Gå til innhold

Greit å la ungene være alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen fikk et spontant tilbud om guttetur på fjellet for å fiske fra idag til i morgen, som jo sikkert blir veldig trivelig :) men jeg hadde tenkt å dra en time på gymmen ikveld å sykle litt med ei venninne. Er det innafor å la 11 og 8 åringen være aleine hjemme den timen? De er oppegående og ansvarlige unger begge to, men er en times tid for mye?

Anonymkode: 2ad08...457

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt innafor.

Anonymkode: 5f5c5...0d9

Skrevet

Tenker de kommer til å synes det er topp å være litt aleine, da skal de få prøve seg på det ikveld :D De har telefon så de kan ringe om det er noe, er en fin trygghet synes jeg :)

HI

Skrevet

Det er ikke noe problem, mine på 8 og 10 kan fint være hjemme alene litt mens jeg er på butikken e.l.

Anonymkode: 00108...899

Skrevet

Null problem. Her kan han på 11 passe lillebror på 6 mens jeg trener. Er borte i en time, da har de ordnet seg kveldsmat og koser seg veldig alene. Har alltid med telefon.

Anonymkode: aa697...534

Skrevet

Har like gamle barn, og de klarer helt fint å være litt alene, men vi lar dem ikke være alene etter leggetid. 

Anonymkode: 95740...38c

Skrevet

Null stress 😁

Anonymkode: 122f2...abc

Skrevet

Så bra! Deilig at ungene begynner å bli så store at man kan gi dem litt ansvar over egen tid :) Nei jeg ville aldri latt dæm være alene etter de er i seng, dette er snakk om sånn fra rundt 18-19:00 :)

HI

Skrevet

Har også barn på 8 og 11, de er da alene sammen støtt og stadig. Har også vært alene en dag mens jeg var på jobb. Jeg jobber riktignok ganske nærme hjemmet. Går helt fint.

Skrevet

Min straks 6-åring er alene mens jeg går en runde med hunden på rundt 10 minutter. Hun vet at hun ikke skal åpne om det ringer på døren (jeg låser den) og vi har en telefon hjemme som hun kan ringe meg på. Så hun kommer etter all sannsynlighet til å være hjemme alene hvertfall en time når hun er 8, så jeg synes du skal dra :)

Anonymkode: 98f0b...13a

Skrevet

Mine på 12 og 9 har vært ofte hjemmealene ei stund nå,de elsker det.aldri etter leggetid da.jeg jobber like ved.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen fikk et spontant tilbud om guttetur på fjellet for å fiske fra idag til i morgen, som jo sikkert blir veldig trivelig :) men jeg hadde tenkt å dra en time på gymmen ikveld å sykle litt med ei venninne. Er det innafor å la 11 og 8 åringen være aleine hjemme den timen? De er oppegående og ansvarlige unger begge to, men er en times tid for mye?

Ja!!

Mine har vært hjemme alene tre dager i sommer mens vi har jobbet. Første gang de er så lenge alene. Eldste er 13 og har passet på at alle spiser, er ute og leker litt i løpet av dagen og har faktisk også satt søsknene og seg selv i gang med rydding og støvsuging. De vokser på å få ansvar :) (mine er fra 7 år og oppover). 

Anonymkode: ec04c...e85

Skrevet (endret)

Et rungende ja (til overskriften, ikke siste spm i teksten).

Endret av Mandala
Skrevet

Mine på 9 og 10 er gjerne hjemme alene en hel arbeidsdag hvis de er hos far, hos meg i noen timer hvis de er sammen. Første gang de var alene en time tror jeg var for 3 år siden 😊

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

En bekjent av meg har latt sin 6 åring gå hjem og vere alene hjemme etter skoletid isteden for sfo. En hel dag fri og en halv dag fri i tillegg. Han bor nærme skolen, men jeg syntes dette er litt drøyt.  8 og 11 derimot er mer passelig alder for en time eller to hjemme - så lenge ungene er modne nok til det selvsagt. 

Anonymkode: 1a5b0...98e

Skrevet
3 timer siden, Førstemann skrev:

Har også barn på 8 og 11, de er da alene sammen støtt og stadig. Har også vært alene en dag mens jeg var på jobb. Jeg jobber riktignok ganske nærme hjemmet. Går helt fint.

Samme her, 8åringen min klarer det helt fint alene hvis jeg må på jobb og hun er syk f.eks. Da tenker jeg mild sykdom altså, hun klarer jo fint å lage seg mat og gå på do alene, og synes det er strålende å se TV og leke en hel dag:) Jeg jobber to minutter unna da, og kan nås på tlf om det skulle være noe.

Anonymkode: 14525...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...