Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Det siste året har hun virkelig "est ut", og jeg forstår ikke helt hvorfor. Kan det være tenåringsfett? At hun først legger på seg en del før hun plutselig strekker seg og skyter til værs? Hun har alltid vært en stor jente. Allerede som baby var hun den mest kompakte ungen jeg har sett. Jeg og pappaen er tynne, og hele min familie er tynn. Men på farssiden var farmor og en tante ganske tykke. Så hun har nok mer de genene enn mine. Likevel har hun gjennom oppvekten, fra hun var ca 2-9 år vært normalt stor, dog mer kraftig enn spinkel. Nå har hun bikket overvektig... Vi har så og si aldri kjeks og boller, og jeg glemmer ofte å kjøpe helgegodteri, siden jeg ikke er noe glad i det selv. .Men de har hatt en del fra påske og jul, samt gi mormor iblant godteri. Uansett, jeg synes dette er vanskelig. Datteren har ingen aktiviteter som er trening, men hun sykler gjerne og når vi gikk i fjellet i sommer, så var hun en av de sprekeste. Anonymkode: 42355...77c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Har ei slik hente jeg også, utrolig slitsomt og frustrerende 😔 Men, mi trener aktivt 4 dg i uka, så at hun er tung kunne jeg levd med, men hun er også fettete. Vi får det ikke av 😔 10 år, født slik Anonymkode: d2ee3...7a3
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Jeg har også en som er sånn, men hun er litt yngre enda. Resten av familien er lange og slanke, hun er overvektig. Vi sliter og sliter med å få opp aktivitetsnivået, for føler ikke jeg har mer å gå på når det gjelder mat. De som sier at det bare er foreldres skyld at barn er overvektige vet søren ikke hva de snakker om Anonymkode: 37551...bcc
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Det er vel ikke så uvanlig at jenter blir litt chubby før puberteten setter inn for fullt? Har en 5.klassing selv og ser det på flere av venninnene hennes, det begynner knoppe seg litt med pupper o.l. også er de jammen blitt litt lubne rundt magen også (vi har basseng i hagen så har hatt mange bikinikledde småjenter på besøk i sommer). Jeg tenker at så lenge foreldrene er obs på kosthold og mosjon vil dette gå seg til. Puberteten kommer jo tidligere nå en bare for en generasjon og to siden, så det er helt vanlig at de får mensen de siste par årene på barneskolen, og jenter har vel statistisk sett sitt største hopp i vekst (høyde) i året etter mensen kommer? Min datter på 10 er fremdeles mager som en mynde, ingen antydning til pubertet, men jeg regner med hun også kommer til å endre seg de neste par årene. Anonymkode: 17ab6...869
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 Min gutt fyller straks 12 og vi var nødt å kontakte helsestasjon. Han har lagt på seg helt utrolig de siste 2 åra. Aktivitetsnivå er lik, mest fordi vi tvinger han å gå på trening til 3 ganger i uka. Problemet er ikke mosjon, men det han spiser. Først saumfarer han alle skap etter godterier, og så hva som finnes godt i kjøleskapet. Finner han ikke noe spiser han skiver, gjerne 4-5 stykk etter han kommer hjem fra skolen. Spiser langt over det han trenger for å bli mett. Kosespising eller trøstespising, jeg vet ikke. Han nekter å snakke om det med oss, på samtaler med helsesøster forteller han det hun vil høre, så han vet utmerket godt hva som er riktig og hva som er galt. Vi har sluttet å handle fristelser bortsett fra lørdager, men vi kan jo ikke nekte adgang til kjøkkenet. Nesten slik at jeg håper at han snart blir interessert i jenter, da blir han også mer interessert i eget utseende. Anonymkode: f173d...89e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke så uvanlig at jenter blir litt chubby før puberteten setter inn for fullt? Har en 5.klassing selv og ser det på flere av venninnene hennes, det begynner knoppe seg litt med pupper o.l. også er de jammen blitt litt lubne rundt magen også (vi har basseng i hagen så har hatt mange bikinikledde småjenter på besøk i sommer). Jeg tenker at så lenge foreldrene er obs på kosthold og mosjon vil dette gå seg til. Puberteten kommer jo tidligere nå en bare for en generasjon og to siden, så det er helt vanlig at de får mensen de siste par årene på barneskolen, og jenter har vel statistisk sett sitt største hopp i vekst (høyde) i året etter mensen kommer? Min datter på 10 er fremdeles mager som en mynde, ingen antydning til pubertet, men jeg regner med hun også kommer til å endre seg de neste par årene. Anonymkode: 17ab6...869 De som ble chubby før puberteten i min årsklasse, de forble ofte chubby. Før det økte på.😑 Anonymkode: e1afa...435
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 Jenta mi på 10 var chubby fra hun var 8 til nå. men hun er veldig stor for alderen. hun har en kropp med masse muskler og har kraftige lår. men veldig tydelige muskler. hun fikk bryster for noen mnder siden og bruker slik tynn bh. nå siste mndene så har jeg lagt merke til at hun har blitt slankere rundt midjen og ikke så chubby lenger. så kansje de går seg til etterhvert. Anonymkode: 06539...8de
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 Så lenge dere passer på at kostholdet ikke er helt ut av kontroll og at det er der problemet ligger, så må dere bare vente og se det an. Mange kan se chubby ut i den alderen, men så strekker de seg og fettet fordeles til de mer "riktige" plassene (som hoften). Er du bekymret over kostholdet kan det være en ide og snakke med HS. Anonymkode: 18f04...546
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 Datteren min este ut da hun var rundt 9 år. Nå er hun 12 og har strekt seg mye! Hun hadde skikkelig mage, men den er borte. Anonymkode: 0e06b...d9b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 Er du sikker på at hun ikke spiser skoleboller og drikker sjokomelk hver dag? Dette er nemlig min observasjon etter noen mnd i permisjon og turer på butikken stort sett hver dag. Har selv en datter på 12 år som jeg har "catchet" i å handle usunne matvarer etter skoletid. Hun har arvet min kropp så hun legger ikke på seg ENNÅ. Men allikevel usunt å spise bakervarer hver dag. Jeg tipper hun får i seg mer enn du tror. Hva spiser hun hos venner f.eks? Umulig å holde oversikt. Anonymkode: 3b7d4...831
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er du sikker på at hun ikke spiser skoleboller og drikker sjokomelk hver dag? Dette er nemlig min observasjon etter noen mnd i permisjon og turer på butikken stort sett hver dag. Har selv en datter på 12 år som jeg har "catchet" i å handle usunne matvarer etter skoletid. Hun har arvet min kropp så hun legger ikke på seg ENNÅ. Men allikevel usunt å spise bakervarer hver dag. Jeg tipper hun får i seg mer enn du tror. Hva spiser hun hos venner f.eks? Umulig å holde oversikt. Anonymkode: 3b7d4...831 Enig i det du skriver. Ser det samme her på butikken, når skolen er ferdig strømmer barna til og kjøper bolle, brus, chips og annet godteri Anonymkode: 710f1...36d
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Min gutt fyller straks 12 og vi var nødt å kontakte helsestasjon. Han har lagt på seg helt utrolig de siste 2 åra. Aktivitetsnivå er lik, mest fordi vi tvinger han å gå på trening til 3 ganger i uka. Problemet er ikke mosjon, men det han spiser. Først saumfarer han alle skap etter godterier, og så hva som finnes godt i kjøleskapet. Finner han ikke noe spiser han skiver, gjerne 4-5 stykk etter han kommer hjem fra skolen. Spiser langt over det han trenger for å bli mett. Kosespising eller trøstespising, jeg vet ikke. Han nekter å snakke om det med oss, på samtaler med helsesøster forteller han det hun vil høre, så han vet utmerket godt hva som er riktig og hva som er galt. Vi har sluttet å handle fristelser bortsett fra lørdager, men vi kan jo ikke nekte adgang til kjøkkenet. Nesten slik at jeg håper at han snart blir interessert i jenter, da blir han også mer interessert i eget utseende. Anonymkode: f173d...89e Kan ikke nekte adgang til kjøkkenet? Hvorfor ikke? Ingen av mine barn får lov til å gå og forsyne seg i skapene eller kjøleskapet mellom måltidene. Hvis de har venner på besøk, kan de lage en smoothie sammen e.l., ellers ikke. Anonymkode: 2f6e1...eb3
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke nekte adgang til kjøkkenet? Hvorfor ikke? Ingen av mine barn får lov til å gå og forsyne seg i skapene eller kjøleskapet mellom måltidene. Hvis de har venner på besøk, kan de lage en smoothie sammen e.l., ellers ikke. Anonymkode: 2f6e1...eb3 Nå er barn på 12 år, en del hjemme alene. Er noen år siden de måtte slutte på SFO. Hva skal foreldrene gjøre da, låse brød og pålegg inne. Jo eldre barna blir, jo vanskeligere er det å kontrollere det. Anonymkode: 2a8a5...b8c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er barn på 12 år, en del hjemme alene. Er noen år siden de måtte slutte på SFO. Hva skal foreldrene gjøre da, låse brød og pålegg inne. Jo eldre barna blir, jo vanskeligere er det å kontrollere det. Anonymkode: 2a8a5...b8c mMan kan godt ha regler for hva som er ok å spise. Mine får lov å ta seg en frukt og ett knekkebrød etter skolen, ikke mer. Dette fordi de ikke skal være mett til middag. Anonymkode: 9d8d6...8d8
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er barn på 12 år, en del hjemme alene. Er noen år siden de måtte slutte på SFO. Hva skal foreldrene gjøre da, låse brød og pålegg inne. Jo eldre barna blir, jo vanskeligere er det å kontrollere det. Anonymkode: 2a8a5...b8c Derfor jeg er litt mot dette å alltid ha huset blottet for alt av usunn mat og kun gi i kontrollerte mengder på lørdag. Fristelser og godsaker finnes over alt,- hele tiden. Barn må lære seg at mat er mat,- og viktig for å holde seg frisk og sunn. Godteri er ikke bra i for store mengder,- men heller ikke farlig! Og det er IKKE ensbetydende med fest, kos og moro å spise potetgull, skoleboller og sjokolade. Det er noe man unner seg nå og da,- fordi det smaker godt,- og det skal nytes,- men ikke gjør noe større nummer ut av det. Kan nytes så vel på tirsdag som lørdag,- bare det ikke blir for OFTE og for MYE!!!! Normal mat og regulære måltid skal ALLTID prioriteres foran godteri,- og da stanser gjerne mengde seg selv! Jeg har selv hatt anorexi og perioder med overspising på veien til å bli frisk. Jeg har måtte lært dette "the hard way".. Er jo voksen, med egne penger og fristelser er for meg tilgjengelig 24/7. Om jeg ikke kan ha noe i skapene uten å kaste det i meg, så klarer jeg heller ikke holde usundt matinntak unna ved å la være å ha godteri i huset....Jeg MÅTTE lære meg måtehold med fristelser innen rekkevidde,- for på mitt verste var ALT fristende. Til og med mel med litt sukker og vann kunne jeg spise mengder av om det ikke var annet å finne,- et brød og kvitost kunne lett gå ned når "cravingen kom".... Man kan jo ikke leve et normalt liv uten å ha noe spiselig i huset, noe som i perioder hadde vært mitt alternativ. Ellers så tror jeg at fokus på trening og sunn mat for å holde seg frisk, kunne lære seg ting lettere osv er viktigere fokus enn å trene for å bli rask, god i fotball, holde seg slank mm. Særlig når det kommer til barn som er ltt lubne. Men da må man MENE det,- og leve etter dette selv! Og det er vel ikke den enkleste ting i verden. Jeg har mistet mange år til spiseforstyrrelsen, men samtidig har den lært meg å sette pris på en frisk og sunn kropp, og hvor viktig det er,- og at det å være sterkest, raskest, mest utholdende, slankest osv har lite å si om man ikke trives eller er frisk fysisk og psykisk... Jeg MENER det når jeg drar med ungene på en liten joggetur i sommerferien og "Plager" de på trening en kveld de er trett og egentlig vil legge seg litt tidlig. Det er viktig å få rørt nok på seg, for alternativet til treningen er gjerne sofa og youtube/netflix,- og siden resten av dagen er på ræva på en skolepult og deretter ved leksene hjemme,- så sier det seg selv at det IKKE er bra å velge bort treningen!!!! Et lite apropos; hjemme hos oss er det IKKE lov å bruke lommepenger på å kjøpe seg snop, brus eller boller på butikken. Det får de hjemme! Når jenta på 14 er på shopping med jenter så spør hun om det er ok at de kjøper seg mat,- og det er SELVSAGT lov til både maccern eller kafe,- men ikke begge deler! Og hun vet at dette går utover budsjettet hennes og hun vet hva hun vil velge om valget står mellom milkshake og en ny bukse,- om de 50 kronene gjør at den da blir for dyr! Milkshake vet hun at hun kan få av oss om vi er på shopping en dag,- eller vi lager oss hjemme! Det er noe dritt! Skulle vært 18-årsgrense for å handle i dagligvare. (mener egentlig ikke det, men tror MANGE er overvektig, ene og alene fordi de bruker store deler av lommepengene sine på usunne mat- og drikkevarer!) Anonymkode: e4fb1...c7c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 Som tidligere lubben, men tynne foreldre. Ikke kommenter kroppen hennes, eller matvanene. Det setter spor for livsstid!! Mine foreldre nevnte 1 gang at jeg spiste mye, og det husker jeg godt, selv om jeg bare var 13. Gå heller inn i ett prosjekt som familie. Få med deg mannen og evt. Andre barn. Si at nå skal vi ha fokus på å holde oss sunne å friske slik at vi unngår unødvendige sykdommer i vinter. F eks kan man faktisk lettere bli forkjølet av å være usunn. Gå 2 turer i uka minst SAMMEN, spis litt mindre mat SAMMEN og spis sunt sammen! Lag gjerne en skikkelig koselig lørdag med mat og god drikke. Gjerne lørdagsgodttero også. Men hov frem ett fat med oppkuttet grønnsaker og frukt! Barn elsker det, og spiser mindre snop som en naturlig konsekvens. Anonymkode: 88b62...bb3
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: mMan kan godt ha regler for hva som er ok å spise. Mine får lov å ta seg en frukt og ett knekkebrød etter skolen, ikke mer. Dette fordi de ikke skal være mett til middag. Anonymkode: 9d8d6...8d8 Det er veldig fint, at dine barn hører på deg. Men det er ikke alle barn som er sånn. Min største har ADHD, og finnes det noe godt i skapet, så blir det spist. Så vi har ikke noe godt i skapene, har bare vanlig mat. Mens mitt andre barn, har aldri tatt noe i skapene, som ikke er lov. Begge er store. Så det er så stor forskjell på barn. Nå er ikke mine barn overvektige. For selv om ADHD barnet spiser mye, så holder det på med mye idrett, så det barnet forbrenner det bort. Anonymkode: 2a8a5...b8c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: De som ble chubby før puberteten i min årsklasse, de forble ofte chubby. Før det økte på.😑 Anonymkode: e1afa...435 Samme erfaring her. Fettet som kommer på i tenårene er vanskelig å bli kvitt Anonymkode: ca770...1b5
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #19 Skrevet 15. august 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig i det du skriver. Ser det samme her på butikken, når skolen er ferdig strømmer barna til og kjøper bolle, brus, chips og annet godteri Anonymkode: 710f1...36d Helt sikker på at hun ikke handler noe usunt selv. Hun har ikke tilgang til butikk verken etter skolen eller på egenhånd uten å spørre om å dra dit først. Hva hun spiser hos venner vet jeg selvsagt ikke. Anonym bb3, takk for tips 😊☺️ Anonymkode: 42355...77c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #20 Skrevet 15. august 2017 Hvor aktivt og sprekt er egentlig barnet? Er barnet aktiv og har en sprek stor kropp ville jeg sett det ann. Er barnet ikke så aktiv må dere begynne å gjøre noe. Om barnet er på en tur en sjelden gang er det ikke nok, selv hvor utholdene det da er. Noen er dårlige på å gå lange turer, andre tar slikt på strak arm uansett om de ee i god eller i elendig form. Selv var jeg ett kompakt barn, mine foreldre viste jeg bare var slik. Jeg gikk ikke på fritidsaktiviteter, det hadde jeg ikke tid eller lyst til siden jeg bare var ute med venner. Ikke var det noe jeg hadde lyst til å gå på heller, fant noe når jeg var 16år. Istede for å gå ned i vekt raste jeg opp. Det var ett fryktlig nederlag. Jeg ble slankere, men kiloene økte. Til min søster gigantiske overraskelse så var jeg veldig sprek. Hun har alltid vært treningsnarkoman og veldig slank. Hun lo når jeg begynte på det samme som henne, men hun fikk litt sjokk når jeg uten problemer klarte det de andre gjorde og litt til. Vi trente med landslagsutøvere, så nivået var høyt. Så da fant vi ut at all fartingen jeg hadde gjort i min barndom faktisk hadde gjort sin nytte, kroppen min var i veldig god fysisk form. Utseende messig så så den ikke slik ut. Så ble jeg 18år, og alt av kilo raste av meg uten at jeg gjorde noe anderledes. Siden den gang har jeg vært helt normal slank. La på meg alt for mye und begge graviditeter, men de raste av like fort som ungen kom ut. Så noen unger er kompakte, dere må finne ut hvordan den fysiske formen til ungen faktisk er. Er ungen i nok aktivitet. Om det er organisert eller ikke har lite å si, bare det er i nok bevegelse iforhold til hvordan kroppen er og hva den trenger. Anonymkode: 85b96...93f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #21 Skrevet 15. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor aktivt og sprekt er egentlig barnet? Er barnet aktiv og har en sprek stor kropp ville jeg sett det ann. Er barnet ikke så aktiv må dere begynne å gjøre noe. Om barnet er på en tur en sjelden gang er det ikke nok, selv hvor utholdene det da er. Noen er dårlige på å gå lange turer, andre tar slikt på strak arm uansett om de ee i god eller i elendig form. Selv var jeg ett kompakt barn, mine foreldre viste jeg bare var slik. Jeg gikk ikke på fritidsaktiviteter, det hadde jeg ikke tid eller lyst til siden jeg bare var ute med venner. Ikke var det noe jeg hadde lyst til å gå på heller, fant noe når jeg var 16år. Istede for å gå ned i vekt raste jeg opp. Det var ett fryktlig nederlag. Jeg ble slankere, men kiloene økte. Til min søster gigantiske overraskelse så var jeg veldig sprek. Hun har alltid vært treningsnarkoman og veldig slank. Hun lo når jeg begynte på det samme som henne, men hun fikk litt sjokk når jeg uten problemer klarte det de andre gjorde og litt til. Vi trente med landslagsutøvere, så nivået var høyt. Så da fant vi ut at all fartingen jeg hadde gjort i min barndom faktisk hadde gjort sin nytte, kroppen min var i veldig god fysisk form. Utseende messig så så den ikke slik ut. Så ble jeg 18år, og alt av kilo raste av meg uten at jeg gjorde noe anderledes. Siden den gang har jeg vært helt normal slank. La på meg alt for mye und begge graviditeter, men de raste av like fort som ungen kom ut. Så noen unger er kompakte, dere må finne ut hvordan den fysiske formen til ungen faktisk er. Er ungen i nok aktivitet. Om det er organisert eller ikke har lite å si, bare det er i nok bevegelse iforhold til hvordan kroppen er og hva den trenger. Anonymkode: 85b96...93f Hun er som du var, veldig aktiv i å være ute med venner, sykle til dem etc. Men altså ikke noen organiserte aktiviteter som er fysiske. Hun har alltid vært litt "tung i kroppen", løpt saktere enn andre etc. Men jeg skal få henne mer ut på sykkelturer, for det liker hun Hun er et barn som liker å leke, ikke bare sitte stille foran en skjerm. Anonymkode: 42355...77c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #22 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun er som du var, veldig aktiv i å være ute med venner, sykle til dem etc. Men altså ikke noen organiserte aktiviteter som er fysiske. Hun har alltid vært litt "tung i kroppen", løpt saktere enn andre etc. Men jeg skal få henne mer ut på sykkelturer, for det liker hun Hun er et barn som liker å leke, ikke bare sitte stille foran en skjerm. Anonymkode: 42355...77c Hvis det eneste aktiviteten hun har er å sykle så ville jeg nok oppmuntret til en fysisk aktivitet. Hva driver venninnene hennes Med? Fotball,håndball,dans,friidrett? Sikkert mer gøy å starte på noe hvor hun kjenner noen. Anonymkode: 3b7d4...831
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #23 Skrevet 15. august 2017 Jeg har to jenter hvor den ene alltid har vært litt tung og den andre alltid litt mer petit. Men de har begge til felles at de i perioder blir litt lubne før de strekker seg. Den tunge av dem har nå siste året hatt litt mage og gode lår og i sommer har hun strukket seg ut og blitt lang og slank. Hun er 12. Hadde vært veldig forsiktig med å gjøre noen tiltak/snakke om kropp og mat. Spiseforstyrrelser kommer så utrolig lett. Sørg for gode alternativer i kosten og ta tiden til hjelp. Anonymkode: 800c2...60f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #24 Skrevet 15. august 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun er som du var, veldig aktiv i å være ute med venner, sykle til dem etc. Men altså ikke noen organiserte aktiviteter som er fysiske. Hun har alltid vært litt "tung i kroppen", løpt saktere enn andre etc. Men jeg skal få henne mer ut på sykkelturer, for det liker hun Hun er et barn som liker å leke, ikke bare sitte stille foran en skjerm. Anonymkode: 42355...77c Er det ingen sykkeltrening i nærområdet hun kan bli med på. Og så går det an å gå på ski eller gjøre noe annet på vinteren om dere ikke bor et sted hvor helårssykling er aktuelt. Masse lekbaserte greier man kan gjøre på sykkel som får opp pulsen, og som etter hvert vil hjelpe på. Viktig å spille på det hun liker tenker jeg, så ut å sykle, prøv å slå egne rekorder, kanskje hun kan få en aktivitetsmåler eller sykkelcomputer som viser for fort hun sykler (så kan hun prøve å sykle litt raskere opp bakken neste gang osv.). Kanskje hun liker det, og kanskje har hun en venninne som liker å sykle også. Kjøp en fin, lett og god sykkel til henne og bli med selv! God tur! :-) Anonymkode: 1dfdd...da6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #25 Skrevet 16. august 2017 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis det eneste aktiviteten hun har er å sykle så ville jeg nok oppmuntret til en fysisk aktivitet. Hva driver venninnene hennes Med? Fotball,håndball,dans,friidrett? Sikkert mer gøy å starte på noe hvor hun kjenner noen. Anonymkode: 3b7d4...831 Hun har venner som driver med håndball, fotball, hest, teater, dans. De er spredt for alle vinder. Datteren min er ganske klumsete (alltid vært) og liker dermed ikke dans og håndball er hun for gammel til å begynne på nå. Alle har blitt gode og lært mye, hun blir lett utenfor da (hun har for øvrig prøvd håndball tidligere). Hun liker rett og slett bedre aktiviteter hun føler at hun mestrer og det er musikk og sang. Anonymkode: 42355...77c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå