Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Jeg skal mest sannsynlig begynne som lærling i barnehage om 14 dager. Er det sånn da at jeg må innom alle skiftene? altså at jeg må ha tidligvakt,mellomvakt og senvakt? Er alenemamma uten noe familie i nærheten som kan hjelpe meg med dessverre,å det blir jo problem om jeg begynner 6.30 (som er bhg sin åpningstid) på jobb når SFO ikke åpner før 7.30.Blir også problem om jeg har senvakt å ikke slutter før 17.00 når SFO stenger 16.30. Anonymkode: 066e7...077
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skal mest sannsynlig begynne som lærling i barnehage om 14 dager. Er det sånn da at jeg må innom alle skiftene? altså at jeg må ha tidligvakt,mellomvakt og senvakt? Er alenemamma uten noe familie i nærheten som kan hjelpe meg med dessverre,å det blir jo problem om jeg begynner 6.30 (som er bhg sin åpningstid) på jobb når SFO ikke åpner før 7.30.Blir også problem om jeg har senvakt å ikke slutter før 17.00 når SFO stenger 16.30. Anonymkode: 066e7...077 Er det barne-og ungdomsarbeider du tenker på? Anonymkode: e16b0...06c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det barne-og ungdomsarbeider du tenker på? Anonymkode: e16b0...06c Ja Anonymkode: 066e7...077
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #4 Skrevet 14. august 2017 Det.å du nesten ringe å spørre om? Folk her Kan gi feil informasjon. Anonymkode: 63c77...6ce
EnDansPåRoser Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 Jeg har jobbet i en del forskjellige barnehager. Vi ønsker i utgangspunktet at alle kan jobbe alle vaktene, men tilrettelegger så langt det lar seg gjøre når folk har forutsetninger som gjør det vanskelig. Du er jo i utgangspunktet der for å lære og for din del, hadde det vært best om du kunne hatt både tidlig og sein for å få med deg det som skjer da, men kan du ikke, så kan du ikke. Ta en telefon til arbeidsplassen din, jeg er sikker på at det ordner seg 😊
Superdolly Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 I utgangspunktet er det lurt å tenke at man skal jobbe samme arbeidstid som de andre på arbeidsplassen. Jeg jobber ikke i barnehage, men vi har hatt lærlinger der jeg jobber også, og de må følge vår arbeidstid og gjøre alt vi gjør. Hos oss hadde du ikke fått innvilget en slik forespørsel. Jeg er ikke like sikker på at du kan få slippe unna som det hun over her er, men du kan selvsagt spørre. Men da utsetter du bare problemet. For en dag er du ferdig utdannet og skal få deg jobb, og hvordan skal du løse det da? Du kan ikke forvente at dine framtidige kolleger skal ta alle tidlig- og senvakter til barna dine er så store at de kan klare seg selv om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 Når jeg var lærling måtte vi lærlinger jobbe alle vaktene. Dette for at vi skal være igjennom alt som skjer i løpet av en arbeidsdag i bhg. Dette gjaldt alle stedene vi var lærlinger under lærlingperioden. Men ta en tlf og forklar saken så får du et svar, lykke til 😊 Anonymkode: 92841...dec
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 Kanskje du klarer å løse det akkurat i lærlingperioden men det kommer ikke til å gå på sikt. Om du har jobb må du følge alle vaktene, du er nok ikke eneste som ikke kan ha senvakt. Du får alliere deg med en klassekompis, at ungen din blir med hjem/kommer fra morgenen av når du har vakter. Prøv også å finne en vrhg som har åpningstid kl 07.15, klokken 6.30 var uvanlig tidlig Anonymkode: 8eef1...fe9
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Når jeg var lærling måtte vi lærlinger jobbe alle vaktene. Dette for at vi skal være igjennom alt som skjer i løpet av en arbeidsdag i bhg. Dette gjaldt alle stedene vi var lærlinger under lærlingperioden. Men ta en tlf og forklar saken så får du et svar, lykke til 😊 Anonymkode: 92841...dec Ja jeg også regnet nesten med at du må innom alle vaktene må bare prøver å finne en løsning på det.Men 7000 kr i lærlinglønn så har jeg heller ikke råd til en barnevakt. Anonymkode: 066e7...077
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 Jeg tenker at ingen her kan gi et klart svar, det er opp til barnehagen du skal i. Men jeg synes nok at det gir et litt dårlig inntrykk hvis du aldri kan begynne før 1 - 1 1/2 etter at barnehagen er åpnet, og aldri kan være til slutt. Men du er jo litt uheldig og, som har kommet i en barnehage med lang åpningstid. Jeg synes du skal spørre, men ikke si at du ikke kan ha noen, men ønsker færrest mulig pga situasjonen Anonymkode: e16b0...06c
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 Men at jeg hadde ett barn som skulle begynne på skole var de fullt klar over når jeg spurte om lærlingplass. Heldigvis er skolen til sønnen bare 3 minutter unna å gå fra der jeg skal jobbe. Anonymkode: 066e7...077
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men at jeg hadde ett barn som skulle begynne på skole var de fullt klar over når jeg spurte om lærlingplass. Heldigvis er skolen til sønnen bare 3 minutter unna å gå fra der jeg skal jobbe. Anonymkode: 066e7...077 Men snakket du ikke om det når du spurte om plass? Vet de at du ikke har noen til å passe? At de er nærme hverandre hjelper godt, for da kan du komme ganske kjapt. Kanskje han kan være med i barnehagen på morgen eller ettermiddag, evt sitte på pauserom eller lignende og spille. Men det er jo ikke sikkert at det er en god løsning heller, spesielt ikke hvis det blir ofte, ikke sikkert at de har plass til det heller. Men du får spørre litt forsiktig om de vaktene kan løses på noen måte, så merker du nok fort hva de tenker. Uansett så bør du ha tenkt på en løsning før du begynner Anonymkode: e16b0...06c
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #13 Skrevet 14. august 2017 Jeg fikk beskjed av rådgiveren på skolen min at jeg burde unngå å ta opp på intervjuet at arbeidstiden kunne bli vanskelig,så jeg ikke gir de en grunn til å velge en annen. Anonymkode: 066e7...077
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #14 Skrevet 14. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk beskjed av rådgiveren på skolen min at jeg burde unngå å ta opp på intervjuet at arbeidstiden kunne bli vanskelig,så jeg ikke gir de en grunn til å velge en annen. Anonymkode: 066e7...077 Skjønner den, håper ikke det slår tilbake på deg. Ansatte som ikke kan gå alle vakter er ikke alltid så populært. Håper det ordner seg for deg, lykke til Anonymkode: e16b0...06c
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #15 Skrevet 14. august 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk beskjed av rådgiveren på skolen min at jeg burde unngå å ta opp på intervjuet at arbeidstiden kunne bli vanskelig,så jeg ikke gir de en grunn til å velge en annen. Anonymkode: 066e7...077 Det syns jeg var tullette av rådgiveren din. Hvorfor skal de bruke av tiden sin på deg når du ikke kan gjennomføre utplasseringen ? Du vil vel heller ikke få fagbrev før du har gjennomført utplasserngen ? Anonymkode: d40b1...7b4
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #16 Skrevet 14. august 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det syns jeg var tullette av rådgiveren din. Hvorfor skal de bruke av tiden sin på deg når du ikke kan gjennomføre utplasseringen ? Du vil vel heller ikke få fagbrev før du har gjennomført utplasserngen ? Anonymkode: d40b1...7b4 Skal jo selvsagt fullføre utplasseringen ellers hadde jeg ikke begynt der i utgangspunktet. Anonymkode: 066e7...077
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå