GÃ¥ til innhold

Trodde amming var en slankekur jeg?😩G

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke gått ned ett gram!! Tvert i mot :-( prøvde i 6 mnd å spise sunt, trene, gå lange turer med vogn. Vekten rikket seg ikke.. sluttet med trening, spiser mye dritt, vekten rikker seg ikke. Blir så motløs, har aldri vært så stor før :-(  kan noen gi meg ett tips til dagsmeny? Forresten så brukte jeg Lifesum i 6 mnd, lå på 1800 kcal pga amming, men likevel ikke!

Anonymkode: f23c6...40a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til det. Gjennom tre barn og amming, så har jeg gått opp hver gang. Og jeg har ikke spist for mye! Når jeg derimot slutter å amme, så får jeg ned i vekt. I følge legen ved sykehuset, så var det like vanlig som å gå ned i vekt ved amming, det blir bare ikke pratet om :-(

Anonymkode: 46296...b6d

Skrevet

Har fire barn og har alle gangene gått opp 5-6 kg i ammeperioden. 

Snakket med jordmor om det en gang og hun sa det var veldig vanlig. Mange har kropper som setter ned stoffskiftet/forbrenningen litt for å sikre at det er nok energi til melkeprimoduksjon samtidig som ammehormonene gjør deg ulvesulten 

Se rundt deg sa hun, hvor mange kjenner du som har rast ned i vekt og hvor mange kjenner du som har hatt litt ekstra polstring gjennom ammeperioden.. 

Jeg gikk ned i vekt uten anstrengelse da jeg sluttet amme, da forsvant kiloene av seg selv 

Anonymkode: af958...46f

Skrevet

Samme her. Gikk opp ÅTTE kilo. 🙄

Men de rant av meg da jeg sluttet å amme. 

Anonymkode: 90b02...8df

Skrevet

Samme her. 

Anonymkode: d7c9e...976

Skrevet

Jeg gikk ikke ned i det hele tatt mens jeg ammet. Gått ned 6-7 kg siden jeg sluttet å amme.

Skrevet

Men det er jo før at kroppen holder på det han får av kalorier og fett slik at han kan produsere næringsrik melk til barnet ditt.

Ikke prøv og slanke deg med og gå på diett hellet spise normalt. 

Når du slutter og amme så kan du bli strengere med deg selv og da vill kiloene bli borte om du trener samtidig.

Anonymkode: b00e8...6e0

Skrevet

Gikk opp 8-10 kg etter fødsel med amminga må sist. Spist litt mer enn under graviditeten (var på strengt regime). Nurket er snart 11 mnd og jeg har masse melk! Er nesten som et meieri her til tider. Kroppen tviholder på alt av kalorier for å lage god melk, og det vises definitivt på Nurkets vekt. Trøster meg med at det går vekk etter amming. Første gang jeg ammet var det motsatt, men da ammet jeg heller ikke så mye som nå.

Anonymkode: 7ac45...338

Skrevet

Folk er forskjellige noen mister mange kilo når de ammer, hos noen står vekten stille og hos noen går vekten opp. Hos meg sto det stille, da jeg sluttet gikk vekten fort ned. Så bare nyt ammingen du kan gå ned i vekt når du er ferdig. 

Anonymkode: 9f8bd...bb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...