098abv Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Hei! Jeg har hatt sterke mensensmerter og legene finner ingen piller som fjerner smerten og har mange symptomer som ligner på endometriose så nå har jeg fått kikhullsoperasjon om ikke lenge for å finne ut om jeg har endometriose og ta en titt der "nede". Men jeg har så sinnsykt angst for narkose og at man må stole så mye på andre mennesker.. LIVREDD for å ikke våkne.. Og redd for at jeg har en hjertefeil ingen har oppdaget som de finner ut av under operasjonen når det er for sent..( teit, men sant..) Så nå vurderer jeg om jeg skal ringe inn og avbestille operasjonen og heller leve med smertene.. Noen som har erfaringer å dele?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Dette er noe du bør diskutere med helsepersonell, fastlegen din eller sykehuset som skal operere deg. Sjansen for at akkurat du skal ha en uoppdaget hjertefeil som i tillegg skal gjøre det farligere å operere deg er så forsvinnende liten at jeg ikke hadde orket å fokusere på det en gang! Og om noe skulle skje så er du jo på det tryggeste stedet du kan være om et problem oppstår, på sykehus med alle spesialiteter tilgjengelig. Anonymkode: c2d1a...740
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Jeg har gjort det fire ganger nå, både pga endometeriose og brent bort vev, og pga eggstokkcyster. Har også observert den type operasjoner som et ledd i praksisen min (egentlig anestesi delen, men observerte jo operasjonene også). Du blir fulgt så godt med på når du ligger der. En person er dedikert til deg og alle dine fysiske tegn på at du tåler narkosen. Er du veldig redd så ring de på forhånd og be om en samtale, så kan de svare på alt du lurer på og ikke minst ta ekstra vare på deg før du skal i narkosen. Anonymkode: 8d21b...d63
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Du blir veldig godt passet på, og om det er et sted det er greit å oppdage en evt hjertefeil må jo være akkurat der. Skulle hjertet ditt stoppe eller hva du er redd for, så er det ikke noe problem for teamet rundt deg å holde deg i live til riktige eksperter kan vurdere deg. Jeg hadde en operasjon for to år siden, fjernet cyste på eggstokken. Jeg var supernervøs jeg også, for jeg hadde aldri blitt operert i før og aldri hatt narkose før. Men det gikk veldig greit. Anestesilegen som sitter ved siden av deg passer på deg absolutt hele tiden, jeg kom inn der og alle var blide, snakket om været osv og vips hadde jeg sovnet. Var noe de puttet i veneflonen i armen som gjorde at jeg sovnet og når jeg våknet igjen var jeg på intensiven og alt hadde gått fint Anonymkode: 14952...b43
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #6 Skrevet 16. august 2017 Det går helt fint. Det er en kort narkose. Vi bedøver hjertesyke pasienter daglig også, hvis det kan berolige deg. Det sitter en anestesispl ved siden av deg hele tiden. Vi måler blodtrykk, puls, puster for deg, kjenner på om du er tørr og varm i huden og dermed har det fint under operasjonen. Så får du en god dose smertestillende før du blir vekket. Og si ifra med en gang du kommer inn på operasjonsstua, så får du litt å slappe av på med en gang du har fått venflon. Narkose i Norge er veldig trygt. Lykke til👍🏻💪🏻 Anonymkode: 9d701...891
098abv Skrevet 17. august 2017 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2017 Tusen takk for svar, svaret ditt hjalp! Legen har skrevet til sjukehuset at jeg skal få beroligende med en gang jeg kommer, så krysser fingrene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå