Gå til innhold

Noen som har gutter som går på turn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det på de kjønnsblandede gruppene, er det veldig få gutter der? Er det noe for en 6-åring som er veldig forsiktig av seg og ikke så veldig sterk? Hvordan reagerer klassekameratene som ikke går på turn på at en gutt går på det?

Sønnen min på 6 har veldig lyst til å begynne, men mannen min er redd for at han skal bli mobbet. (Ja, han er litt gammeldags, men han vil bare guttens beste han også.) Selv ble jeg litt overrasket over å oppdage at den nærmeste turnforeningen kun har grupper for jenter, jeg trodde ikke turn var "bare for jenter" lenger. Så vi må reise et stykke hvis han skal gå på det.

Blir veldig glad for å høre andres erfaringer. :)

Anonymkode: 974eb...0d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk når han var 5 år da å der var det mange gutter også :)

Anonymkode: b8d17...50b

Skrevet

Jeg har to gutter som begge har gått på turn i mange år. Nesten hele barneskolen. 

At det skal være mobbegrunn har aldri falt meg inn, snarere tvert imot 

De har jo lært masse der som de andre guttene beundrer. 

Mine gutter tar både front og backflip stående rolig på gresset, da kan du tenke deg hva de får til på en trampoline. De er sterke, har fått en vannvittig kroppskontroll og er den kamerater kommer til for å lære. Senest nå i helga var det en kamerat på besøk her som de brukte en hel ettermiddag på å lære å ta backflip på trampolina, og han fikk det til til slutt ☺️

På de blanda partiene har det vært oppmot 3/4 jenter, særlig mot slutten av barneskolen, men det har aldri vært noe problem 

Guttene mine har også gått på freerun/parkour partier og der har det vært mest gutter 

Anonymkode: 59e9e...81b

Skrevet

Takk for svar. :) Det høres jo veldig bra ut, backflip er akkurat det han har aller mest lyst til å lære, men det tar vel litt tid sikkert. :P 

HI

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. :) Det høres jo veldig bra ut, backflip er akkurat det han har aller mest lyst til å lære, men det tar vel litt tid sikkert. :P 

HI

Det gjør det, de begynner veldig basic også bygger de gradvis på

Min sønn ønsket å ta backflip på snowboard, og da sa jeg at han ihvertfall måtte lære dette på en skikkelig og trygg måte, og da er turnhallen et fint sted å begynne 😉

Anonymkode: 59e9e...81b

Skrevet

min elsde har gått på turn i snart 15 år og trives godt, mens de andre brødrene synes det er jentete. han eldste var på norske talenter i våres . han er 20 idag

Anonymkode: 9595d...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...