Gå til innhold

sykemeldt 50% fra jobb og student

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg jobber 100% stilling og er sykemeldt fra mitt arbeidssted 50% .Samtidig har jeg kommet inn på et enkeltfag på høyskolen med oppstart denne uken.

Hvordan er det med sykepenger da? Livredd for å miste mine sykepenger fordi jeg tar dette faget på skolen. Jeg har kontorjobb 7,5 time per dag, + 2 timer kjørevei. Ganske tungt når man er 6-7 mnd gravid. 

Studiene er et fag hvor eksamen er ca 1 mnd etter termin. 

Noen som vet, Takknemmelig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du ringe NAV og høre, det er det eneste pålitelige svaret. Kjipt å stole på et svar her, og så stemmer det ikke og du da taper penger i ytterste konsekvens... 

Anonymkode: c7542...3bb

Skrevet

Sjekk det skikkelig. I utgangspunktet kan du ikke bytte ut jobb med studier og så få sykepenger, men det finnes unntak.

Anonymkode: 82ad8...021

Skrevet

Jeg snakket med NAV og av erfaring, ringte jeg inn 2 ganger for å spørre 2 forskjellige rådgivere! De sa ikke det samme. 

Han ene sa at det ikke var noe problem i det hele tatt, mens han andre sa at både NAV og arbeidsgiver kan stille seg uforstående til situasjonen i ettertid :/ 

Jeg tar sjansen og starter opp på skolen. Ytterste konsekvens er at jeg må bryte studiene for å få sykepenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...