Gå til innhold

Tilrettelegging eller ikke? bli slått på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i bolig med beboere som er utviklingshemmede. Mange av dem sliter med angst. Vi opplever fra tid til annen å bli slått av brukere, jeg vet at dette ikke er noe de ønsker å gjøre, men at det bunner i angst. Dette skjer heller ikke så ofte, har kun opplevd det 1 gang, men jeg har ikke jobbet der mer enn 1/2 års tid.

Opplevelsen var likevel skremmende, jeg ble slått i brystet, men tenker -enn hvis det hadde vært i magen? Jeg er gravid i uke 9, har ikke fortalt om graviditeten til leder på jobb, og hadde egentlig ikke tenkt å fortelle det enda.

Men bør jeg fortelle det nå, for å slippe å være hos aktuelle brukere i uro-perioder? Er det skadelig med evt slag mot magen så tidlig? Må presisere at det er ikke snakk om å slå av all sin kraft, jeg kan ikke si at jeg fikk veldig vondt, skvatt og ble mest skremt der og da.

Anonymkode: 56ca9...0a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal det tilrettelegges! Jobber med utagerende ungdom og ingen som har testet positivt på graviditetstest får trø over terskelen engang. Omplasseres med en gang. 

Anonymkode: 12446...371

Skrevet

Ja du bør fortelle det til leder asap. Du blir enten tildelt andre oppgaver eller du må få svangerskapspenger. Man skal ikke være i en slik jobb mens man er gravid. Det fikk iallefall jeg beskjed om når jeg hadde tilsvarende jobb.

Anonymkode: 64070...58c

Skrevet

Du må si i fra med en gang.

Anonymkode: fa9fb...754

Skrevet

ok. Takk.

Huff, trives så godt på jobb, og har ikke lyst å gå hjemme i 7 mnd før ungen kommer.

Må vel høre om jeg kan trekkes ut fra de aktuelle brukerne i allefall i uroperioder, er bare så vanskelig å planlegge for uroperioder, da de kan komme ganske plutselig til tider.

HI

Skrevet

Faren for at det skal skje noe med barnet på grunn av et slikt slag er minimal, men ingen arbeidsgiver ved sine fulle 5 ville ta sjansen for å få skylden for en abort uansett hvor lite sansynlig at det var arbeidsgiver sin skyld.

Anonymkode: 04de4...13c

Skrevet

Du må¨selvfølgelig snakke med sjefen,og det må tilrettelegges. Haralle beboerene uroperioder, ellerer det noen som ikke blir voldelige? Som du sier er det vanskelig å forutse uroperioder, men hvis noen av beboerne ikke har slike perioder kan du kanskje få gå hos disse beboerne i svangerskapet? Er det en komunal bolig? I såfall kan du også undersøke muligheten til å bli omplassert til andre arbeidsplasser i kommunen mens du er gravid. (Annen bolig der det er mindre utagering? sykehjem?)

Anonymkode: 65f9b...8ae

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du må¨selvfølgelig snakke med sjefen,og det må tilrettelegges. Haralle beboerene uroperioder, ellerer det noen som ikke blir voldelige? Som du sier er det vanskelig å forutse uroperioder, men hvis noen av beboerne ikke har slike perioder kan du kanskje få gå hos disse beboerne i svangerskapet? Er det en komunal bolig? I såfall kan du også undersøke muligheten til å bli omplassert til andre arbeidsplasser i kommunen mens du er gravid. (Annen bolig der det er mindre utagering? sykehjem?)

Anonymkode: 65f9b...8ae

Nei, alle beboerne har ikke vold som en del av uroproblematikken. Er et fåtall som har det. Ja, er kommunalt, men jeg tenker at det kan være mer belastende for meg å bli omplassert til en plass jeg ikke kjenner. Sykehjem kan vel være belastende på andre måter enn psykisk?
Tror nok det finnes en ordning innenfor arbeidsplassen min. Må bare få snakket med sjefen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...