takk! 

Anonymkode: ee698...a9e

Skrevet

Tenker også omsorgslønn eller pleiepenger. Dra på nav og hør :)

Anonymkode: 6fbd6...7aa

Skrevet

Wow! 😳

Anonymkode: 4849d...b29

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker også omsorgslønn eller pleiepenger. Dra på nav og hør :)

Anonymkode: 6fbd6...7aa

Men det er jo ikke pga han må pleie hi, men fordi han må gjøre alt hjemme. Det får da man vel ikke pleiepenger for? Da bør alle aleneforeldre få det og da

Anonymkode: 60f7c...cdb

Skrevet

Men får vel ikke støtte fordi man må gjøre alt husarbeidet alene? Da har jeg i så fall tapt masse penger i slik støtte opp igjennom årene!

Anonymkode: fc96b...17f

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker også omsorgslønn eller pleiepenger. Dra på nav og hør :)

Anonymkode: 6fbd6...7aa

Det får man når man ikke kan jobbe i det hele tatt for å pleie sykt familiemedlem, det gjelder ikke her 

Om du er så syk hi, så kan det hende du har krav på nor hjelp som f.eks hjemmehjelp, men han har ikke krav på noe

Og for andre som leser dette hvor en av ektefellene er selvstendig. Det er kjempeviktig med forsikringer som dekker inn tapt arbeid. Tenk om hi må over på aap som bare er 66% av lønnen hennes i tillegg til at han har måtte gå ned i arbeidsmengde.... Da håper jeg hun har en god forsikring som gir utbetaling etter et år på sykemelding. 

Anonymkode: 1ebb1...635

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...