Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Skal overta en leilighet den 1 september. Men får ikke depositumet jeg har her, pga de mener jeg(barna) har laget merker i på veggen. Disse var der før vi flyttet inn, de sa til og med ifra om dem da vi flyttet inn. Så nå sitter jeg fint i det og må skaffe 26.000 til 1 ellers mister jeg leiligheten. Har betalings anmerkinger så lån fra banken er ikke akktuelt. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og barna 😢😢 nav vil ikke gi meg depositums garanti heller. Prøver å selge alt jeg har på fb. Men er ikke snakk om at det er nok 💔💔 vet ikke hva jeg vil med dette, måtte bare få det ut 💔💔 Anonymkode: 560b7...589
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Holde igjen så mye for noen merker?!?! Det går da ikke ann!! Hva med å fikse merkene? Kjøp maling om det er det så ordne det seg på enklest mulig måte? Hvilke merker er det snakk om? Anonymkode: b8139...5ab
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Tror du kan betale 1200 ca. så får du "forsikringsgaranti". Hvis noe blir ødelagt i leiligheten betaler forsikringen dette, så krever de det av deg igjen. Så har du disse pengene og utleier godtar så er problemet løst Anonymkode: d5ac9...0c2
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du kan betale 1200 ca. så får du "forsikringsgaranti". Hvis noe blir ødelagt i leiligheten betaler forsikringen dette, så krever de det av deg igjen. Så har du disse pengene og utleier godtar så er problemet løst Anonymkode: d5ac9...0c2 Bare en veldig dum utleier ville godtatt det. Da har man ingenting ved ubetalt husleie eller manglende flyttevask. Anonymkode: 3c882...52e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal overta en leilighet den 1 september. Men får ikke depositumet jeg har her, pga de mener jeg(barna) har laget merker i på veggen. Disse var der før vi flyttet inn, de sa til og med ifra om dem da vi flyttet inn. Så nå sitter jeg fint i det og må skaffe 26.000 til 1 ellers mister jeg leiligheten. Har betalings anmerkinger så lån fra banken er ikke akktuelt. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og barna 😢😢 nav vil ikke gi meg depositums garanti heller. Prøver å selge alt jeg har på fb. Men er ikke snakk om at det er nok 💔💔 vet ikke hva jeg vil med dette, måtte bare få det ut 💔💔 Anonymkode: 560b7...589 Men de har jo ikke lov til å holde tilbake hele depositumet for noen merker. Hva slags merker er det snakk om da, kan vel umulig koste mange tusen. Anonymkode: 38efd...751
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 Hvis det er sånn som du sier er det bare å ta kontakt med jusshjelpa. De hjelper deg med lover, regler, paragrafer og brevskriving. Da får du nok pengene tilbake. De er gratis. Men synes dog det høres litt rart ut hele storyen., Er nok vanskelig å få leid når en har betalingsanmerkninger, så på det området må det skjerpings til. Her er link til jusshjelpa. Lykke til! http://www.jussportalen.no/index.php?site=jussportalen/1655/1653 Anonymkode: 422d5...56b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 Har utleier bare tatt pengene? Er det ikke slik at begge må signere for at pengene skal tas ut av depositums konto. Dessuten om utleier ikke gir seg så forlanger du en takst på de aktuelle skadene. Summen på det burde bli langt lavere enn 26000. Anonymkode: dda45...313
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 Hva slags merker er det snakk om da, kan du ikke bare fikse det? Koster ikke stort med litt maling eller hva det nå er som skal til, ikke 26.000 ivhertfall. Anonymkode: d96ba...df1
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 Utleier har ikke lov til å beholde pengene på det grunnlaget der. Kontoen står i begges navn. Til neste gang kan det være lurt å notere ned feil og skader leiligheten har ved innflytelse og at begge skriver under på dette. Evt ta bilder for dokumentasjon. Det beste er om du fikser skaden og krever depositumet tilbake. Anonymkode: 8e232...b08
Eliseflisa Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 herregud for en utleier.. Vi leier ut selv, og det der er ikke normalt. Hva slags merker er det snakk om? Dersom ikke det står spesifisert i kontrakten at det ikke godtas bruksmerker så har ikke utleier noe han skal si. Dersom det ikke er bruksmerker, men "herværk" så får du bare fikse skadene da. SÅ mye kan det ikke koste.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 Og hi er selvfølgelig helt fraværende.... Anonymkode: 38efd...751
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og hi er selvfølgelig helt fraværende.... Anonymkode: 38efd...751 Ja, var sikkert bare et trolle innlegg. 🙈 Anonymkode: dda45...313
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå