Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Hei! Håper noen der ute kan hjelpe. Leser om beregning av AAP, og er litt forvirret. Det står at dersom den nedsatte arbeidsevnen inntraff før fylte 26 år, beregner man på samme måte som ung ufør (altså 2,44 G). Vanlig måte å beregne er inntekt de tre siste årene, men dersom man da ender med lavere enn 2G, får man 2G. Jeg fikk AAP da jeg var 23 år, og har alltid hatt 2G. Har de da gjort feil, eller leser jeg loven feil (syntes det var litt vanskelig når de plutselig blandet inn ung ufør, og er usikker på om de mener ung ufør ISTEDENFOR AAP...) Anonymkode: 510e1...338
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Du kan få ung ufør tillegget på aap, det er helt riktig. Men det er et kriterie at det er alvorlig sykdom. Du får altså ikke dette tillegget bare fordi du er under 26, det er flere kriterier som må fylles. Jeg har en søster som har aap pga psykisk sykdom, hun får ikke ung ufør tillegget fordi det er ikke er alvorlig nok sykdom. Anonymkode: 8e677...480
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Hmmm, så rart at psykisk sykdom ikke er "alvorlig nok". Kanskje noen diagnoser, både fysiske og psykiske, ikke havner i den kategorien? 🤔 Anonymkode: 510e1...338
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hmmm, så rart at psykisk sykdom ikke er "alvorlig nok". Kanskje noen diagnoser, både fysiske og psykiske, ikke havner i den kategorien? 🤔 Anonymkode: 510e1...338 Det er veldig vanskelig å få ung ufør på aap og ung ufør når du er ufør.Jeg var 23 år da jeg var i en stygg ulykke og ble ufør. Nav ville ha meg på aap siden jeg var ung. Sliter med smerter 24/7. Har ikke sjans til å jobbe, og vanskelig å leve. Nav gå avslag siden jeg ikke er døv eller blind. Anonymkode: 1ddd8...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå