Gå til innhold

Hva er dine erfaringer med kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til tross for at jeg har kraftige menstruasjoner fra før, ønsker jeg å prøve denne fordi den er hormonfri. Bortsett fra kraftigere blødninger, lurer jeg på andre bivirkninger? Jeg tenker spesielt ift uren hud og nedsatt sexlyst. Om jeg får det av denne også, er det meningsløst å prøve ☺

Anonymkode: 20298...5c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den påvirker ikke hormonene i kroppen, og det er hormonendringene som gir uren hud og nedsatt sexlyst.

Min kropp støter den ut, det samme gjør søsteren min. Men det gjelder også hormonspiral da, kroppen vil ikke ha det "fremmedlegemet" inni der.

Mamma ble gravid utenfor livmor med kobberspiral så jeg var litt skeptisk til å prøve, men jeg tåler ikke hormoner så det var liksom ikke så mange muligheter.

Nå har jeg sterilisert meg og er veldig lykkelig med den avgjørelsen.

Anonymkode: 799f7...7ac

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den påvirker ikke hormonene i kroppen, og det er hormonendringene som gir uren hud og nedsatt sexlyst.

Min kropp støter den ut, det samme gjør søsteren min. Men det gjelder også hormonspiral da, kroppen vil ikke ha det "fremmedlegemet" inni der.

Mamma ble gravid utenfor livmor med kobberspiral så jeg var litt skeptisk til å prøve, men jeg tåler ikke hormoner så det var liksom ikke så mange muligheter.

Nå har jeg sterilisert meg og er veldig lykkelig med den avgjørelsen.

Anonymkode: 799f7...7ac

Jeg prøvde hormonspiral i fjor, og den ble ikke støtt ut, men jeg valgte å ta den ut igjen fordi jeg ikke følte meg bra med den. Takk for svar ☺

Anonymkode: 20298...5c0

Skrevet

Jeg har hatt kobber i 1 år nå, veldig fornøyd! Jeg hadde normale blødninger fra før, økte etter kobber - men stabiliserte seg etter noen mnd, så nå er det normale mengder, 1 dag som er litt heftig. Ingen andre plager, ingen menssmerter, ikke nedsatt lyst (som nevnt over, lyst/kviser o.l påvirkes ikke av kobberspiral)

Anonymkode: 2620b...ce8

Skrevet

Den fungerte helt ypperlig uten store bivirkninger, helt til jeg ble gravid😜. Dette er 12 år siden, og han er en frisk og god gutt.

Gyn fjernet spiralen etter positiv test. Hun hadde ikke vært borti lignende før (at spiralen lå på plass OG fosteret lå der det skulle, og ikke utenfor livmor), hun mente at dette var et under.

Har ikke tatt sjansen på spiral igjen..!

Skrevet

Jeg brukte kobberspiral i mange år, var strålende fornøyd, og kommer til til å sette inn ny når jeg er ferdig med å få barn. Aldri mer hormonprevensjon på meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...