JeanetteLE Skrevet 16. august 2017 #1 Skrevet 16. august 2017 Hei. Jeg jobber 100% stilling og er sykemeldt fra mitt arbeidssted 50% .Samtidig har jeg kommet inn på et enkeltfag på høyskolen med oppstart denne uken. Hvordan er det med sykepenger da? Livredd for å miste mine sykepenger fordi jeg tar dette faget på skolen. Jeg har kontorjobb 7,5 time per dag, + 2 timer kjørevei. Ganske tungt når man er 6-7 mnd gravid. Studiene er et fag hvor eksamen er ca 1 mnd etter termin. Noen som vet, Takknemmelig for svar :-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #2 Skrevet 16. august 2017 Da må du ringe NAV og høre, det er det eneste pålitelige svaret. Kjipt å stole på et svar her, og så stemmer det ikke og du da taper penger i ytterste konsekvens... Anonymkode: c7542...3bb
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #3 Skrevet 16. august 2017 Sjekk det skikkelig. I utgangspunktet kan du ikke bytte ut jobb med studier og så få sykepenger, men det finnes unntak. Anonymkode: 82ad8...021
JeanetteLE Skrevet 16. august 2017 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2017 Jeg snakket med NAV og av erfaring, ringte jeg inn 2 ganger for å spørre 2 forskjellige rådgivere! De sa ikke det samme. Han ene sa at det ikke var noe problem i det hele tatt, mens han andre sa at både NAV og arbeidsgiver kan stille seg uforstående til situasjonen i ettertid :/ Jeg tar sjansen og starter opp på skolen. Ytterste konsekvens er at jeg må bryte studiene for å få sykepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå