Gå til innhold

Har du vært et sted på Costa Blanca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe oss leilighet på Costa Bianca, men klarer ikke å finne ut hvor. Det eneste vi vet er at vi ikke vil bo i Benidorm eller Alicante, begge byene er for store. Vi skulle gjerne hatt noe mer autentisk spansk, men samtidig er det viktig at det er litt turisme der slik at vi kan leie ut. Har sett på byer som Calpe, Albir og Villajoyosa. 

Noen med innspill?

Anonymkode: 19a37...214

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har leid hus i Calpe og i Moraira (ligger rett etter Calpe), og Moraira er et sted vi absolutt vil tilbake til. Byen er mye mye mindre enn Calpe, som vi synes var travel og overfylt av turister. Altea er også kjempekoselig, men litt dyrere å kjøpe der tror jeg. Liker oss veldig godt på Costa Blanca, mye å finne på og ikke like varmt som Costa del sol :)

Anonymkode: 1d41d...62b

Skrevet

Vi har leilighet i Torrevieja på Playa los Locos. 100 meter fra stranden og med stort svømmebasseng som hører til komplekset. Komplekset har fått flere priser bla for sin fantastiske hage. Gangvei inn til byen langs strandpromenaden og flere restauranter og små butikker i umiddelbar nærhet. 

Anonymkode: 1ada0...453

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har leid hus i Calpe og i Moraira (ligger rett etter Calpe), og Moraira er et sted vi absolutt vil tilbake til. Byen er mye mye mindre enn Calpe, som vi synes var travel og overfylt av turister. Altea er også kjempekoselig, men litt dyrere å kjøpe der tror jeg. Liker oss veldig godt på Costa Blanca, mye å finne på og ikke like varmt som Costa del sol :)

Tusen takk for svar!

Vi har tenkt at Moraira kanskje er litt for langt fra flyplassen, men da må jeg sjekke ut byen litt mer. Vi skal snart til Denia i to uker, og ha det som base mens vi kjører nedover kysten. 

Skrevet

Vi har leilighet i Torrevieja på Playa los Locos. 100 meter fra stranden og med stort svømmebasseng som hører til komplekset. Komplekset har fått flere priser bla for sin fantastiske hage. Gangvei inn til byen langs strandpromenaden og flere restauranter og små butikker i umiddelbar nærhet. 

Jeg har sett litt på Torrevieja de siste dagene. Har lenge tenkt at det er litt sånn Frp-land (Sorry!). Det ser veldig fint ut, men det er en ganske stor by ser det ut til? Føler du at det er noe Spania igjen der eller møter man nesten kun på utlendinger?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar!

Vi har tenkt at Moraira kanskje er litt for langt fra flyplassen, men da må jeg sjekke ut byen litt mer. Vi skal snart til Denia i to uker, og ha det som base mens vi kjører nedover kysten. 

Det tar bare 10 minutter ekstra i forhold til Calpe. Anbefaler å ta turen innom:)

Skrevet

Villajojoysa er nydelig. Har ei veninne som har leilighet i en landsby som heter Polop så har lånt leilighet og vært en del der.  Altea er og fint og Albir , men tror det er mye nordmenn i Albir og dere ville vel ikke bo midt iblant mange nordmenn. Da ville jeg valgt Villajojoysa.

Anonymkode: ade4c...2cf

Skrevet

Var i Torrevieja for ti år siden, og følte allerede da at det var FrP-land. Hvordan det er nå vet jeg ikke, men ville nok styrt unna om jeg var deg.

Anonymkode: 77f9d...b1e

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett litt på Torrevieja de siste dagene. Har lenge tenkt at det er litt sånn Frp-land (Sorry!). Det ser veldig fint ut, men det er en ganske stor by ser det ut til? Føler du at det er noe Spania igjen der eller møter man nesten kun på utlendinger?

FrP-land? Hehe, det har jeg aldri tenkt over en gang og heller aldri følt. Er veldig langt fra FrP selv. Jeg føler at det er helt spansk, men man treffer jo selvsagt turister, men det gjør man overalt om sommeren. Ellers i året er det ikke så mange. Torrevieja er en stor by, men ikke en storby slik som Alicante. Torrevieja har småbypreg, men har likevel mye som skjer og mange muligheter for aktiviteter. 

Her bor vi:

http://www.spaniasommer.com/spaniasommer/Default.aspx?CatId=77&VipItemId=7016

Skrevet

Pappa har leilighet i Altea - nyyydelig sted :) 

Calpe og Villajoyosa er også flotte steder. Ville holdt meg unna Albir.  

Anonymkode: 340d7...a64

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tar bare 10 minutter ekstra i forhold til Calpe. Anbefaler å ta turen innom:)

Da er byen skrevet opp på listen vår:)

Hi

Skrevet

Pappa har leilighet i Altea - nyyydelig sted :) 

Calpe og Villajoyosa er også flotte steder. Ville holdt meg unna Albir.  

Anonymkode: 340d7...a64

Kan jeg spørre hvorfor du ville holdt deg unna Albir?

Ellers takk for tilbakemelding ang de andre byene:)

Hi

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

FrP-land? Hehe, det har jeg aldri tenkt over en gang og heller aldri følt. Er veldig langt fra FrP selv. Jeg føler at det er helt spansk, men man treffer jo selvsagt turister, men det gjør man overalt om sommeren. Ellers i året er det ikke så mange. Torrevieja er en stor by, men ikke en storby slik som Alicante. Torrevieja har småbypreg, men har likevel mye som skjer og mange muligheter for aktiviteter. 

Her bor vi:

http://www.spaniasommer.com/spaniasommer/Default.aspx?CatId=77&VipItemId=7016

Haha, sorry! Vet ikke hvorfor jeg har den forestillingen om byen. Ser at det er et lite sted rett nord for byen som heter Guardamar. Da får man roen ved et lite sted, samtidig som man har en litt større by i nærheten.

Hi

Skrevet

Torre de la Horadada evt Mil Palmeras. En liten time sør for Alicante flyplass, 20 min fra Murcia flyplass. 10 min kjøretur til kjøpesenteret La Zenia, som "alle" i Torrevieja og omegn vet av.

Er i startfasen for stor leilighetsutbygging dette stedet,- så masse nytt til stadighet. Ligger "på rett side" av N-332, en vei som man vil trenge bil for å komme seg til stranden om man bor på motsatt side av,- hvis man da ikke har en overgang i nærheten... ALdri mer enn 800 m til stranden:)

Anonymkode: 13809...bb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...