nimmelim Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Skal overraske jenta mi ( snart 9) som sårt trenger alenetid med mammaen sin. hun har mindre søsken og får ikke særlig mye tid. Så jeg har booket hotell og planlagt Liseberg nå til helgen. en hel helg bare oss to, med det beste hun vet. MEN jeg trenger tips til hvordan jeg skal overraske hun? kan dere komme med mange gode forslag??
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #2 Skrevet 14. august 2017 Så koselig, en slik tur vil dere sikkert begge sette pris på Vet hun at dere skal på tur? Hvis ikke kan du kanskje fortelle at du og hun skal på jentetur alene og at du har planlagt noe spennende. Si at hun må prøve å finne ut hvor dere skal. Gi henne f.eks. tre spørsmål om dagen, og kanskje et hint om hun ikke gjetter det. Om hun ikke har funnet det ut til torsdag kan du kanskje lage en sånn rebus (eller hva det heter) f.eks. en tegning av en bakke (li), et øye som ser (se) og et fjell (berg). Eller kom med litt vanskelige hint om ulike ting dere kan gjøre der, f.eks. være høyt oppe og luftig, men ikke i fly osv. Eller du kan prøve å mime og hun gjette. Eller kanskje rett og slett skriv ut et bilde av noe på Liseberg du vet hun liker veldi godt, pakke det inn og la henne pakke ut? Kos dere og lag gode minner sammen Anonymkode: 9d4ec...8ce
nimmelim Skrevet 14. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2017 Takk for knalltips!! Det syns jeg var morsomt! Vil gjerne stjele den ideen med hint dag for dag! Planen opprinnelig var å pakke bil og alt, så når hun kom hjem fra skolen skulle jeg bare si, men.. syns det ble kjedelig! Nei, hun aner ingenting!!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #4 Skrevet 14. august 2017 7 minutter siden, nimmelim skrev: Takk for knalltips!! Det syns jeg var morsomt! Vil gjerne stjele den ideen med hint dag for dag! Planen opprinnelig var å pakke bil og alt, så når hun kom hjem fra skolen skulle jeg bare si, men.. syns det ble kjedelig! Nei, hun aner ingenting!! Så artig! Vil tro du får en veldig glad jente Det å overraske henne dagen dere drar er jo også veldig kjekt og noe hun sikkert vil huske. Men tror at det med hint i dagene fremover, og det at hun får vite at det bare blir du og henne, det vil på en måte forlenge gleden henne og følelsen av å ha mamma for seg selv, for da får du og henne en "greie" sammen de neste dagene også. Av og til er halve gleden å glede seg på forhånd også, andre ganger er det best å overraske helt uforventet. Flott at du gjør dette når du ser at hun trenger tid med deg Anonymkode: 9d4ec...8ce
nimmelim Skrevet 14. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2017 Ja, jeg får veldig vondt av hun. Hun er så snill, hjelpsom og alltid god. Ikke lett med to mindre brødre... som ikke alltid gjør livet enkelt for hun. Vi var og spiste lunsj her om dagen alene og hun gråt for hun ville ikke dagen skulle ende. Så jeg selv gleder meg som et barn til hun skal få overraskelsen. Du har nok rett i det at å glede seg til noe, føle på spenningen er faktisk halve opplevelsen! Så jeg tror nok jeg skal lage no ( rebuslignende) slik du foreslo! Det blir spennende tenker jeg 😍😍😍 så får hun gjette seg til komplett svar før vi drar 🤣🙈
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 13 minutter siden, nimmelim skrev: Ja, jeg får veldig vondt av hun. Hun er så snill, hjelpsom og alltid god. Ikke lett med to mindre brødre... som ikke alltid gjør livet enkelt for hun. Vi var og spiste lunsj her om dagen alene og hun gråt for hun ville ikke dagen skulle ende. Så jeg selv gleder meg som et barn til hun skal få overraskelsen. Du har nok rett i det at å glede seg til noe, føle på spenningen er faktisk halve opplevelsen! Så jeg tror nok jeg skal lage no ( rebuslignende) slik du foreslo! Det blir spennende tenker jeg 😍😍😍 så får hun gjette seg til komplett svar før vi drar 🤣🙈 Blir helt rørt av deg og datteren din, jeg Så godt at du ser behovet hennes nå og at du gleder deg like mye som hun nok vil gjøre Ikke alltid like greit å være størst, i hvert fall ikke når hun også har en velutviklet følelse for å hjelpe til. Hun står jo i en brytningssone nå, begynner å forstå mer av den voksne tankegangen og bakgrunn for handlinger, og innerst inne fremdeles bare et lite barn. Kanskje du kan lage noe i kveld, så kan du vekke henne litt før brødrene i morgen, og mens du sitter på sengekanten hennes forteller du at dere to skal på tur og så gi henne et hint eller to. Da får hun en ministund med deg hver dag frem til dere drar også, positiv start på dagen. Og en liten prat på kvelden også om dere får det til. God mamma, du Anonymkode: 9d4ec...8ce
