Gå til innhold

Tannverk og blakk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger og vrir meg i tannsmerte nå og har lest prislista for akuttime hos tannlege, den svei den også. Kan jeg be tannlege dra ut tanna, i stedet for å fylle den? Man kan vel få ny tann senere en gang  når jeg ikke er så blakk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du det,  men det ville være ren idioti. Å sette inn en ny tann vil komme på alt fra 15.000 til 50.000, avhengig av metode. En fylling /rotfylling, kan du få for 700-3000 kr avhengig av om det må rotfylling eller ikke.  

Skrevet
27 minutes ago, Ostehviskeren said:

Ligger og vrir meg i tannsmerte nå og har lest prislista for akuttime hos tannlege, den svei den også. Kan jeg be tannlege dra ut tanna, i stedet for å fylle den? Man kan vel få ny tann senere en gang  når jeg ikke er så blakk?

Kan vel få en betalingsløsning? Så betaler du bare litt nå.

Anonymkode: d0324...82d

Skrevet

Hvilken tann er det? Er det en av de bakerste jekslene? Jeg har selv trukket nesten alle mine bakerste tenner. Dette fører til mer belastning på de andre tennene dine slik at du får mer slitasje der over tid. Men du kan selvsagt be tannlegen om å trekke dersom det er det du ønsker. Jeg fungerer altså helt godt uten mine bakre jeksler og ingen ser det i det hele tatt. 

Dersom tannen bare må borres og legges en fylling i, så vil dette koste kanskje 1500kr. Det er jo en tann verdt å betale for å beholde. Å trekke er kanskje 500 kr billigere. Da er det bedre å investere de pengene i tanna slik at du slipper å få ordnet en ny etter en stund. 

Er det slik at denne tannen som gjør veldig vondt må rotfylles? I såfall kan du be tannlegen borre den opp og lette på trykket slik at smertene forsvinner. Da kan du drøye et par måneder før du starter behandlingen med rotfylling (slik at du kan legge deg opp penger). Jeg har gjort dette selv og betalte kun 500 kr for å slippe smertene. 

Ellers så finnes det faktisk tannleger som aksepterer at du betaler litt etter litt. Hvor bor du? Min tannlege aksepterer dette og jeg kan sende deg PM med navn og telefonnummer dersom du bor i samme by som meg. 

Anonymkode: 3e402...d67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...