Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 Vi bor på et lite sted. Det er blitt litt sånn at vi er venner, vi som har barn på samme alder. Jeg har følt oss delvis inkludert, men kanskje ikke aller mest. De fleste i vår omgangskrets med barn, er voksne, og i jobb. Ingen er rike og ingen er fattige, men noen har nok mer enn andre. Vi er nok av de som har hatt minst, dette har nå endret seg. Når pengene kom, er det oss som er blitt første pri på å reise på ferie med, stikke innom på kaffe til. Dette gjelder over hele linja. Det gjelder de fleste. Livet vårt har ikke endret seg. Vi reiste på samme type sydenferie i år, som alle andre år (vi reiste alene), vi har samme kaffemaskin nå som før. Vi er ikke blitt mangemillionærer, det er ikke sånn forvandling, vi var heller ikke lut fattige. Nå fikk vi flere tilbud om å reise samtidig dele leilighet, dra til samme hotell etc. Er jo ikke slik at vi ikke hadde kaffe og kaker å by på før. Er heller ikke slik at det er snakk om å dele ut penger, bare at vi har det mye mer komfortabelt og trygt enn før. Jeg er så skuffa 😢 Jeg vil jo gjerne være ønsket som venn pga den jeg er, ikke pga familieøkonomi. Forstår meg ikke på det. Anonymkode: 893d7...26e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #2 Skrevet 17. august 2017 Slapp av. De hadde ikke villet være så mye sammen med dere hvis de ikke hadde likt dere. Den eneste forskjellen er nok at de nå tenker at det er greit å være ofte hos dere fordi de vet dere har råd til det. Før var de kanskje litt forsiktige for ikke å belaste økonomien deres for mye. Anonymkode: 1d508...c4e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Kjenner til den der, bare motsatt. Jeg mistet jobben min og vi gikk drastisk ned i inntekt en lengre periode. Hadde en vennegjeng på flere vennepar og nå sitter vi igjen med et. De andre bare tuna oss sakte ut. Det ble slutt på å komme på besøk og det ble slutt på å invitere på besøk. Som du skrev, vi har jo ikke mindre kaffe og kaffebrød nå enn før liksom. Anonymkode: 4b789...a1f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slapp av. De hadde ikke villet være så mye sammen med dere hvis de ikke hadde likt dere. Den eneste forskjellen er nok at de nå tenker at det er greit å være ofte hos dere fordi de vet dere har råd til det. Før var de kanskje litt forsiktige for ikke å belaste økonomien deres for mye. Anonymkode: 1d508...c4e Vi var ikke fattige altså. Har og hadde enebolig, to biler, og hytte. Vi hadde både til mat og kaffe. Anonymkode: 893d7...26e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #5 Skrevet 17. august 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slapp av. De hadde ikke villet være så mye sammen med dere hvis de ikke hadde likt dere. Den eneste forskjellen er nok at de nå tenker at det er greit å være ofte hos dere fordi de vet dere har råd til det. Før var de kanskje litt forsiktige for ikke å belaste økonomien deres for mye. Anonymkode: 1d508...c4e Tvilsomt. Det handler nok mer om at mange trekkes mot dem de anser som vellykkede og ressurssterke, og at de blander disse to tingene sammen med økonomi. Anonymkode: 600b0...662
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #6 Skrevet 17. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tvilsomt. Det handler nok mer om at mange trekkes mot dem de anser som vellykkede og ressurssterke, og at de blander disse to tingene sammen med økonomi. Anonymkode: 600b0...662 Jeg tror ikke det. Av dem jeg kjenner er det ingen sammenheng mellom hvor mye penger du har og hvor ofte folk samles der, med unntak av dem som har veldig lite. Dem er nok de fleste forsiktige med å invitere på ting som koster penger ol. For å bli ekstra populær på grunn av penger må du ha veldig mye. Jeg kjenner et par som nok har det slik, men de er gode for flere milliarder og er A-kjendiser. Dem er det mange som er litt ekstra ivrige på å bli kjent med. Anonymkode: 1d508...c4e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #7 Skrevet 17. august 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Tvilsomt. Det handler nok mer om at mange trekkes mot dem de anser som vellykkede og ressurssterke, og at de blander disse to tingene sammen med økonomi. Anonymkode: 600b0...662 Dette er det jeg har sett også. Har sett det med flere som har vært i HIs situasjon og fortalt akkurat det samme som Hi forteller. Selv har jeg sett det motsatte slik anonym a1f forteller. Med sykdom og dårlig økonomi forsvant også de fleste av de vennene som jeg tidligere gjorde ting som ikke kostet penger med også, ikke bare de som jeg gjorde ting med som kostet penger. Anonymkode: 47766...75a
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #8 Skrevet 17. august 2017 Jeg har beholdt de samme vennene hele veien, i tillegg til nye jeg har fått opp gjennom årene. Fra fattig og hardtarbeidende student, via yrke som ga svært godt betalt, og til trang økonomi igjen (uten rom for luksus som ferie, kino, konserter, kafé etc). Anonymkode: 1445e...395
Anonym bruker Skrevet 17. august 2017 #9 Skrevet 17. august 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har beholdt de samme vennene hele veien, i tillegg til nye jeg har fått opp gjennom årene. Fra fattig og hardtarbeidende student, via yrke som ga svært godt betalt, og til trang økonomi igjen (uten rom for luksus som ferie, kino, konserter, kafé etc). Anonymkode: 1445e...395 Samme her. Mange nye også. Selv også etter tildels store tragedier og omveltninger i livet, som har skubbet meg ut av arbeidslivet for en tid. Anonymkode: ad545...eef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå