Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Åh! Er så lei! Hver gang vi er ute blant andre hvor det er pene jenter/damer omkring, så klarer han ikke å la Være å la blikket hvile på puppene til damene. Dette er veldig ubehagelig for meg, ikke minst flaut! Har sagt at han må slutte med det, men han blir sint og sier han aldri gjør dette.... Men; det skjer HVER gang. På julebord, de gangene vi er ute på byen, til og med hos servitøren på restauranten, på stranden 😕 Jeg blir flau og sjalu også... Han er en attraktiv mann, 40 år.... Jeg får vel kanskje bare akseptere ah det er sånn han er.... 😣Selv om jeg synes det er respektløst ovenfor meg. Jeg orker ikke ta dette opp flere ganger, men det plager meg virkelig.... Kan jeg gjøre noe for at det ikke skal plage meg? 😕 Noe gode råd? Anonymkode: d24c4...540
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #2 Skrevet 14. august 2017 Herregud det er så fjortis! Jobbet en gang med en mann som alltid glante på puppene og det var grusomt! Det føltes nedverdigende og jeg opplevde at vi kvinner var et objekt Hvis min mann hadde oppført seg som en neandertaler sammen med meg hadde jeg rett og slett ikke orket å gå sammen med han på gata! Anonymkode: 90ceb...341
the amazing spidermamma Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 Uff, så flaut! Litt på nivå med å nistirre på folk som mangler et bein eller er veldig tykke - dårlige manerer, rett og slett!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #4 Skrevet 14. august 2017 Han fremstår ikke spesielt attraktiv for andre når han bare glaner på puppene. Da fremstår han mer som en ekkel gris. Ja, det er reespektløst mot deg, men det er enda mer respektløst mot de han gjør det mot. Anonymkode: ef731...c16
the amazing spidermamma Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 Jeg tipper forresten at selv om det er ubehagelig for deg, så er det minst like ubehagelig for de som blir stirret på.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 Herlighet! La han glane da. Han gjør ikke noe annet enn det. Anonymkode: d9315...1c5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herlighet! La han glane da. Han gjør ikke noe annet enn det. Anonymkode: d9315...1c5 Man prøver å forklare ungene at det ikke er fint å glane, men at en 40 åring glaner er altså greit? Anonymkode: ef731...c16
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 Altså, glane er kanskje et feil ord.. Men han lar blikket hvile LITT forlenge på puppene. Kanskje i 3-4 sekunder og deretter jevnlig igjennom samtaler.... Noen føler seg helt sikkert smigret. Andre ikke. Jeg blir uvel. Kunne ønske jeg sluttet og bry meg! 😕 HI Anonymkode: d24c4...540
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 Ei jeg kjenner hadde en mann som gjorde omtrent det samme. Han påstod også at han ikke gjorde det. Da sa hun "ok, siden du mener du ikke gjør det, da er det vel greit for deg at jeg påpeker det hver eneste gang du gjør det fremover". Han syntes det var en helt grei avtale, han mente jo at han ikke gjorde det. Han ble sjokkert da hun påpekte det hver eneste gang han gjorde det, for han hadde ikke vært klar over at han gjorde det. Han sluttet med det, han forstod at det føltes respektløst for henne og de hadde også noen samtaler om hvordan han oppfattet det om menn glante på puppene hennes, og hva han ville mene om menn, når datteren deres ble eldre, hele tiden stirret på puppene hennes når de snakket med henne. Det likte han ikke. Så det er mulig å snu en slik mann - men han må selvfølgelig ha et minimum av sosial intelligens og respekt for kvinner, og også være villig til å endre seg. Anonymkode: 1aa6b...8a6
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Man prøver å forklare ungene at det ikke er fint å glane, men at en 40 åring glaner er altså greit? Anonymkode: ef731...c16 Hvorfor kan ikke barn glane? Anonymkode: d9315...1c5
Luksusdyret Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan ikke barn glane? Anonymkode: d9315...1c5 OMG...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan ikke barn glane? Anonymkode: d9315...1c5 Hensyn til andre, normal folkeskikk..? Anonymkode: 0ed63...0f2
amandine Skrevet 14. august 2017 #13 Skrevet 14. august 2017 Nå fikk jeg flashback til den klassiske tråden om duemannen. Sorry 😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #14 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hensyn til andre, normal folkeskikk..? Anonymkode: 0ed63...0f2 Så barn skal ta hensyn til andre til tross for at de skal være utforskende og nysgjerrige?? Det er normalt å glane. Vi alle gjør det! Hva vi glaner på varierer. Men vi alle gjør det. Har du aldri dultet borti mannen/venninnen/søsteren/moren/vennendin og sagt "se på hun//han der"? Anonymkode: d9315...1c5
the amazing spidermamma Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Så barn skal ta hensyn til andre til tross for at de skal være utforskende og nysgjerrige?? Det er normalt å glane. Vi alle gjør det! Hva vi glaner på varierer. Men vi alle gjør det. Har du aldri dultet borti mannen/venninnen/søsteren/moren/vennendin og sagt "se på hun//han der"? Anonymkode: d9315...1c5 Nei, jeg gjør ikke det. Det er jo i hvert fall pinlig, når folk hvisker og glor og innbiller seg at ingen skjønner hvem de snakker om. Svigermor skal av og til ha meg med på sånt, og det er utrolig flaut.
Luksusdyret Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Så barn skal ta hensyn til andre til tross for at de skal være utforskende og nysgjerrige?? Det er normalt å glane. Vi alle gjør det! Hva vi glaner på varierer. Men vi alle gjør det. Har du aldri dultet borti mannen/venninnen/søsteren/moren/vennendin og sagt "se på hun//han der"? Anonymkode: d9315...1c5 Nei, det gjør jeg virkelig ikke. Og nei, det er ikke normalt å glane. Virkelig ikke. Utforskende og nysgjerrige kan de være uten å glane åpenlyst på pupper, romper og sånt. Hadde jeg hatt en mann som glante på puppene til andre damer hele tiden, ville jeg: * blitt skikkelig flau * hatt dårlig samvittighet overfor de andre damene som måtte oppleve at min mann glante. Heldigvis har de fleste av oss ikke en sånn mann, og vi oppdrar barna våre til å ikke glane, kommentere osv. Men nå forstår jeg hvor slike menn kommer fra! De er oppdratt av mødre som deg!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 4 minutter siden, MrsRiddick skrev: Nei, det gjør jeg virkelig ikke. Og nei, det er ikke normalt å glane. Virkelig ikke. Utforskende og nysgjerrige kan de være uten å glane åpenlyst på pupper, romper og sånt. Hadde jeg hatt en mann som glante på puppene til andre damer hele tiden, ville jeg: * blitt skikkelig flau * hatt dårlig samvittighet overfor de andre damene som måtte oppleve at min mann glante. Heldigvis har de fleste av oss ikke en sånn mann, og vi oppdrar barna våre til å ikke glane, kommentere osv. Men nå forstår jeg hvor slike menn kommer fra! De er oppdratt av mødre som deg! Ja. Selvsagt lærer jeg barna mine å glane, er dårlig mor osv kun fordi jeg ikke synes det skader verden at man glaner litt. Personangrep har kngenting i en debatt å gjøre. Å hevde at man aldri glaner selv er greit nok, men det er løgn. Ofte er det en ubevisst handling og man merker det ikke selv. Jeg snakker også med barna mine om det å glane. Men kanskje ikke på samme måten som alle andre. Jeg er langt i fra en perfekt mamma, men jeg tør å si det også. At en mann glaner på puppene til en dame er ikke uvanlig. Det er veldig vanlig. Jeg blir ofte glanet på og verre var det før da jeg jobbet i restaurant. Menn stirret hele tiden. Et par av de snakket jeg til fordi det ble intenst, men jeg sa noe sånt som "du bestiller mat fra meg, ikke de der", men aldri dersom han satt sammen med en kvinne. Poenget er at alle mener de ikke stirrer, men de gjør det. Totalt ubevisst også. Jeg tar meg selv i det av og til også. Jeg må snakke til meg selv inni hodet og si at jeg ikke skal glane/stirre når jeg feks ser en som tar helt av på buss/tog o.l. mange stirrer på datteren min når hun går med sitt sorte hår, koreanske briller, sort leppestift, sorte knestrømper og sorte klær. MANGE. Voksne, menn, kvinner, barn, ungdommer osv osv. ALLE glaner på noe. Anonymkode: d9315...1c5
Luksusdyret Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Selvsagt lærer jeg barna mine å glane, er dårlig mor osv kun fordi jeg ikke synes det skader verden at man glaner litt. Personangrep har kngenting i en debatt å gjøre. Å hevde at man aldri glaner selv er greit nok, men det er løgn. Ofte er det en ubevisst handling og man merker det ikke selv. Jeg snakker også med barna mine om det å glane. Men kanskje ikke på samme måten som alle andre. Jeg er langt i fra en perfekt mamma, men jeg tør å si det også. At en mann glaner på puppene til en dame er ikke uvanlig. Det er veldig vanlig. Jeg blir ofte glanet på og verre var det før da jeg jobbet i restaurant. Menn stirret hele tiden. Et par av de snakket jeg til fordi det ble intenst, men jeg sa noe sånt som "du bestiller mat fra meg, ikke de der", men aldri dersom han satt sammen med en kvinne. Poenget er at alle mener de ikke stirrer, men de gjør det. Totalt ubevisst også. Jeg tar meg selv i det av og til også. Jeg må snakke til meg selv inni hodet og si at jeg ikke skal glane/stirre når jeg feks ser en som tar helt av på buss/tog o.l. mange stirrer på datteren min når hun går med sitt sorte hår, koreanske briller, sort leppestift, sorte knestrømper og sorte klær. MANGE. Voksne, menn, kvinner, barn, ungdommer osv osv. ALLE glaner på noe. Anonymkode: d9315...1c5 Nei, ALLE glaner ikke åpenlyst. Og det kan faktisk være sextrakassering å glane på pupper og kjønnsorganer. Jeg har aldri opplevd at menn stirrer "hele tiden" - kan det hende at det har noe med antrekk å gjøre? At hvis man har så dyp kløft at puppene nesten faller ut, så glaner menn? Har i hvert fall aldri opplevd at edru menn glaner på puppene mine i stedet for å se meg i øyne når jeg prater til dem. Har heller aldri vært sammen med en mann som hele tiden glante på andres pupper.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #19 Skrevet 15. august 2017 17 minutter siden, MrsRiddick skrev: Nei, ALLE glaner ikke åpenlyst. Og det kan faktisk være sextrakassering å glane på pupper og kjønnsorganer. Jeg har aldri opplevd at menn stirrer "hele tiden" - kan det hende at det har noe med antrekk å gjøre? At hvis man har så dyp kløft at puppene nesten faller ut, så glaner menn? Har i hvert fall aldri opplevd at edru menn glaner på puppene mine i stedet for å se meg i øyne når jeg prater til dem. Har heller aldri vært sammen med en mann som hele tiden glante på andres pupper. De fleste klarer å ta seg sammen, men jeg har ikke store pupper, ikke bruker jeg utringing heller. Likevel glaner både edru og fulle menn på de. Anonymkode: d9315...1c5
Luksusdyret Skrevet 15. august 2017 #20 Skrevet 15. august 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: De fleste klarer å ta seg sammen, men jeg har ikke store pupper, ikke bruker jeg utringing heller. Likevel glaner både edru og fulle menn på de. Anonymkode: d9315...1c5 Da må det være noe galt med fremtoningen. For det er virkelig ikke normalt at ALLE menn åpenlyst glaner på pupper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå