Gå til innhold

Rett av meg og be om henvisning til psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt meg time hos legen idag hvor jeg skal be om henvisning til psykolog. Jeg har det ikke så bra for tiden. Jeg har veldig kort lunte og kan bli veldig fort lei meg. Jeg kan sove hele dagen om jeg har muligheten, men på kveldene har jeg ofte tunge tanker og sliter med å sovne. Har sovetabletter, men de tar jeg ikke med mindre det er veldig ille. 

Vi har hatt dødsfall i nærmeste familie for få uker siden og det var veldig tungt for meg ettersom jeg var ekstremt knyttet til denne personen! Denne personen betød så mye for meg at verden falt litt i grus da dødsfallet kom selvom det var ventet.

Nå er det også skolestart til mandag for barnet og jeg gruer meg så fryktelig! Jeg ble mobbet i alle år på skolen av nesten alle elevene. På mitt trinn ble jeg mobbet av nesten alle og mange fra trinnet over mobbet meg også. Lærerne glemte meg på skolelister, boklister osv. så jeg har angst for at det samme skal skje med barnet selvom jeg vet ganske sikkert at det ikke skjer!

Jeg er så sliten og lei. Jeg vil bare sove og ikke dra på jobb. Jeg vil vekk fra alt og alle

Anonymkode: 3c64c...d1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det høres da veldig riktig ut! Du trenger å bearbeide det som skjedde med deg slik at du ikke overfører dine greier til ungen, f eks ved å lage en slags forventning om at ungen din skal bli mobbet. 

Anonymkode: 8fd90...34c

Skrevet

Absolutt! Høres ut som du trenger noen dagers sykemelding også.

Anonymkode: 442f1...33d

Skrevet

Du gjør helt rett i å be om henvisning til psykolog, HI.

Hvis det er lang ventetid der du bor for å komme til psykolog så spør legen om du kan få en henvisning til kommunens psykiatriske sykepleier, det er et lavterskeltilbud, så mulig du kan få hjelp der mens du venter på psykolog.

Synes du tar ansvar for egen psyke og helse når du nå ber om hjelp, det er bra, Hi.

Ang. at barnet ditt starter skolen, minn deg selv på at ditt barns skolestart bare er dets egen skolestart. Det er naturlig at du føler som du gjør pga. dine opplevelser i fortiden, men minn deg selv på at alle de vonde følelsene og dermed angsten ligger i deg. Men det får du hjelp til å bearbeide hos psykolog og finne gode teknikker for å takle. Bare vær bevisst slik at du ikke viser din angst til barnet.

Jeg er enig i at det høres ut som om du kanskje også trenger en liten sykemelding for å få litt mer energi igjen.

Trist å høre at du mistet en som stod deg så nær. En del av den personen vil alltid være med deg videre. Ta vare på deg selv <3

Anonymkode: 52825...a4d

Skrevet

Var så vidt legen ville henvise. Var visst ikke så tjukt grunnlag til at det var noen vits, men hun gjorde det allikevel. Sykemelding nevnte hun ikke i det hele tatt

Anonymkode: 3c64c...d1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...