Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Sist vi hadde familieselskap til eldste diska jeg opp med middag og kaker og kaffe etterpå! Det var mye jobb og det ble mer kaos enn kos følte jeg. Nå er minsten 1 år og jeg vurderer å invitere familien på begge sider en søndag for kaffe og kake i 5 tiden... men vil ikke de skal føle jeg er kjip! Hva serverer dere i familieselskap ved barnebursdag? 😅 Anonymkode: 94fd3...43c
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Helt ok det:) men hva med å servere et par snitter ved siden av? Så folk får et valg. De kan gjøres klar dagen før:) Anonymkode: 2ff64...c5f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Du kan jo ha vafler, sveler eller påsmurte boller på kakebordet. Så får dei litt "mat" i tillegg. Anonymkode: be306...be8
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 Takk for svar! Jeg tenker at de da må ha spist middag på forhånd! Jeg gir isåfall beskjed at det bare er kaffe og kake.... men hvis det virker litt kjipt med bare dette, tror jeg bare jeg lager skikkelig middag og har de kl 16 istedenfor. Servere kake i 18 tiden... Off som jeg stresser med dette... tips til enkel, men god mat som den grei å servere til 8 voksne og 1 barn? Anonymkode: 94fd3...43c
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #5 Skrevet 17. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt ok det:) men hva med å servere et par snitter ved siden av? Så folk får et valg. De kan gjøres klar dagen før:) Anonymkode: 2ff64...c5f Snitter var jo et godt alternativ egentlig! Karbonade, reker, skinke og eggerøre, roastbiff? Anonymkode: 94fd3...43c
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #6 Skrevet 17. august 2017 Har alltid bare kaffe og kake jeg Anonymkode: 5f56b...f21
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #7 Skrevet 17. august 2017 Her er det alltid middag i familieselskapene ved barnebursdag, både hos oss og de andre barna i slekta. Det er som regel alltid noen som kommer nesten rett fra jobb. Men det gjøres ofte enkelt : gjerne en eller annen gryterett som tandoori chicken, bali kyllinggryte, bolognese gryte eller hjemmelaget pizza, lapskaus, komper (kjøpt), lasagne. Anonymkode: ea39e...a89
*Miss Marple* Skrevet 17. august 2017 #8 Skrevet 17. august 2017 Ingen i min familie eller omgangskrets serverer noe annet enn kaffe og kaker i vanlige bursdagsselskap. Ser ikke at det på noen måte er kjipt. Kl 17 en søndag ettermiddag kommer de fleste rett fra middagsbordet uansett, så jeg hadde virkelig ikke giddet å stresse med noe salt om du syns det blir stress.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #9 Skrevet 17. august 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det alltid middag i familieselskapene ved barnebursdag, både hos oss og de andre barna i slekta. Det er som regel alltid noen som kommer nesten rett fra jobb. Men det gjøres ofte enkelt : gjerne en eller annen gryterett som tandoori chicken, bali kyllinggryte, bolognese gryte eller hjemmelaget pizza, lapskaus, komper (kjøpt), lasagne. Anonymkode: ea39e...a89 Vi har aldri hatt bursdag på en hverdag, mange barn i slekta og da er det fullt opp med lekser og fritidsaktiviteter, så vi har selskap i helgene. Ikke nødvendig med middag da, vi legger heller litt mer i kakene. Anonymkode: 5f56b...f21
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #10 Skrevet 17. august 2017 Vi pleier å ha kaffe og kaker litt tidligere på dagen feks kl 14, så drar gjestene hjem i "rett tid" Ellers inviterer vi til pølsefest + kaffe/kaker kl 15. veldig lettvint. også kan gjestene spise sen middag om de ønsker selv. Pizzasnurrer eller hjemmelaget pizza er jo veldig lettvint til så mange gjester. eller påsmurt. om kaffe og kaker serveres er det bare å skrive i invitasjonen at det er akkurat det de får. Anonymkode: de5b7...f56
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #11 Skrevet 17. august 2017 Førstemann hadde barneselskap for barn og etter noen dager for familie. Andremann for familie. Tredjemann er straks ett år og vi tenker at det er på tide at jeg og mannen prioriterer oss selv denne gangen. Vi skal slå oss løs på byen,sammen med barna. Anonymkode: 77d78...3e3
Mostly Harmless Skrevet 17. august 2017 #12 Skrevet 17. august 2017 Dette velger du helt fritt, kaffe og kaker er ikke kjipt. Bare gi beskjed om hva slags servering det blir på forhånd, slik at gjestene kan komme passe sultne i selskapet.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #13 Skrevet 17. august 2017 Kaffe og kaker går fint I bursdag her pleier jeg å sette frem en stor kjele med wienerpølser, brød/lomper og div tilbehør. Gjerne engangs tallerkner osv m bare motiv. (Lett og lage lett og rydde) Siden flere kommer rett fra jobb. Og så kake og kaffe. Anonymkode: bf5e4...eba
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #14 Skrevet 17. august 2017 Vi skal feire 1 årsdag i september 😊 skal servere smørbrød som vi lager dagen før, og kaker. Men det er ikke kjipt å bare servere kaker ☺ Anonymkode: 3a998...341
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #15 Skrevet 17. august 2017 1 time siden, *Miss Marple* skrev: Ingen i min familie eller omgangskrets serverer noe annet enn kaffe og kaker i vanlige bursdagsselskap. Ser ikke at det på noen måte er kjipt. Kl 17 en søndag ettermiddag kommer de fleste rett fra middagsbordet uansett, så jeg hadde virkelig ikke giddet å stresse med noe salt om du syns det blir stress. De kommer jo ikke rett fra middagsbordet hvis de vet at mat serveres Anonymkode: 4de0a...85a
*Miss Marple* Skrevet 17. august 2017 #16 Skrevet 17. august 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: De kommer jo ikke rett fra middagsbordet hvis de vet at mat serveres Anonymkode: 4de0a...85a Nei, selvsagt ikke. Men her sier hi at hun skal opplyse om at det er kake og kaffi. Da mener jeg at det ikke er nødvendig med snitter el i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #17 Skrevet 17. august 2017 I ei helg er det virkelig ikke kjipt med kun kake og kaffe! Når ble det kjipt med kake? Men hadde det vært rett etter jobb på en hverdag hadde jeg satt pris en pølse el. Så lenge folk vet hva de kommer til er det virkelig ikke kjipt! I min familie varierer det hva vi har, det kommer an på de som steller i stand. Noen ganger er det skikkelig middag, andre ganger pølser og andre ganger kun kake. Alt er like kjekt. 😊 Anonymkode: 59be9...97d
Yellow Brick Road Skrevet 17. august 2017 #18 Skrevet 17. august 2017 Man kan vel egentlig servere hva som helst bare folk vet hva de får. Er det vanlig å få middag og så plutselige blir det bare kake og kaffe, hadde jeg blitt temmelig skuffa. Men om du hadde invitert til kaffe og kake, så hadde jeg forholdt meg til det, da måtte vi ha spist godt til lunsj sånn at vi ikke kom på tom mage. Jeg hadde vært blid og fornøyd og aldri sagt noe negativt, men synes nok at det er litt kjipt med bare kaffe og kake. Noen enkle smørbrød / snitter eller påsmurte rundstykker eller noe annet enkelt som ikke er søtt hører med, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #19 Skrevet 17. august 2017 Men selvsagt kan man ha kaffe og kake i bursdagsselskap for familie‼️. Feks Kl 14 på en lørdag/søndag. Mitt emelllom måltider. Anonymkode: b8268...8c1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #20 Skrevet 17. august 2017 Nei, det er sånn vi er vant til å gjøre det. Vi har ofte familieselskapet rundt 13-14-15, så spiser folk middag etterpå hjemme. Men du bør nok gi beskjed ja, så ikke folk kommer skrubbsultne. Evt er det ikke så mye som skal til. Gryterett, lapskaus, pastasalat med baguetger til, er jo lett å lage til mange. Trenger ikke være full julemiddag liksom. Anonymkode: 1056b...581
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #21 Skrevet 17. august 2017 Ja, det er stusselig med bare kaffe og kaker. Når det er så tidlig betyr det at vi må lage middag til lunch. Da går hele dagen. I tillegg må vi ha en skikkelig kveldsmat når vi kommer kjem. Hvis du ikke gidder å lage middag så bør du ikke invitere i middagstid. Anonymkode: bffa8...777
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #22 Skrevet 17. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er stusselig med bare kaffe og kaker. Når det er så tidlig betyr det at vi må lage middag til lunch. Da går hele dagen. I tillegg må vi ha en skikkelig kveldsmat når vi kommer kjem. Hvis du ikke gidder å lage middag så bør du ikke invitere i middagstid. Anonymkode: bffa8...777 Kl 17 søndag er ikke middagstid for oss. Man er forskjellige vøtt😂 Anonymkode: 32df8...282
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #23 Skrevet 17. august 2017 Har aldri opplevd at det har vært middag i familiebursdag, annet enn sånne store feiringer av for eksempel 60-årsdager... Anonymkode: 48461...df3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #24 Skrevet 17. august 2017 Vi pleier å ha en kjele med pølser. 😊Det er jo barnebursdag 😁 Anonymkode: bd5d2...71b
Mostly Harmless Skrevet 17. august 2017 #25 Skrevet 17. august 2017 Jeg ser ikke problemet med kake og kaffe klokka 17 på en søndag. Da kan folk spise middag halv fire eller noe, og komme til en bedre dessert hos dere. Når selskapet består av åtte voksne og et barn, ser jeg helt ærlig ikke poenget med ei kjele pølser i tillegg. Som voksen foretrekker jeg heller å spise middag hjemme og komme til kaker, enn å spise pølser i selskap bare fordi det skal være noe salt på bordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå