Anonym bruker Skrevet 18. august 2017 #1 Skrevet 18. august 2017 Når gir man det? Før grøt? Vi har nettopp begynt å introdusere nestle havregrøt. Er dette noe som skal gis ved siden av? Fullammer fortsatt. Anonymkode: 35a0c...41f
Anonym bruker Skrevet 18. august 2017 #2 Skrevet 18. august 2017 Det er ikke vanlig med velling i Norge, her får barna melk også introduseres fast føde. Det er svenskene som av en eller annen grunn gir velling først også går over til grøt. Velling er jo bare en tynn grøt som de drikker fra flaske med litt større hull i enn den de bruker til melk. Veldig unødvendig å venne en ammebaby til flaske for å få velling en liten stund også gå over til grøt fra skje. Her går vi rett på skje Anonymkode: 98577...77e
It's all about me Skrevet 18. august 2017 #3 Skrevet 18. august 2017 (endret) Jeg har gitt det til alle mine tre fra ca 5 mnd. De fikk en flaske rett før sengetid der andre ofte får melk. Gå den på soverommet hvor det var helt stille og dempet belysning. På den måten ble de døsige og var gode og mette når de la seg og sov dermed hele natten til 07. Gå det i tillegg til grøt som de fikk tidligere på dagen. Så byttet ikke ut den. Endret 18. august 2017 av It's all about me
Anonym bruker Skrevet 18. august 2017 #5 Skrevet 18. august 2017 2 timer siden, It's all about me skrev: Jeg har gitt det til alle mine tre fra ca 5 mnd. De fikk en flaske rett før sengetid der andre ofte får melk. Gå den på soverommet hvor det var helt stille og dempet belysning. På den måten ble de døsige og var gode og mette når de la seg og sov dermed hele natten til 07. Gå det i tillegg til grøt som de fikk tidligere på dagen. Så byttet ikke ut den. Gjorde omtrent det samme her Brukte det også i perioder hvor han var syk feks, og dårligere matlyst. Anonymkode: 7bff2...ad5
Anonym bruker Skrevet 18. august 2017 #6 Skrevet 18. august 2017 Aldri brukt det, kunne ikke falt meg inn i halvsøvne. Heller aldri brukt noen form for kjøpegrøt eller middagsglass 😊 Nestlé og andre store produsenter tjener seg søkkrike ved å "overbevise" mange foreldre om at de selv ikke er i stand til å dekke næringsbehovet til sine barn ved hjelp av hjemmelaget mat. Trist. Anonymkode: 463e9...fb2
Anonym bruker Skrevet 18. august 2017 #7 Skrevet 18. august 2017 Mine har fått det fram til treårsalderen. De var småspist, og det var en måte å få i nok næring. Anonymkode: 10024...8af
Anonym bruker Skrevet 18. august 2017 #8 Skrevet 18. august 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aldri brukt det, kunne ikke falt meg inn i halvsøvne. Heller aldri brukt noen form for kjøpegrøt eller middagsglass 😊 Nestlé og andre store produsenter tjener seg søkkrike ved å "overbevise" mange foreldre om at de selv ikke er i stand til å dekke næringsbehovet til sine barn ved hjelp av hjemmelaget mat. Trist. Anonymkode: 463e9...fb2 kremt...du vet at man kan lage egen grøt og velling, sant?! Hvorfor tror du automatisk at vi har falt for "Nestle og andre store produsenters" overbevisning om at foreldre selv ikke kan dekke næringsbehovet...osv osv (det du skrev). Selv lagde jeg da egen velling (men dømmer på ingen måte noen andre for å bruke middagsglass og kjøpe-grøt, forstår de godt i tidsklemma, jeg bare likte å gjøre det selv) som han fikk noen ganger på kvelden for å sove bedre, eller når han var syk/dårlig appetitt. Anonymkode: 7bff2...ad5
Anonym bruker Skrevet 18. august 2017 #9 Skrevet 18. august 2017 Vi brukte det til begge våre som gikk dårlig opp i vekt og hadde store problemer med å venne seg til grøt. Anonymkode: 0f610...483
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå