Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 Jeg får ta det ironiske først, sønnen min ble født 04.05 om natta. Greia er at han er nå 1,5 år og våkner fortsatt 04 om natta!!! Har gjort det siden første natt!! Virker som de glemte å kortslutte denne våkne-04.00-ledningen på sykehuset. Jeg er så sliten. Det jeg har prøvd: La han sove alene, samsove, sove på hans rom på en madrass så han ser meg. Det aller beste er om han sover alene. Har prøvd å la han gråte, men har ikke hjerte til det. Gjorde det en gang og han sovnet igjen, da sovnet IKKE jeg igjen siden jeg var tidenes fæleste mamma. Han bruker smokk. Han har flere i senga, så det er null forskjell på om han hat smokk i senga/munnen eller om alle er utenfor rekkevidde. Har prøvd å gi han flaske med melk når han våkner, men da er han sprell våke våken etterpå. Ingen lys om natta. Har sagt til han at han nå sove fordi det er natt. Da hylgråter han og sier "opp". Er så sliten. Mannen jobber borte i uker i strekk så det er ikke hjelp å få den perioden. Har flere barn. Anonymkode: 5447b...a26
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Min gjorde det samme til han var omtrent 2,5. Vanvittig slitsomt, men det gir seg! Hold ut, legg deg så tidlig du klarer. ❤️ Anonymkode: 33095...f91
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Ville fortsatt med det som hjalp. At han gråt. Han er jo vant til å få akkurat det han vil. Du er ikke den fæleste mamma om du gjør det. Anonymkode: 807bc...ad9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 Sover han lenge på dagtid? Du kan jo forsøke å kutte ned på dagsøvnen. Ellers er det bare å ikke gi etter. Legg han over i din seng når han våkner og si at nå er det natta. Ikke snakk mer til han, men gi han trøst om han gråter. Prøver han å gå ut i sengen så legg han ned igjen. Sett ett klokkeslett som du syns er greit å stå opp, feks. Kl 5, og utvid tiden etterhvert som du ser at han våkner senere enn kl 4. Dette gjorde jeg med jenten min når hun holdt på sånn. Det tok ganske mange uker, men etter det så sov hun til kl 6 hver dag. Anonymkode: 058a8...6f0
Luksusdyret Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 Ikke noe galt i å la barnet gråte hvis barnet gråter for å få viljen sin. Da er det snakk om at du går inn til ham med jevne mellomrom, men at lyset er av (har dere nattlys til ham, slik man får kjøpt på lampeforretninger? anbefales virkelig!) og det er natt. Eneste tørstedrikk er da vann, han tas ikke opp av senga, og det skjer ingenting morsomt. Ville også, som flere skriver her, ha sett på leggetiden og dagsovinga. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 Hos oss hjalp det med ei flaske melk og madrass på gulvet. Å la barn hyle mens man ligger på gulvet vedsidenav sengen og tilbyr de hånda si synes jeg ikke er dårlig mamma! Gjør det noen dagermog de tar tegninga Anonymkode: dc489...e44
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 Jeg tror det er tilfeldig ang klokkeslettet. Begge mine barn har blitt sultne ca kl 4 på nettene i flere år. Nå holder minstemann på sånn. Han får litt melk på flaska, så sover han ett par timer til. Han er 1 år Anonymkode: b43d8...1ec
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 Sånn holdt sønnen min på til han var over 3. Nå er jeg heldig om han sover til 6. Noen bare er sånn... Anonymkode: 50e2a...85b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 17 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Men når legger han seg på kvelden da? Her har jeg også prøvd alt. 17, 18, 19, 20 osv! :/ og lang vs kort lur på dagtid. Anonymkode: 5447b...a26
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: , da må vi også soveHer har jeg også prøvd alt. 17, 18, 19, 20 osv! :/ og lang vs kort lur på dagtid. Anonymkode: 5447b...a26 Har du prøvd et tidspunkt over lengre periode? Legg han når han er trøtt, men ikke overtrøtt. Kan hende han får for lite søvn på dagtid, noen unger fungerer sånn da også. Finnes et nattlys som er en bamse som sover før et gitt tidspunkt, og bamsen er våken etter et gitt tidspunkt, går ann å investere i en sånn og si at når bamsen sover, så er det natt. Vis han på dagtid at nå er bamsen våken, nå er det dag. Anonymkode: 56133...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå