Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Noen her som har fått kneskålen ut av ledd? Trenger litt erfaringer hvis noen har opplevd det samme😨 Hvor raskt gikk kneskålen tilbake? Fikk du veldig vondt i leggen etterpå? Var du på MR, og måtte du evt opereres? Jeg har opplevd dette to ganger før, men da har det gått fort over og jeg har kun hatt litt ømt kne i noen dager. Nå har det gått over en uke og det gjør fortsatt veldig vondt. Synes det er så rart... legen ga meg bare smertestillende og betennelsesdempende, regnet med det kom til å gå over😩 Anonymkode: 23964...2e8
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Forstod ikke dette helt. Når du snakker om at det tidligere bare har vært ømt, var det etter kneskålene ble satt på plass igjen? Har du fått reponert kneskålene denne gangen også, eller venter du på at den skal gå på plass av seg selv? Anonymkode: e6e18...050
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Høres inne godt ut. Hadde bedt om røntgen. Jeg falt rett på kneet da jeg tok en bakover salto. Var tilfeldigvis sykepleier ene personen jeg trente med. Så vedkommende nøkka kneskåla mi på plass igjen. Gjorde det veldig bra, for det så vi på røntgen noen timer etterpå. Anonymkode: 6ddba...51b
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstod ikke dette helt. Når du snakker om at det tidligere bare har vært ømt, var det etter kneskålene ble satt på plass igjen? Har du fått reponert kneskålene denne gangen også, eller venter du på at den skal gå på plass av seg selv? Anonymkode: e6e18...050 Ja, tidligere har de gått tilbake med en gang. Så har kneet vært ømt i noen dager, men ikke noe særlig smerter eller problemer med å gå. Kneskålen gikk tilbake raskt denne gangen og, uten hjelp. Men nå er det mye mer smerter, og har problemer med å gå. Trapper er spesielt vondt, og det å legge vekten på det vonde beinet. Hi Anonymkode: 23964...2e8
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #5 Skrevet 17. august 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres inne godt ut. Hadde bedt om røntgen. Jeg falt rett på kneet da jeg tok en bakover salto. Var tilfeldigvis sykepleier ene personen jeg trente med. Så vedkommende nøkka kneskåla mi på plass igjen. Gjorde det veldig bra, for det så vi på røntgen noen timer etterpå. Anonymkode: 6ddba...51b Huff, nei, det er skikkelig vondt. Flaks at du fikk god hjelp såpass raskt! Litt sånn at jeg grøsser bare jeg tenker på det og. Får dra til legen å be om røntgen eller MR, håper det ikke er så veldig lang ventetid. Hi Anonymkode: 23964...2e8
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #6 Skrevet 17. august 2017 Det skal tas bilde ved slike luksasjoner fordi det er fare for at man får andre skader. Videre bør du henvises til fysioterapeut for å lære deg å trene stabilitet. Og så må du trene stabilitet resten av livet. For hver gang den går ut av ledd er det større sjanse for at det skjer igjen. Du bør derfor også få en henvisning til ortoped som kan vurdere om du er kandidat for å operere slik at det er mindre sjanse for at det skjer igjen. Anonymkode: a8b29...e9e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #7 Skrevet 17. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skal tas bilde ved slike luksasjoner fordi det er fare for at man får andre skader. Videre bør du henvises til fysioterapeut for å lære deg å trene stabilitet. Og så må du trene stabilitet resten av livet. For hver gang den går ut av ledd er det større sjanse for at det skjer igjen. Du bør derfor også få en henvisning til ortoped som kan vurdere om du er kandidat for å operere slik at det er mindre sjanse for at det skjer igjen. Anonymkode: a8b29...e9e Takk for tipset! Skal be legen om henvisning til ortoped og☺👍 Anonymkode: 23964...2e8
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #8 Skrevet 17. august 2017 Naboen fikk kneskålene ut av ledd. Hun gikk med krykker i 6 uker etterpå Anonymkode: 3e87f...07c
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #9 Skrevet 17. august 2017 Jeg fikk kneskålen av led for mange år siden. Da dro jeg den tilbake selv. Det var ingen andre skader men jeg kunne ikke gå på benet på ca 4 uker. Den første uka bar det så ømt at jeg ikke kunne gå med bukser eller ha dyne over benet når jeg sov. Det tok ca 6 mnd før det sluttet å gjøre vondt. Anonymkode: c038a...ee0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå