Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Noe som kan noe om dette? Jeg har gått ned fra størrelse 54 til 38/S, noen av klærne i størrelse 38 virker også litt store. Jeg har alltid sett på den størrelsen som tynn, men vekten sier jeg fremdeles er overvektig. Jeg trener også en del og begynner å lure på om overvekten egentlig er "overvekt" på grunn av muskler. Har en badevekt som viser fordelingen mellom fett, muskler og vann i kroppen, noen som vet hva den skal ligge på. Er forresten 1,70 høy og i slutten av 30-årene dersom det har noe å si Anonymkode: 86d68...6c1
Lille krøll Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 En sunn fett prosent ligger mellom 21-41% sier mange målinger. Trener du mye styrke kan du veie mye men ligge lavt i fett. Jeg er 152 høy, veier 62 kg og har en fett% på ca 23 så ingen som kan fortelle meg at jeg er tjukk. Mem bmi forteller meg at jeg er veldig overvektig.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #4 Skrevet 14. august 2017 Trener du veldig mye styrke så kan du veie mye men fremdeles ha lav fettprosent ja. Hva er din fettprosent HI? Det er det som er "viktig" . Ikke hva du veier. 21-41 er IKKE lav fettprosent nei som en over her skrev. Ser du VELDIG fit ut så har du fettprosent under 15. Jeg driver med fitness konkurranser og på scenen feks så har jeg ca 8 i fettprosent. Det er lavt altså, man går ikke rundt slik til vanlig! Slike vekter du snakker om er bare tull. De viser IKKE hva kroppen din egentlig består av. Hvis du ikke betalte 500 000 for den da. Anonymkode: 07e0c...2c0
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 Min fett % ligger på 26 etter vekten. Har en BMI på 25,5 HI Anonymkode: 86d68...6c1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 Hva er midjemålet ditt da? De vektene kan du ikke stole på, du må i tilfelle gå og få en skikkelig kroppsanalyse. Men det spiller jo ingen rolle så lenge du er sunn, frisk og fornøyd. Kroppsfasong teller også inn, har en bred ramme med brede skuldre, brede hofter, store ben og hender må du nødvendigvis veie mer bare for å fylle ut rammen din enn en like høy kvinne med smale skuldre, smale hofter og små hender og føtter. Begge kan være veltrente, ha flat mage, et sunt midjemål og lav fettprosent, men likevel veie mange kilo forskjellig. BMI er ikke alltid helt riktig. Men midjemålet er litt viktig, noen ekstra kilo på rumpe og pupper kan være lekkert uten å være helseskadelig på en kvinne med timeglassfasong, men de samme ekstra kiloene kan være helseskadelig når en kvinne med eplefasong får de rundt magen. Anonymkode: ed09e...617
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva er midjemålet ditt da? De vektene kan du ikke stole på, du må i tilfelle gå og få en skikkelig kroppsanalyse. Men det spiller jo ingen rolle så lenge du er sunn, frisk og fornøyd. Kroppsfasong teller også inn, har en bred ramme med brede skuldre, brede hofter, store ben og hender må du nødvendigvis veie mer bare for å fylle ut rammen din enn en like høy kvinne med smale skuldre, smale hofter og små hender og føtter. Begge kan være veltrente, ha flat mage, et sunt midjemål og lav fettprosent, men likevel veie mange kilo forskjellig. BMI er ikke alltid helt riktig. Men midjemålet er litt viktig, noen ekstra kilo på rumpe og pupper kan være lekkert uten å være helseskadelig på en kvinne med timeglassfasong, men de samme ekstra kiloene kan være helseskadelig når en kvinne med eplefasong får de rundt magen. Anonymkode: ed09e...617 Midjemålet mitt er dessverre litt vanskelig å måle. På grunn an den kraftige overvekten jeg har hatt, og 4 graviditeter har jeg fått veldig mye heng. Er kvalifisert til operasjon som jeg skal få 1 år etter målet er nådd (5 kg fra nå) Anonymkode: 86d68...6c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå