Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Idag fikk vi timeplanen med antall timer. Jeg reagerte veldig på at de begynner med 6 timer om dagen i første klasse. Har det vært sånn lenge? Greit at det er lenge siden jeg gikk på barneskolen men husker vi ikke hadde mer enn maks 4 timer i første klasse og 5 timer i andre pg tredje klasse. Vi syns det var spennende å begynne i 4. Klasse for da skulle vi ha 6 timer. 6 timer allerede er lenge for noen som er vant til å leke helt dagen... ble egentlig litt trist. Anonymkode: 39568...911
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Idag fikk vi timeplanen med antall timer. Jeg reagerte veldig på at de begynner med 6 timer om dagen i første klasse. Har det vært sånn lenge? Greit at det er lenge siden jeg gikk på barneskolen men husker vi ikke hadde mer enn maks 4 timer i første klasse og 5 timer i andre pg tredje klasse. Vi syns det var spennende å begynne i 4. Klasse for da skulle vi ha 6 timer. 6 timer allerede er lenge for noen som er vant til å leke helt dagen... ble egentlig litt trist. Anonymkode: 39568...911 Her har de av en eller annen grunn startet med "halvtimestimer". 6 skoletimer er bare 3 klokketimer. Anonymkode: a30c5...055
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Her har de av en eller annen grunn startet med "halvtimestimer". 6 skoletimer er bare 3 klokketimer. Anonymkode: a30c5...055 Det hørtes bedre ut men siste time her er fra 1320 til 1410 stod det. Anonymkode: 39568...911
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Det er helt vanlig. Men de har selvfølgelig ikke 6 tørre sitte stille timer i første klasse. Her har de turdag, er i gymsalen, leker er par timer i skolegården osv den dagen de har 6 timer Det går helt fint Anonymkode: 42667...831
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hørtes bedre ut men siste time her er fra 1320 til 1410 stod det. Anonymkode: 39568...911 Det går helt fint. De har jo flere friminutt i den tiden og det er ikke som at de sitter stille ved pulten og får tavleundervisning i alle timer heller. Anonymkode: a30c5...055
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 Vel det er ivertfall ikke hva politikerne sa 6 åringer skulle ha når de kom med skole for 6 åringer. Hvor er all leken de fremdeles lovte dem? Men noe bedre på skolen viser ikke dette stuntet at norske unger ble... stakkars små. Ta en titt på Finland og hvordan de gjør det med skoler , de starter som 7 åringer og de er vel på topp i skoletestene. Hvilke partier var det forresten som presset på skolestart for 6 åringer? Anonymkode: c943f...27e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel det er ivertfall ikke hva politikerne sa 6 åringer skulle ha når de kom med skole for 6 åringer. Hvor er all leken de fremdeles lovte dem? Men noe bedre på skolen viser ikke dette stuntet at norske unger ble... stakkars små. Ta en titt på Finland og hvordan de gjør det med skoler , de starter som 7 åringer og de er vel på topp i skoletestene. Hvilke partier var det forresten som presset på skolestart for 6 åringer? Anonymkode: c943f...27e Skjønner ikke hva du snakker om Har fire skolebarn selv og de var ihvertfall kjempeklar for skole da de begynte, elsket det fra første stund Og ja, det er masse tid for skogsturer, lek og moro i 1.klssse, men også læring av bokstaver, tall osv 5 år i samme institusjon er mer enn nok, da er ungene ferdig med barnehage og veldig klar for neste steg Anonymkode: 42667...831
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel det er ivertfall ikke hva politikerne sa 6 åringer skulle ha når de kom med skole for 6 åringer. Hvor er all leken de fremdeles lovte dem? Men noe bedre på skolen viser ikke dette stuntet at norske unger ble... stakkars små. Ta en titt på Finland og hvordan de gjør det med skoler , de starter som 7 åringer og de er vel på topp i skoletestene. Hvilke partier var det forresten som presset på skolestart for 6 åringer? Anonymkode: c943f...27e Så vidt jeg vet gjør Norge det litt bedre på slike rankinger nå enn før en del år siden, uten at jeg ville låkt så mye vekt på det. Etter å ha sett litt av hvordan disse prøvene utføres både i Norge og andre land har jeg slått meg til ro med at det jukses så mye over alt, at tallene egentlig ikke kan brukes til noe som helst. Anonymkode: a30c5...055
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 Oi det var mye. Her skal de ha 5 timer per dag, jeg syntes det var mye også jeg. Da jeg begynte på skolen var det forskjellig antall timer på forskjellige dager, en dag i uka var vi ferdig ca 12. Hadde håpet det skulle være sånn nå også så vi fortsatt kunne finne på noe gøy på en hverdag av og til. Men friheten er vel over nå. Anonymkode: c98f4...496
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 De har jo gjerne turdager og andre aktiviteter som ikke er undervisning, så det er ikke 6 reele skoletimer. Anonymkode: 47b57...753
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi det var mye. Her skal de ha 5 timer per dag, jeg syntes det var mye også jeg. Da jeg begynte på skolen var det forskjellig antall timer på forskjellige dager, en dag i uka var vi ferdig ca 12. Hadde håpet det skulle være sånn nå også så vi fortsatt kunne finne på noe gøy på en hverdag av og til. Men friheten er vel over nå. Anonymkode: c98f4...496 Det er vanlig at summen totalt blir 5 timer pr dag, men her har de en dag med 4 timer og en dag med 6 timer, Jeg synes det er bra at de er mer enn 3 timer på skolen, da hadde det blitt så mange timer på sfo etterpå. Veldig greit med 5-6 timer skole først og være ferdig der i 13-14 tiden også 1-3 timer på sfo etterpå. Det blir en fin dag for de fleste barna. Det er jo ikke sånn at førsteklassinger har 5-6 timer tavleundervisning om dagen, langt ifra faktisk. Anonymkode: 42667...831
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 Her har vi ikke fått noen timeplan. Eller beskjed om når skolen starter, eller oppmøtested. Ingen info overhode. Anonymkode: d5eec...924
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Her har vi ikke fått noen timeplan. Eller beskjed om når skolen starter, eller oppmøtested. Ingen info overhode. Anonymkode: d5eec...924 Har du sjekket nettsiden til skolen? Her ligger den infoen på forsiden av skolens nettside. Anonymkode: 42667...831
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her har vi ikke fått noen timeplan. Eller beskjed om når skolen starter, eller oppmøtested. Ingen info overhode. Anonymkode: d5eec...924 Vi har heller ikke fått timeplan, men har fått vite hvor lange skoledagene er. Har heller ikke fått vite oppmøtetidspunkt, kun dag, så må vel bare regne med at det starter til vanlig tid første dagen. Og har ikke fått vite hvilken klasse han skal gå i, så får ikke bestilt skolemelk. Anonymkode: c98f4...496
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 Oi. Her er det kortere dager. Ferdig 12 2 dager og 13 3 dager Anonymkode: 95a31...8c0
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her har vi ikke fått noen timeplan. Eller beskjed om når skolen starter, eller oppmøtested. Ingen info overhode. Anonymkode: d5eec...924 Har dere skrevet inn barnet? Vært på førskoledag? Har dere flyttet og ikke meldt flytting?Det høres veldig rart ut at dere okke har hørt noe Det er jo under en uke til skolestart. Anonymkode: a30c5...055
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har dere skrevet inn barnet? Vært på førskoledag? Har dere flyttet og ikke meldt flytting?Det høres veldig rart ut at dere okke har hørt noe Det er jo under en uke til skolestart. Anonymkode: a30c5...055 Ja, barnet er skrevet inn. Fikk brev om det i april. Og så var vi på en prøvedag i juni. Hun har fått klasse, men der stopper det. Ingen andre foreldre har fått noe info heller. Syns det er litt trist at skolen tar så lett på det. Første skoledag er viktig, men vi aner ingenting om hva som vil skje, når, eller hvor. Og hvem kan være med? Morfar har lyst, men kan han? Sorry hi, kuppet visst tråden din... 🙈 Anonymkode: d5eec...924
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 Men hvordan er dagen lagt opp? Skolen vår har én time lenger dager enn resten av kommunen i første klasse. Men det er fordi 99% går på sfo uansett, så dermed har de bestemt å utvide skoledagen med én time for å gi ungene lenger friminutt og spisetid i løpet av skoledagen. De har altså ikke mer undervisning eller stillesitting enn andre skoler, men mer, og lenger, pauser i løpet av dagen. Dette er en løsning jeg er veldig fornøyd med. Anonymkode: e35ea...cb0
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #19 Skrevet 15. august 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, barnet er skrevet inn. Fikk brev om det i april. Og så var vi på en prøvedag i juni. Hun har fått klasse, men der stopper det. Ingen andre foreldre har fått noe info heller. Syns det er litt trist at skolen tar så lett på det. Første skoledag er viktig, men vi aner ingenting om hva som vil skje, når, eller hvor. Og hvem kan være med? Morfar har lyst, men kan han? Sorry hi, kuppet visst tråden din... 🙈 Anonymkode: d5eec...924 Her kan besteforeldre følge til skolen, men ikke bli med inn. Klasserommene er for små til at flere enn to foreldre kan bli med, og selv da er det bare så vidt vi får trengt oss inn alle sammen. Men er du sikker på at det ikke ligger info på skolens nettside? Anonymkode: 42667...831
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #20 Skrevet 15. august 2017 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her har vi ikke fått noen timeplan. Eller beskjed om når skolen starter, eller oppmøtested. Ingen info overhode. Anonymkode: d5eec...924 Info om tid finner du på skolens hjemmesider og i avisa. Jeg fikk nettopp sms om oppmøtested av skolen, og vi begynner om to dager. 😊 Anonymkode: e35ea...cb0
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #21 Skrevet 15. august 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her har vi ikke fått noen timeplan. Eller beskjed om når skolen starter, eller oppmøtested. Ingen info overhode. Anonymkode: d5eec...924 Har dere skrevet inn barnet? Vært på førskoledag? Har dere flyttet og ikke meldt flytting?Det høres veldig rart ut at dere okke har hørt noe Det er jo under en uke til skolestart. Anonymkode: a30c5...055
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #22 Skrevet 15. august 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, barnet er skrevet inn. Fikk brev om det i april. Og så var vi på en prøvedag i juni. Hun har fått klasse, men der stopper det. Ingen andre foreldre har fått noe info heller. Syns det er litt trist at skolen tar så lett på det. Første skoledag er viktig, men vi aner ingenting om hva som vil skje, når, eller hvor. Og hvem kan være med? Morfar har lyst, men kan han? Sorry hi, kuppet visst tråden din... 🙈 Anonymkode: d5eec...924 Det gjrør ikke noe. Greit at flere kan bruke det når vi er nye skolemammer. Det blir jo en ny hverdag. Utrolig synd at det ikke er kommet noe informasjon. vi fikk kun informasjon idag på SFO siden det var planleggingsdag igår. Her begynner 1.klasse kl 09, (resten av skolen begynner 08:30) og det er eget opplegg. HI Anonymkode: 39568...911
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #23 Skrevet 15. august 2017 Nå begynner mitt skolebarn i 4. til høsten, men hun har faktisk ikke sluttet så sent som 14.10 så langt. I første klasse var de ferdige kl 13 ( + at hver onsdag var turdag), og nå i 3. sluttet de kl 13.30 hver dag. Synes også det hørtes ut som en i overkant lang dag for førsteklassinger. Anonymkode: 319d2...626
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #24 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå begynner mitt skolebarn i 4. til høsten, men hun har faktisk ikke sluttet så sent som 14.10 så langt. I første klasse var de ferdige kl 13 ( + at hver onsdag var turdag), og nå i 3. sluttet de kl 13.30 hver dag. Synes også det hørtes ut som en i overkant lang dag for førsteklassinger. Anonymkode: 319d2...626 Kommer nok an på når de begynner på mirgenen. Mine begynner 08.15, mens skolen like ved jobben min ikke begynner før 08.45- 09.00 Anonymkode: 7d6a4...779
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå