Gå til innhold

Hva spiser din 2,5 åring? 🍒🍕

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost/Middag/Kvelds

Anonymkode: 41122...214

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den spiser alt.  Frokost og kvelds er brød med pålegg og litt frukt/grønt. Middag er vanlig middag.  Lunsj er varmmat i barnehagen. Barnet liker alt.

Det har mine eldre barn også gjort. Smakt på alt,  og likt absolutt alt. 

Så har de blitt tre år, og omtrent over natta har de blitt superkresne de neste to åra. Den ene ville kun ha skiver med makrell i tomat eller frukt og grønnsaker i to år..(heldigvis ikke de verste ønskene sånn ernæringsmessig!) Men det gikk over ved 5årsalderen. 

Anonymkode: 56d2d...68c

Skrevet

Spiser alt. 2 år

Frokost 1: 1-3 skiver med banan eller leverpostei

Frokost 2: 1-2 porsjoner havregrøt i bhg

Mellommåltid: Yoghurt i bhg

Lunsj: vanligvis 2 porsjoner varmlunsj, variert mat

Kl 14.30: En skive pluss frukt i bhg

16.30: En skål med frukt/bær/grønnsaker, evt skive hvis sulten

18.00: 1-2 porsjoner middag, spiser gjerne opp grønnsakene som er til overs....

Anonymkode: c7460...6a1

Skrevet

Vanskelig å ramse opp. Alt utenom fisk, han har allergi. Hadde jeg gitt han fisk hadde han garantert spist det også. Gjorde ivertfall det da vi fant ut om allergien. Sett mat på bordet og han kommer løpene mens han roper: mat mat mat. Spiser alt.

Anonymkode: 2f38c...32d

Skrevet

Så deilig det må være for dere som har barn som spiser alt. Min vil for det første ikke spise i bhg. Håper det løsner seg etterhvert. De hadde f.eks laks i bhg men han hadde ikke rørt maten. Hjemme spiser han laks. Så skjønner ikke. Til frokost spiser han brødskiver med prim, kaviar og noen ganger makrell i tomat. Men det er ikke alltid han vil ha noen av de heller. Så hadde vi en periode der han ikke spiste noenting, smarte mannen min hadde gitt brødskive til han og nå spiser han kunn det til frokost. Og gjerne til kvelds også... jeg vet ikke hvordan jeg skal få løst det med tanke på bhg. Tror neppe det er lov med nugatti. Han har peanøtt allergi også, men han har ikke reagert på nugatti. Han spiser aldri frukt eller grønnsaker. Grønnsaker kan han spise om jeg moser det f.eks med potetmos men ellers aldri. Han har sluttet å spise grøt også, havregryn liker han ikke.. 

Skrevet

Min kjære gutt kunne levd på skiver, gryn og yoghurt. Han spiser diverse middager også men er helt klart mest glad i kald mat. Elsker frukt! Ikke så mye grønnsaker 

Skrevet

Han spiser alt bortsett fra oliven. Veldig glad i havregryn/havregrøt, skiver, knekkebrød, alt av pålegg, alt av middag... 

Anonymkode: ac2dc...631

Skrevet

Brødskiver, havregrøt og frukt går alltid ned. Ellers går nesten ingenting ned. Pasta, pølser, mais og gulerøtter er ok, alt annet er æsj, liker ikke. Sliter veldig med å få i hu middager fordi hu er ekstremt kresen. Hu er 3 år, men har vært sånn siden hu kunne spise vanlig mat. 

Anonymkode: 1f53b...2ae

Skrevet

Snart tre og spiser alt. Meeeeen, hun er så småspist. Noen dager så kjenner jeg meg litt stressa fordi hun har spist minimalt. Men hun legger fint på seg og er frisk og rask. 

Anonymkode: 832c0...bce

Skrevet

Ikke 2,5 riktig enda, men spiser alt. Utfordringen ligger i at det endrer seg fra dag til dag hvilket pålegg hun liker og hva slags middag som er ok. 

Anonymkode: 3ad27...1d8

Skrevet

Oi!  Må si alle er heldige her.   Bare frukt og grønt på alle...hmmm....   høres litt rart ut. Ingen av mine barn rører grønnsaker. 3 åringen smaker på agurk. Thats it!   Men glad i frukt alle sammen heldigvis.  De spiser ingenting som serveres i barnehagen. Bare brødskiver med leverpostei.  Pølse og pasta og godis er det eneste de vil ha.   Men i vårt land så overlever man helt fint uansett så. Ikke farlig. 

Anonymkode: 016d8...486

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi!  Må si alle er heldige her.   Bare frukt og grønt på alle...hmmm....   høres litt rart ut. Ingen av mine barn rører grønnsaker. 3 åringen smaker på agurk. Thats it!   Men glad i frukt alle sammen heldigvis.  De spiser ingenting som serveres i barnehagen. Bare brødskiver med leverpostei.  Pølse og pasta og godis er det eneste de vil ha.   Men i vårt land så overlever man helt fint uansett så. Ikke farlig. 

Anonymkode: 016d8...486

Nei, det går ikke fint å la barn leve på brødskiver med leverpostei, pølser, pasta og godis. Da får man overvektige barn med mangelsykdommer. 

Anonymkode: 949da...c07

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så deilig det må være for dere som har barn som spiser alt. Min vil for det første ikke spise i bhg. Håper det løsner seg etterhvert. De hadde f.eks laks i bhg men han hadde ikke rørt maten. Hjemme spiser han laks. Så skjønner ikke. Til frokost spiser han brødskiver med prim, kaviar og noen ganger makrell i tomat. Men det er ikke alltid han vil ha noen av de heller. Så hadde vi en periode der han ikke spiste noenting, smarte mannen min hadde gitt brødskive til han og nå spiser han kunn det til frokost. Og gjerne til kvelds også... jeg vet ikke hvordan jeg skal få løst det med tanke på bhg. Tror neppe det er lov med nugatti. Han har peanøtt allergi også, men han har ikke reagert på nugatti. Han spiser aldri frukt eller grønnsaker. Grønnsaker kan han spise om jeg moser det f.eks med potetmos men ellers aldri. Han har sluttet å spise grøt også, havregryn liker han ikke.. 

Han begynner jo å spise etter hvert. I bhg som hjemme. Bare brød funker vel det, bedre det enn brød med Nugatti på 😱 Kan ikke la barn velge selv hva de vil spise, jeg hadde satt frem det samme som resten av familien, gitt han samme tid til disposisjon for å spise og tatt vekk maten etterpå. Til slutt blir han vel så sulten at han spiser. Og finner ut at ting er godt. De må utfordres til å smake på. 
Hva med grove vafler, knekkebrød, rundstykker, scones, ja hva som helst, bare uten Nugatti...

Anonymkode: b105a...b59

Skrevet

Frokost : babygrøt 1-3 år

Lunsj i bhg : knekkebrød med ost 2 stk stort sett

middag : det vi spiser stort sett, men han er veldig kresen

kvelds : babygrøt 1-3 år

Ja vet han er stor til og spise babygrøt,men får i han veldig lite annet dessverre

Anonymkode: fa519...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...