Gå til innhold

Burde jeg være over det verste nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet den ene av mine foreldre brått for en måned siden. 

Er nå begynt å jobbe igjen, og virker som om en del mener at jeg burde ovære over det nå. 

Ble invitert på fest med ei venninne bare tre uker etter dødsfallet, men takket nei, og sa jeg var ikke helt klar for fest enda. Hun ble litt snurt og virket litt overrasket. 

Det går bra å være på jobb, men merker sorgen kommer i bølger, plutselig måtte jeg ta meg en tur på toalettet og gråte litt for meg selv i dag (de andre merket ikke noe). 

Virker som om en del mener jeg burde være over det, men merker det tar tid å komme over tapet. Savnet er enormt nå. 

Anonymkode: b7b29...215

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer. Hadde tatt flere år for min del.

Anonymkode: 4693f...2d6

Skrevet

Huff, kan ikke forestille meg hvordan du har det. Trist ❤️ Veldig spesielt at de tror du er over det allerede, ta den tiden du trenger. 

Anonymkode: 58076...19b

Skrevet

Ja, jeg tar litt på meg en "maske", virker vel tilnærmet vanlig utad, men er et følelsesmessig kaos innvendig. 

Er helt utslitt da jeg kommer fra jobb, orker ingenting. 

HI

Skrevet

Du er selvfølgelig ikke over det, men du fungerer. Sorgen vil nok være der lenge, men livet vil ikke være bare sorg og savn. Det høres ut som om du takler det på en god måte. Innimellom gråter du, men ikke hele tiden. 

Gråt når du føler for det, men le når du føler for det også.

Anonymkode: 4f4e6...6bf

Skrevet

Det er ingen regel, ingen fasit! Og bare du kan kjenne og finne ut når det værste er over.. Ikke la andre legge føringer for din sorg, men ikke dyrk sorgen heller! Kjenn på følelsene når de kommer, med tiden blir det faktisk lettere. Selv om det føles som om man aldri skal bli ordentlig glad igjen akkurat nå. 

Jeg har mistet så mange de siste 4 årene. Mange! Både nærmeste familie og kolleger og nære venner. 10 stk for å være nøyaktig, bla moren min og begge besteforeldrene mine, tante, onkel. Bestevenner. 

Min måte å takle sorgen på er å være med venner. Le mye. Snakke med andre som har mistet sine. Sove mye når man er utslått av sorg! Og løping! Jeg løper mye, og det er den beste medisin for meg! 

Sorg er så vondt! Men sorg er ikke farlig! Heldigvis! Men den skal tas alvorlig, respekteres, føles på, bearbeides.. Men den skal ikke få ta all plass.. Livet er for dyrebart til det.. 

Stor klem til deg! Føler med deg!

Anonymkode: 11dda...9b4

Skrevet

Det er over 10 år siden jeg mistet min mamma og jeg kan enda få slike bølger av savn at jeg gråter, det er og enda ganger jeg tenker og ringe henne.. 

Sorgen blir mer håndterlig etterhvert men aldri borte, du lærer og leve med den ikke i den. 

Ta den tiden du trenger, ikke la noen sette en tidsgrense på din sorg.

Skrevet

Takk ❤️

Skrevet

Sender en stor klem til deg! For en dårlig venninne du har! Kvitt deg med hu! Det hadde tatt maaaange år for meg! Bruk den tiden du trenger. Og en annen ting ikke skjul det heller. Det er helt normalt å være trist når man har mistet en av de nærmeste som er da en mor/far 

ønsker deg lykke til videre og håper du klarer deg gjennom sorgen. 

Anonymkode: 32564...400

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sender en stor klem til deg! For en dårlig venninne du har! Kvitt deg med hu! Det hadde tatt maaaange år for meg! Bruk den tiden du trenger. Og en annen ting ikke skjul det heller. Det er helt normalt å være trist når man har mistet en av de nærmeste som er da en mor/far 

ønsker deg lykke til videre og håper du klarer deg gjennom sorgen. 

Anonymkode: 32564...400

Takk❤️ Jeg skal nok greie meg, men kjenner at det sliter både psykisk og fysisk å gå gjennom en slik sorg og savn prosess. Det er så vondt. 

Skrevet

Kondolerer.

Kjære deg, klart at man ikke kan forvente at du er over det etter en mnd! Sånn sett kommer man nok aldri over en stor sorg, men man kommer gjennom det. Små og store tilbakefall kan nok komme i mange år enda, og det kan være tøft å innse at denne sorgen må du lære deg å leve med. 

Sorg er hardt arbeid, man blir utslitt og det tar tid. Hvor lang tid ting tar er veldig individuelt og ingen skal fortelle deg hvordan du skal reagere. 

Jeg liker bildet på at sorg er som et hav. I starten er det full storm med høye og skremmende bølger, så glir det over i mykere dønninger for så å bli små og lengre perioder med havblikk. 

Etter som årene går blir der lenger og lenger mellom stormene, havblikkene blir oftere og livet går videre med små og store dønninger. Et hav er ikke likt fra dag til dag, og det er heller ikke sorgen. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg tar litt på meg en "maske", virker vel tilnærmet vanlig utad, men er et følelsesmessig kaos innvendig. 

Er helt utslitt da jeg kommer fra jobb, orker ingenting. 

HI

Én måned er kjempekort tid! Det er da helt vanlig at det ikke er over, og heller ikke over det verste. Tror du må belage deg på mange måneder med gråtetokter og lavere energi. 

Og hvis din venninne ble snurt, så er hun jo bare litt ...dum?

Anonymkode: e2292...1fb

Skrevet
24 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Kondolerer.

Kjære deg, klart at man ikke kan forvente at du er over det etter en mnd! Sånn sett kommer man nok aldri over en stor sorg, men man kommer gjennom det. Små og store tilbakefall kan nok komme i mange år enda, og det kan være tøft å innse at denne sorgen må du lære deg å leve med. 

Sorg er hardt arbeid, man blir utslitt og det tar tid. Hvor lang tid ting tar er veldig individuelt og ingen skal fortelle deg hvordan du skal reagere. 

Jeg liker bildet på at sorg er som et hav. I starten er det full storm med høye og skremmende bølger, så glir det over i mykere dønninger for så å bli små og lengre perioder med havblikk. 

Etter som årene går blir der lenger og lenger mellom stormene, havblikkene blir oftere og livet går videre med små og store dønninger. Et hav er ikke likt fra dag til dag, og det er heller ikke sorgen. 

Ja, den hav tolkningen er sann..,,akkurat nå er det fortsatt full storm, selv om verste orkanen har begynt å legge seg.., ❤️

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...