Gå til innhold

Ok, hvordan snakke venninna mi fra dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to gode venner fra videregående, la oss kalle dem Anne og Tom. Anne er ei kompleks jente, verdens herligste og full i sjarm, samtidig har hun bagasje som gjør henne selvopptatt og enormt avhengig av bekreftelse. Tom var forelsket i Anne og hun holdt han på gress og lekte med ham i  mange år, frem til han traff Elise som han nå skal gifte seg med. Anne proklamerte selvsagt din kjærlighet da, men Tom var hodestups forelsket i Elise. 

Nå har Anne, som driver med slam-poesi bestemt seg for å fremføre et dikt skrevet til brudeparet under vielsen, noe Elise ble veldig glad for. Elise vet ikke at Anne og Tom var "en greie" og ikke bare venner, de hadde jo aldri sex etc. så det er jo ikke så mye konkret å fortelle. Jeg kjenner Anne godt og tror dette handler mer om at hun ikke får bekreftelse for Tom lenger, derfor finner hun en måte å være i fokus på under vielsen. Elise er blitt en god venninne, jeg unner henne ikke den ydmykelsen selv om Anne nok ikke er en trussel for forholdet. Tom er like blind som før når det gjelder Annes dårlige sider. 

Finns det noe jeg kan gjøre?

Anonymkode: f5578...501

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at det blir en ydmykelse? Kanskje hun har skrevet et flott dikt om kjærlighet?

Ikke skap storm i et vannglass nå!

Anonymkode: 93222...b50

Skrevet

Hvis dette blir dårlig vil det jo være Anna som kommer dårlig ut av det. Slam-poesi...wtf. 

Du kan ikke beskytte folk mot seg selv.. Du kan kanskje få høre diktet før festen?

Anonymkode: 5da9c...5a1

Skrevet

Spør pent om å få se/høre diktet før du tar av kanskje?

Anonymkode: d7a41...8c9

Skrevet

Veldig mange av gjestene vet om forhistorien, og til oss andre i venneflokken har Anne sagt ting som "det vil jo bli meg og Tom på et tidspunkt" for under ett år siden. Om hun har vært på Tom flere ganger vet jeg ikke, han syns synd i henne etter den første episoden og syns jeg var veldig dømmende. Derfor tror jeg ikke han ville fortalt meg det om det skjedde igjen. 

Til Elise har hun sagt at diktet handler om den store kjærligheten som overvinner alt, jeg tror vel at hun vil sende Tom "meningsfulle" blikk under fremførelsen. 

Kanskje hun plutselig har endret seg, men det tviler jeg på..

Anonymkode: f5578...501

Skrevet

Hvis teksten er upassende, så er det jo kun seg selv hun ydmyker. Altså, come on. En sjalu eks (ikke det engang, en sjalu eks-flørt) som prøver å "markere seg" i et bryllup er jo bare det mest tragiske i verden.

Anonymkode: d015c...b9e

Skrevet

Jeg ville ha spurt om å få se diktet før bryllupet. Jeg kunne godt ha sagt rett ut også at hun IKKE måtte ta med noe om den liksomgreia mellom henne og Tom som jo aldri var noe uansett, heller ikke det at Tom var forelsket i Anne.

Og hvis du ikke får se diktet på forhånd og du ser på reaksjonen hennes når du sier rett ut at hun ikke må snakke om den liksomgreia med Tom i bryllupet... da hadde jeg snakket med Elise og forklart henne hvordan ting har vært, tror jeg.

Og skjærer alt seg - vel, da får Tom seg en kalddusj. Bare så synd Elise da trolig blir såret.

(hva er forresten slam-poesi?)

Anonymkode: 1d3f3...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...