Gå til innhold

Venninna mi er litt klein....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, hun er veldig koselig og alt det der. Men hun er så glad i å drikke og feste. Jeg har ikke kjent henne så lenge, så jeg kjenner henne faktisk ikke så fryktelig godt. Men etter denne helgen, så har jeg sett nok egentlig.

Vi var ute sammen på lørdagen. Var en stor musikkfestival her hvor vi bor. Vi dro av sted ganske tidlig, for å få plass. Vi er begge i 40-årene, og har begge barn. Jeg liker ikke å bli synlig overstadig hvis jeg vet at jeg kan treffe på barna mine. Jeg visste at hennes sønn var der, og spurte om hun tenkte det samme. Neida, han har sett meg full så mange ganger at han er vant til det. Gutten er 10 år gammel....Jeg har alltid forsøkt å unngå at mine barn skal treffe meg etter jeg kommer hjem fra fest. Nå har jeg tenåringsbarn, men ennå er jeg sånn. De kan godt få med seg at jeg går på fest, men ikke se meg full. Det vil jeg ikke.

Etter hvert, utpå ettermiddagen så ble hun skikkelig full. Hun sjanglet og hadde problemer med å få fyr på røyk og å snakke så man kunne forstå henne. Jeg foreslo mat, og vi gikk for å kjøpe noe. Jeg har aldri vært så flau i hele mitt liv. Folk snudde seg og glodde, fjernet ungene som stod i veien for venninnen min slik at hun ikke skulle kræsje i dem. Hun traff nabojenta, og insisterte på å ta henne med for å kjøpe is. Ungen ble utilpass kunne jeg se, men den andre moren sa ikke noe. Jeg ble helt stressa. Følte meg temmelig fort edru og tenkte at jeg bare ville avslutte kvelden. Jeg fikk henne med hjem til slutt.

Har ikke hørt noe fra henne. Men dette skjer visst alltid. Jeg har aldri vært ute for akkurat dette scenariet før, men hun blir alltid dritings og bryr seg lite om hva folk tenker der og da. Det er jo for så vidt fint, men på mandagen så er hun like lei seg for at de andre foreldrene i klassen til ungene, ikke inkluderer henne i noe. Og nå skjønner jeg hvorfor. Hun fester så og si hver helg.

Anonymkode: 2a918...2e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er mer enn LITT kleint. Det er søpleoppførsel.

Skrevet

Herregud så kleint. Jeg hadde dødd av pinsomhet hadde jeg vært deg. Hadde aldri gått ut med henne igjen eller vært med henne noe sted hvor det var alkohol. Og jeg hadde sagt hvorfor

Anonymkode: d8159...d99

Skrevet

Uff, hun er jo helt ute og kjøre.. 

Hadde aldri gått ut med henne igjen, og om hun klagde til meg fordi hun synes folk var kjølige og lite inkluderende hadde jeg fortalt hvorfor, de har sikkert sett hvordan du misbruker alkohol i helgene 

Anonymkode: 51329...e00

Skrevet

Da synes jeg du skal si det til henne jeg! Sa det til en jeg kjenner godt her om dagen selv jeg. Gi de tidenes fylleangst!

Skrevet

Huff og huff😶 stakkars ungene hennes. Det er laaaaangt i fra å være ok at hennes 10 åring har sett henne full mange ganger. Jeg har også snart en på 10 år og han har aldri sett meg eller mannen verken brisen eller full. 

Denne dama bør få seg en oppvekker, sånn oppførsel er langt i fra ok.

Skrevet

Jeg hadde sagt fra,  og jeg hadde lagt vennskapet på is. Voksne folk som oppfører seg sånn vil ikke jeg omgi meg med.

Skrevet

Signerer alle over her!

Skrevet

Hvis 10-åringen er vant til å se moren sin ravende dritings, håper jeg du melder bekymring til BV eller andre instanser før du ev. avslutter vennskapet. 

Anonymkode: 63fb2...252

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis 10-åringen er vant til å se moren sin ravende dritings, håper jeg du melder bekymring til BV eller andre instanser før du ev. avslutter vennskapet. 

Anonymkode: 63fb2...252

Ja dette er ei som trenger litt rådgivning og få opp øynene opp for påvirkningen hun gir barnet sitt.

Kjenner også en som gjerne drakk på denne måten. Når barnet ble større ble det trekt i samme retning og er nå tungt narkoman.

Anonymkode: 094c5...782

Skrevet

Jeg hadde en venninne som holdt på slik. Hun hadde riktignok ikke barn enda da. Hun drakk seg dritings hver gang hun gikk ut. Hun ønsket seg en kjærest og et fast forhold, men når hun drakk så ble hun desperat. Hun ble kjent som "fem på tre-dama". Menn prøvde seg på andre de anså som "bedre" enn henne, og hadde de ikke fått napp med andre i løpet av kvelden så kom de til henne rett før stengetid. Da hadde de gjerne bare snakket litt med henne tidligere på kvelden. Og hun hadde sex med dem. Noen brukte henne som "fast fem på tre-dame". Hun falt for den ene etter den andre og forstod ikke hvorfor ingen var trofast mot henne, ingen ville egentlig innlede noe med henne, men brukte henne gjerne som en venn de bare lå med. Alkoholinntaket økte med desperasjonen og til slutt sa jeg fra til henne.

Og der endte det vennskapet, hun ble sint, påstod jeg var prippen og sa "du tror du er så j... mye bedre enn meg". Men det jeg fikk med meg av henne etter den dagen jeg sa fra, det var at hun begynte å drikke mindre og holdt også igjen overfor menn som fulgte "fem på tre-mønsteret". Så selv om hun var for stolt til å fortsette vennskapet (tok heller tilbake de som hadde trukket seg unna henne av samme grunn, men aldri vært tøffe nok til å si fra til henne), så tenker jeg at det var greit. Om det å snakke rett ut til henne var det som skulle til for å åpne øynene hennes for hva hun holdt på med slik at hun endret seg til det bedre, så var det verdt det. De har også en del rus i familien, så jeg hadde ikke blitt forundret om hun var genetisk mer tilbøyelig til å bli avhengig av alkohol også.

Hadde en jeg kjente holdt på slik og sagt at 10-åringen hadde sett henne så full mange ganger før, da hadde jeg tatt samme prat med henne. Fortalt henne akkurat hvor full hun er, at hun drikker seg så full at hun knapt greier å tenne en sigarett, at hun ikke greier å snakke ordentlig eller holde en ordentlig samtale igang, at andre ser på henne fordi hun raver rundt som en dritings tenåring på sin første fylle. Jeg ville tatt opp det at hun i den dritingse tilstanden også tok kontakt med små barn, og hvilke signaler hun sender med det. Jeg ville nok sagt rett ut at siden hun ikke greier å begrense alkoholinntaket sitt så har hun et alkoholproblem. Og vil hun ikke innrømme det så ville jeg sagt at hennes alkoholforbruk likevel er et problem siden hun jevnlig blir så full at andre begynner å ta avstand fra henne - og så spørre henne om det er det hun ønsker. Og jeg ville sagt at hennes rykte som en som drikker seg dritings og ikke har sperrer for å la barna oppleve henne så beruset, det er en person som andre som regel tar avstand fra, og at det trolig er årsaken til at hun ikke blir inkludert av de andre foreldrene til barna sine.

Og uansett ville jeg meldt fra til barnevernet.

Anonymkode: 24a38...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...