Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Jeg har vært syk i mer enn ett år, og har nå en søknad for AAP inne hos NAV. Hadde samtale med dem for noen dager siden, og da jeg leste referatet fra den, ble jeg overrasket. Saksbehandler antyder der at jeg mest sannsynlig vil få avslag på AAP-søknaden pga formue. Dette nevnte hn ingenting om under møtet, men hn anbefalte meg å trekke søknaden. Er dette normal praksis? Får jeg ikke AAP fordi jeg har noen kroner på konto? Og til sist; hvordan vet NAV det - har de tilgang til kontoen min?! Anonymkode: a9ca4...803
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Aap skal være 66% av gjennomsnittslønnen din de siste tre årene før første sykemelding. Aldri hørt noe om at formue spiller inn, ble aldri nevnt da jeg fikk aap. Jeg har også formue i form av hus og kontoer i barnas navn, men det ble aldri nevnt med et ord. Anonymkode: 3f53d...bfc
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært syk i mer enn ett år, og har nå en søknad for AAP inne hos NAV. Hadde samtale med dem for noen dager siden, og da jeg leste referatet fra den, ble jeg overrasket. Saksbehandler antyder der at jeg mest sannsynlig vil få avslag på AAP-søknaden pga formue. Dette nevnte hn ingenting om under møtet, men hn anbefalte meg å trekke søknaden. Er dette normal praksis? Får jeg ikke AAP fordi jeg har noen kroner på konto? Og til sist; hvordan vet NAV det - har de tilgang til kontoen min?! Anonymkode: a9ca4...803 Det har jeg aldri hørt om, høres helt steingalt ut. De har tilgang til ligningen din Anonymkode: 62489...d98
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Nei, AAP beregnes utifra skattbar inntekt. Send søknaden din du, og be saksbehandler lese folketrygdeloven bittelitt bedre... Anonymkode: 03745...f3e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 HI her. Takk for svar. Jeg må bare summe meg litt, så skal jeg fighte på. Jeg kommer i hvertfall ikke til å trekke søknaden. Kan jeg forresten be om en annen saksbehandler? Anonymkode: a9ca4...803
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå