Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 En i husholdning her har fått herpes i underlivet. Smitter det på andre måter enn direkte kontakt med utbruddsområdet? Eller er resten av oss trygge uten å måtte passe ekstra på hygieniske tiltak? Aldri vært borti dette viruset før. Har små barn her og vil nødig at de skal få noe slikt. Er jo veldig kjedelig :/ Anonymkode: 12e1d...652
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Den smitter ved kontakt med sårene, så det er viktig å vaske hendene godt etter man har vært i kontakt med området (toalettbesøk og ved evt. påføring av salve) Og man bør selvsagt unngå sex/oralsex før utbruddet er borte. Fikk dere ikke info om dette hos legen? Jeg fikk herpesutbrudd rundt øyet (!) Og da var legen veldig påpasselig med at jeg for all del ikke måtte smitte mannen min ved sex.. som om jeg pleier å ha penis i øyet 😂 Anonymkode: b43e1...baa
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Herpes smittet utenom utbrudd også, men skal veldig mye til å smittes uten slimhinnekontakt. Selv om det ikke er umulig. Men altså, en i husholdningen? Ikke deg eller barna, mannen da eller? Og hvordan i alle dager har han plutselig fått det? Anonymkode: b4d05...d6f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Har et eldre barn her og. Som er flyttet hjem for en periode.. Og det er altså h*n som har fått dette og gitt oss beskjed om det. Vi har ikke vært med til legen. Takk for svar! Vi får passe litt på. Men forstår at det ikke er supersmittsomt da Og han legen (i innlegget over) har vel sine preferanser når det gjelder sex da 😂 Hi Anonymkode: 12e1d...652
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå