Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Har født 3 barn. Nr. 1 brukte jeg 1 time og 45 min fra 4 cm ( er det ikke fra da man regner aktiv fødsel) og til ungen var ute. Nr.2 ble tatt med hastesnitt. Nr.3 som ble født for snart 1 år siden tok 32 min fra 4 cm til hun var ute. Det var intenst. De smertene når jeg hadde rier er det værste jeg har opplevd, ville bare rømme..hehe.. Hadde bare hatt litt murringer på dagtid som jeg tenkte kanskje kunne være maserier, så ble litt satt ut når det satte skikkelig i gang. Den bilturen til sykehuset kommer jeg aldri til å glemme..hehe.. Trudde ikke det skulle gå så fort, var jo tross alt 6 og 8 år siden sist. Men har aldri vært i så god form etter en fødsel heller, merket knapt at jeg hadde trykket ut en unge, jordmødrene bare stod og så der jeg gikk fra føden..hehe.. Hvordan var deres fødsel? Synes det bare er spennende å høre om😊 Anonymkode: 301a8...617
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #2 Skrevet 15. august 2017 Vannet gikk ved midnatt, barnet var ute kl 4.20. Regnes det som styrtfødsel? Ble klippet ganske mye. Anonymkode: da642...8c0
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 Var fem minutter på sykehuset, så var barnet ute 👍 Anonymkode: cf971...402
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #4 Skrevet 15. august 2017 Fra jeg kjente første murring og til ungen var ute gikk det en knapp time. Revnet en del men ellers hadde jeg jo masse krefter igjen og har i fin form. Dro hjem fire timer etter, så var hjemmefra i ca 6 timer inkl reisetid. Veldig deilig. Anonymkode: 7b864...651
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #5 Skrevet 15. august 2017 Vannet gikk med et plask uten noen form for forvarsel. To timer etter var babyen ute. Fikk ikke rier før det hadde gått en halvtime ca etter vannet gikk. Det var egentlig bare å ligge og ta imot. Men det gikk overaskende greit, og måtte ikke sy ett eneste sting. Var oppe på toalettet mens de stelte babyen, fikk kjeft fordi jeg skulle jo ikke reise meg:) Fikk beskjed av jordmor at jeg var en fødemaskiner:) Jeg skal ikke ha flere da, dette var nummer to. Tror jeg hadde vært litt redd fødselen om jeg skulle hatt enda en, ikke redd for smerter, men redd for å føde i bilen eller noe. Anonymkode: f42a5...8ea
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 Før meg gikk det litt under 3 timer fra første indikasjon på at noe var på gang til jenta vår født. Det bar en svært enkel fødsel som ikke var særlig vond. 15 minutter før hun kom regnet jeg med å bli sendt hjem fra sykehuset siden riene var så lette. De kom ganske ofte, men var ikke værre enn at jeg kunne føre en samtale samtidig. Ingen regning eller andre komplikasjoner. Anonymkode: c0170...c74
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 vannet gikk kl 02, så kom sammenhengende, kraftige rier uten mulighet til å få trekke pusten skikkelig. 02:18 ble jeg halt av doen i mottaket på kvinneklinikken (der jeg akkurat hadde fått dasken nedpå siden jeg måtte sånn), 02:20 ble han født på en båre i mottaket. væreste jeg har vært med på. Anonymkode: 81a31...93d
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #8 Skrevet 15. august 2017 Kom på sykehuset 0045, babyen var ute 0137. Hadde 4cm åpning kl 1, fikk spm om jeg ville reise hjem. Sa nei takk (heldigvis!) 0115 kom pressriene kastende på og det var helt for jævlig vondt. Fikk ingen smertelindring, og hun kom 0137. Bra vi ikke reiste hjem 😉 Anonymkode: b352d...872
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå