Gå til innhold

Foreldre til autister/ Asperger på ungdomsskolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerer deres barn på å bytte klasserom hvert år? Det nye de skal ha, er ganske lite. Det er ingen grupperom tilknyttet klasserommet, så ingen anledning til å ta seg en liten pause i løpet av en lang dag. 

Er ganske spent, og frykter at det blir en veldig sliten gutt dette året...

Anonymkode: 36cc1...7a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt falt av lasset i 7.klasse. Nå (9.klasse) skal det jobbes for å føre ham inn i klasserommet igjen, for ifjor hadde han bare timer ute med èn lærer, og bare åtte timer i uka. Så mitt råd er virkelig å være obs på alle faresignaler. Jeg er usikker på hva jeg skulle gjort annerledes, men prøv virkelig å passe på at det ikke går så langt som hos oss. Her bytter de heldigvis ikke klasserom hvert av disse årene, men det er jo en drøss med ulike lærere og ganske uoversiktlig sånn alt i alt. 

Anonymkode: 4f6e1...72e

Skrevet

Her har ungdomsskolen tre baser her, og hver base har flere grupperom og klasserom knyttet til seg. Så de har samme base i tre år. Ungdommskolen er på tre etasjer og hvert trinn har sin etasje egentlig, eneste gangen de kanskje må bytte etasje er når de skal i spesialrom som mat og helse, sløyd o.l for slike rom deler jo de tre trinnene på.

Ganske liten ungdomsskole da, kanskje 200 elever til sammen.

Anonymkode: 2eb30...6d2

Skrevet

Takker for svar! Hele trinnet er i samme etasje her og, de skal bare rulere på rommene. Det forrige klasserommet hadde grupperom. Der fikk gutten ta seg noen småpauser innimellom. Han blir sliten av å være sammen med hele klassen, og har derfor behov for noen småpauser i løpet av dagen. Nå mister han dette, da det nye klasserommet ikke har grupperom🙁.

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takker for svar! Hele trinnet er i samme etasje her og, de skal bare rulere på rommene. Det forrige klasserommet hadde grupperom. Der fikk gutten ta seg noen småpauser innimellom. Han blir sliten av å være sammen med hele klassen, og har derfor behov for noen småpauser i løpet av dagen. Nå mister han dette, da det nye klasserommet ikke har grupperom🙁.

Da er det bare å håpe at lærerne har en plan for sønnen din. Det burde de ha, de vet jo hva han trenger. 

Anonymkode: 06727...f1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...