nimmelim Skrevet 14. august 2017 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2017 Det var veldig rørende sagt av deg 💗 For det er jammen ikke ofte man føler seg bra nok. At man strekker seg nok til. Ja, merker godt at hun forstår mer, involverer seg mer i ting, samtidig er det da lett å glemme at inni der er kun ei lita jente 😍 Skal helt klart få satt sammen noe, og få det frem. Imorgen er begge brødrene borte på dagtid, så da tenkte jeg å ha tegnestund, hvor jeg plutselig tegner et lite hint. Så får hun et hint hver dag frem til fredag. Når alle disse er satt sammen så ser hun helheten bagen hennes skal være pakket ferdig og klar mens hun er på skolen på fredag 😍 Avreise med masse godis og kos i bilen blir deretter 🙈 Ja, jeg gleder meg like mye som hun, enda hun ikke vet. Kjenner på de sommerfuglene i magen og ser for meg reaksjonene hennes !💗 Faren derimot fatter IKKE hvorfor j prater så mye om, vil planlegge og gleder meg... 😒 Kjipe fyr 🤣
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 Når han kommer til å se gleden hennes så vil han forhåpentlig også se mer av det du snakker om. Kanskje han ikke forstår hva det er å glede seg over å måtte ha ansvaret alene for gutta en helg Høres ut som om du har en god plan Det å gi en gave er jo også en stor glede, så forstår godt at du gleder deg så mye Høres ut som om både du og hun trenger denne avstikkeren sammen! Nyt forberedelsene, hintene og overraskelsen - og ikke minst, kos dere masse sammen i helgen <3 Anonymkode: 9d4ec...8ce
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 49 minutter siden, nimmelim skrev: Ja, jeg får veldig vondt av hun. Hun er så snill, hjelpsom og alltid god. Ikke lett med to mindre brødre... som ikke alltid gjør livet enkelt for hun. Vi var og spiste lunsj her om dagen alene og hun gråt for hun ville ikke dagen skulle ende. Så jeg selv gleder meg som et barn til hun skal få overraskelsen. Du har nok rett i det at å glede seg til noe, føle på spenningen er faktisk halve opplevelsen! Så jeg tror nok jeg skal lage no ( rebuslignende) slik du foreslo! Det blir spennende tenker jeg 😍😍😍 så får hun gjette seg til komplett svar før vi drar 🤣🙈 Nei, du får ikke veldig vondt av HUN. Du får vondt av HENNE. Lær deg å bruke hun og henne korrekt. Uansett: kos dere på tur! Det høres ut som datteren din virkelig trenger å få tid med mamma, uten at småsøsknene kan forstyrre, veldig bra, for dere begge, tror jeg, at dere nå tar en helg sammen. Anonymkode: fc17b...d3f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, du får ikke veldig vondt av HUN. Du får vondt av HENNE. Lær deg å bruke hun og henne korrekt. Anonymkode: fc17b...d3f Godt man kan stole på at damer på dib evner å se det som virkelig er viktig og svare konstruktivt på det tråden handler om... (og ja, ironi) Anonymkode: 9d4ec...8ce
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt man kan stole på at damer på dib evner å se det som virkelig er viktig og svare konstruktivt på det tråden handler om... (og ja, ironi) Anonymkode: 9d4ec...8ce Jeg syns det er innanfor å hjelpe til med grammatikken jeg. Slitsom å lese så mange feil. Uansett.. Dattern min og jeg hadde en helg i Oslo 😍Beste helga i mitt liv 😃😃😃😃😍 Anonymkode: a0909...aeb
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt man kan stole på at damer på dib evner å se det som virkelig er viktig og svare konstruktivt på det tråden handler om... (og ja, ironi) Anonymkode: 9d4ec...8ce Du gadd ikke å lese hele innlegget mitt engang? Du hang deg opp i at jeg på en ordentlig måte pekte på en grammatisk blemme som HI bør jobbe med? Nei, nå skjønner jeg jo hva som er problemet ditt! Du fikk vondt i tærne dine... 🤣 Anonymkode: fc17b...d3f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #13 Skrevet 14. august 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du gadd ikke å lese hele innlegget mitt engang? Du hang deg opp i at jeg på en ordentlig måte pekte på en grammatisk blemme som HI bør jobbe med? Nei, nå skjønner jeg jo hva som er problemet ditt! Du fikk vondt i tærne dine... 🤣 Anonymkode: fc17b...d3f Hva er vitsen med å være så kjip? Anonymkode: ea0cc...653
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Du gadd ikke å lese hele innlegget mitt engang? Du hang deg opp i at jeg på en ordentlig måte pekte på en grammatisk blemme som HI bør jobbe med? Nei, nå skjønner jeg jo hva som er problemet ditt! Du fikk vondt i tærne dine... 🤣 Anonymkode: fc17b...d3f Jeg synes ikke du sa ifra på en ordentlig måte, synes du var frekk. Kanskje snu om på rekkefølgen, slik at responsen til HI kommer først, og så på slutten kan du "gi et lite tips" om grammatikken. Om du kan gi tips om grammatikk, så kan jeg gi tips om hvordan man bygger opp en tekst uten å framstå som en bølle. Store bokstaver på den måten du hadde gir heller ikke en god leseopplevelse, virker som du roper ut ordene. Anonymkode: a753e...8c3
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 Håper helgen blir kjempefin! Kos deg masse, og gi din datter tid til å glede seg! Gi oss en lyd om hvordan det gikk! Anonymkode: a753e...8c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå