Gå til innhold

Hva så dere på tidlig UL i uke 4-6?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal imorgen. var forrige uke også men så da bare ett svart lite område. er så spendt. må finne ut hvor langt jeg er på vei 😋

Anonymkode: 1b433...0f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i uke 8, da så vi en liten reke med bankende hjerte. Trodde ikke det var noe særlig å se før uke 7-8 jeg 

Anonymkode: 95524...e2a

Skrevet

I uke 4 ser man ingenting. Jeg var på ul 4+0 for å sette inn spiral (ante ikke at jeg var gravid) og da så man ikke noe til at jeg var gravid heller. 

Skrevet

Min gynekolog sa det ikke var noe poeng med UL før uke 7 da man så lite. 

Anonymkode: e8811...7cb

Skrevet

Var i uke 6, så et bankende hjerte og en liten klump med hode 😊

Anonymkode: 9e162...3db

Skrevet

Jeg var i uke 5. Da så hun en "flekk" og noe hun trodde kunne være noe. Visste ikke at jeg var gravid enda da. 

Anonymkode: 7608d...619

Skrevet

Var uke 4-5 grunnet noe annet. Da så hun bare en fortykket slimhinne.

Anonymkode: d37cf...969

Skrevet

Jeg var i uke 6. Da så de noe som var helt likt som en kidneybønne (har det et norsk navn?)

Anonymkode: 4a733...e41

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var i uke 6, så et bankende hjerte og en liten klump med hode 😊

Anonymkode: 9e162...3db

Jeg så også et slags hjerte i uke 6, det banket, men "klumpen" er ikke hodet. Legen kalte det "plommesekken". Embryoet har ikke fått menneskelignende form.

Anonymkode: 7cf19...85f

Skrevet

var idag😊 såg ikke så mye da, plommesekken, og noke lite vrdsiden av som var embryoet😍 men de svarte området hadde blitt større enn forrige uke,skal tilbake i uke 12. hun mente jeg var i ca uke 6

hi

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

var idag😊 såg ikke så mye da, plommesekken, og noke lite vrdsiden av som var embryoet😍 men de svarte området hadde blitt større enn forrige uke,skal tilbake i uke 12. hun mente jeg var i ca uke 6

hi

Men hvorfor skal du ta stadige ultralyd-undersøkelser? 

Den presise terminen kan de uansett ikke gi deg før i uke 17-18. Fostre vokser veldig ulikt, men i uke 17-18 er de fleste nokså likt kommet.

Anonymkode: 7cf19...85f

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi

Hvorfor 2 ultralyder allerede?

Anonymkode: 3d63d...761

Skrevet

fordi siste mens og hvor langt jeg var komt stemmte ikke. er greit og finne ut når det var en mnde forsjell. hi

Skrevet

Var i begge svangerskapene i
uke 5 (ser forstersekk), uke 8 (ser hjertet),
uke 11 (ser "mini baby", sjekker for nakkefold, ryggrad og bevegelse),
uke 14 (ser på div organer, hjertet, at blære fylles med urin, bevegelse mm),
uke 18 ("vanlige" kontrollen) ,
etter uke 20 og utover hver 3.uke sjekkes for god sirkulasjon i morkake, vekst, navlesnor, hjerte, tarmer etc :) 

Anonymkode: 17ded...cbb

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var i begge svangerskapene i
uke 5 (ser forstersekk), uke 8 (ser hjertet),
uke 11 (ser "mini baby", sjekker for nakkefold, ryggrad og bevegelse),
uke 14 (ser på div organer, hjertet, at blære fylles med urin, bevegelse mm),
uke 18 ("vanlige" kontrollen) ,
etter uke 20 og utover hver 3.uke sjekkes for god sirkulasjon i morkake, vekst, navlesnor, hjerte, tarmer etc :) 

Hvorfor så mange UL?

Anonymkode: 72ec8...f6d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor så mange UL?

Herregud, spiller det noen rolle? Jeg fikk selv meget tett oppfølgning pga kronisk sykdom og medisiner som krevde det, men hadde foretrekket 1 ordinær ultralyd for å være frisk og uten særlig bekymringer.

Anonymkode: 469b9...498

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor så mange UL?

Fare for morkakesvikt pga antitrombinmangel. Gravid for 6. gang nå, har et barn. 

Som et svar du fikk over sier, det er ikke så "stas" som det kan virke som...har hjertet i halsen før hver time. :)

Gjest Marge Simpson
Skrevet

Uke 5-6, så et bankende hjerte

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor så mange UL?

Ikke den du spør, men jeg hadde mange fordi jeg var utsatt for radioaktiv stråling uten at jeg visste at jeg var gravid. 

Fikk flere ultralyder for å sjekke om fosteret var skada. Alle disse ultralydene var naturlig nok på et tidlig tidspunkt, da jo alternativet ved alvorlig skade ville være provosert abort.

(Strålingen skjedde så tidlig at de var sikre på at dersom embryoet hadde tatt skade, så ville det være store skader. Men det var helt friskt)

Anonymkode: 4a733...e41

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, spiller det noen rolle? Jeg fikk selv meget tett oppfølgning pga kronisk sykdom og medisiner som krevde det, men hadde foretrekket 1 ordinær ultralyd for å være frisk og uten særlig bekymringer.

Anonymkode: 469b9...498

Hvorfor så hissig? Må da vel være lov å spørre. Det var ikke meningen å være anklagende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...