Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Bare jeg som synes sånne spørsmål er frekke? Hender at jeg får flere slike. Reiser ganske mye og merker noen ganger at enkelte er misunnelig. Snakker ikke mye om det annet enn når de spør. Opplever ofte å få det spørsmålet. Er ikke det bare veldig frekt?? Anonymkode: 08bcb...bc3
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Opplever det nesten bare fra kolleger! Irriterende. Skal bytte jobb med en gang et bedre tilbud blir tilgjengelig Anonymkode: 08bcb...bc3
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Svaret er jo enkelt, prioriteringer. Du prioriterer reise, andre prioriterer huslån eller dyre matvaner som colabokser og bensinstasjonmat.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 Har aldri opplevd å få et slikt spørsmål, men hadde jeg fått det hadde jeg bare svart at jeg prioriterer. Anonymkode: f5aac...c49
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 Vi opplever det fra familie og jeg blir så grinete! Vi er i slutten av 20-årene, men har en bil som vi betalte 500.000 for brukt og et hus til 3,5 mill. Vi har også en eldre bil og ellers vanlige utgifter som SFO, Internett osv. Jeg blir gal! Vi har da virkelig jobbet for det vi har! Vi jobber 100% begge to og kjøper det siden vi ønsker det og har råd til det. Hadde vi ikke hatt penger til det, hadde vi ikke kjøpt det! Vi røyker ikke, snuser ikke, drikker ikke. Vi går ikke på kino hver uke, restaurant eller reiser hele tiden osv. Så at vi har penger er da ikke så vanskelig å forstå! Anonymkode: dac05...2fd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 Vi får aldri direkte spørsmål om det, men noen har antydet det. For vår del er det definitivt prioriteringer over veldig lang tid, i tillegg til at vi var heldige med huskjøp for 9år siden. Lave(re) bokostnader sett i forhold til de fleste vi kjenner gjør at vi frigrjlr litt midler per år. Forskjellen på oss og mange venner feks er at vi prioriterer ting som reiser, oppussing, nyere biler mens de prioriterer ting og tang, soise mat ute og sånne ting som ikke 'gir noe' i lengda ☺ Når det blir snakk om økonomi så er vi alltid klare på at vi gjør de prioriteringene vi gjør for å kunne ha den økonomiske friheten vi har. For oss så enkelt, for mange veldig vanskelig ☺ Anonymkode: 13683...911
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi opplever det fra familie og jeg blir så grinete! Vi er i slutten av 20-årene, men har en bil som vi betalte 500.000 for brukt og et hus til 3,5 mill. Vi har også en eldre bil og ellers vanlige utgifter som SFO, Internett osv. Jeg blir gal! Vi har da virkelig jobbet for det vi har! Vi jobber 100% begge to og kjøper det siden vi ønsker det og har råd til det. Hadde vi ikke hatt penger til det, hadde vi ikke kjøpt det! Vi røyker ikke, snuser ikke, drikker ikke. Vi går ikke på kino hver uke, restaurant eller reiser hele tiden osv. Så at vi har penger er da ikke så vanskelig å forstå! Anonymkode: dac05...2fd Må le. Nei, dere har ikke virkelig jobbet for det. Dere lever i ei rosa boble skapt av tidligere generasjoners slit og landets oljeflaks. Anonymkode: 1cc41...c7e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 Kjempefrekt å spørre om sånt! Jeg er alenemor og får det samme spørsmålet av en eldre nabo hver gang vi har vært i utlandet 😡 Det er da ingen som har noe med det!! Anonymkode: 95246...0a0
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 Det er vel strengt tatt ingen som har noe med noe som helst. Hvorfor bry oss med noe som gjelder andre enn oss selv? Anonymkode: c2f7a...fe8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Må le. Nei, dere har ikke virkelig jobbet for det. Dere lever i ei rosa boble skapt av tidligere generasjoners slit og landets oljeflaks. Anonymkode: 1cc41...c7e Hvordan i alle dager kan du vite hvor mye denne familien har jobbet for det? Det er mulig du lever i en rosa boble, men vi andre kan jobbe hardt! Selvfølgelig har tidligere generasjoner lagt til rette for oss i Norge, men man kan fortsatt jobbe hardt! Anonymkode: fddf6...813
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Må le. Nei, dere har ikke virkelig jobbet for det. Dere lever i ei rosa boble skapt av tidligere generasjoners slit og landets oljeflaks. Anonymkode: 1cc41...c7e Virkelig? Jo, vi har jobbet for det! For 8 år siden leide vi en liten leilighet, jeg hadde en deltidsjobb og mannen var arbeidsledig. Vi hadde knapt råd til mat og goder kunne vi bare glemme! Vi har jobbet oss oppover, prioritert pengene, ikke fått mye økonomisk hjelp av noen av våre foreldre. Fra å være på bunn med så trang økonomi at vi ikke hadde penger ut hele måneden til det vi har nå, vil jeg påstå at vi har jobbet for! Vi har ikke fått servert en ting på sølvfat! Anonymkode: dac05...2fd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #13 Skrevet 14. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Virkelig? Jo, vi har jobbet for det! For 8 år siden leide vi en liten leilighet, jeg hadde en deltidsjobb og mannen var arbeidsledig. Vi hadde knapt råd til mat og goder kunne vi bare glemme! Vi har jobbet oss oppover, prioritert pengene, ikke fått mye økonomisk hjelp av noen av våre foreldre. Fra å være på bunn med så trang økonomi at vi ikke hadde penger ut hele måneden til det vi har nå, vil jeg påstå at vi har jobbet for! Vi har ikke fått servert en ting på sølvfat! Anonymkode: dac05...2fd Dere har sikkert jobbet og prioritert hardt, men jeg går ut fra at dere har lån som de fleste andre, fikk gratis utdanning fra staten, dagpenger under arbeidsledighet, foreldrepenger da dere fikk barn osv. Det er å få ting på et sølvfat og det gjelder de aller fleste av oss. Anonymkode: c2f7a...fe8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #14 Skrevet 14. august 2017 Får ikke det spørsmålet. Tvert i mot må jeg spørre meg selv: Hvor blir alle pengene av? Anonymkode: a308b...a55
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #15 Skrevet 14. august 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere har sikkert jobbet og prioritert hardt, men jeg går ut fra at dere har lån som de fleste andre, fikk gratis utdanning fra staten, dagpenger under arbeidsledighet, foreldrepenger da dere fikk barn osv. Det er å få ting på et sølvfat og det gjelder de aller fleste av oss. Anonymkode: c2f7a...fe8 Lån har vi ja, selvfølgelig! Utdanningen var ikke gratis nei, utdanning utover videregående er ikke gratis. Han fikk litt sosialpenger, men det dekket husleien, og ja selvfølgelig fikk vi foreldrepenger da vi fikk barn! Det er også noe vi har opparbeidet oss Anonymkode: dac05...2fd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #16 Skrevet 14. august 2017 Tenker kanskje familien er litt småbekymret for at dere bruker over evne, og kan havne i denne luksusfellen en hører om i media? Anonymkode: 2e800...43d
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #17 Skrevet 14. august 2017 Jeg spør aldri, men ja, jeg tenker det relativt ofte! Anonymkode: adc8a...bfb
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #18 Skrevet 14. august 2017 Må jo innrømme at jeg tenker tanken rett som det er.. Men sier ikke det høyt. Noen vet jeg lever over evne, gjeld til ørene og sinnsykt høye boliglån. Men nyeste designerlampen i stua må jo kjøpes inn! Ellers er oppussingen helt forgjeves🙄 DA blir jeg litt sjakkmatt for å si det sånn. Sorry til alle dere som kan ta dere nær av meningene mine, men å kjøpe en lampe til 17 000 er for meg helt sinnsykt uforståelig når en har 7 mill i lån og inntekt på 1,5 mill i året totalt FØR skatt.. Men å si noe, nei. Idiotiske valg og prioriteringer får de som ødsler pengene sine (banken sine!) stå for selv. Men å låne de penger fordi de sliter med en regning eller noe gjør jeg ikke! Anonymkode: 69e3b...da6
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #19 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lån har vi ja, selvfølgelig! Utdanningen var ikke gratis nei, utdanning utover videregående er ikke gratis. Han fikk litt sosialpenger, men det dekket husleien, og ja selvfølgelig fikk vi foreldrepenger da vi fikk barn! Det er også noe vi har opparbeidet oss Anonymkode: dac05...2fd Du ser det selv. Dere har fått masse hjelp, mye mer enn det har betalt inn i skatt. Slik er det for de fleste av oss. Det er ikke noe å skamme seg for, men dere har ikke jobbet for alt dere har. Banken eier mye og mye har dere fått av staten. Det er bare en liten del dere har jobbet for selv. Anonymkode: c2f7a...fe8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #20 Skrevet 14. august 2017 Trodde det var gratis å gå på høyskole/universitet i Norge. Det som koster er bøker/utstyr/materiale og livsopphold under skolegangen? Er du født i Norge er du født med gullskje i ræva. Vi bor i Velferdsstaten. Det er ikke mange i Norge som trenger å bo på gata. Det handler om prioriteringer. Anonymkode: 03a5f...bbb
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #21 Skrevet 14. august 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trodde det var gratis å gå på høyskole/universitet i Norge. Det som koster er bøker/utstyr/materiale og livsopphold under skolegangen? Er du født i Norge er du født med gullskje i ræva. Vi bor i Velferdsstaten. Det er ikke mange i Norge som trenger å bo på gata. Det handler om prioriteringer. Anonymkode: 03a5f...bbb Gullskje i ræva, faktisk Anonymkode: 32458...6c7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #22 Skrevet 14. august 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Får ikke det spørsmålet. Tvert i mot må jeg spørre meg selv: Hvor blir alle pengene av? Anonymkode: a308b...a55 😂 Anonymkode: 69abe...e39
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #23 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gullskje i ræva, faktisk Anonymkode: 32458...6c7 Hahaha, fantastisk Anonymkode: f5aac...c49
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #24 Skrevet 14. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du ser det selv. Dere har fått masse hjelp, mye mer enn det har betalt inn i skatt. Slik er det for de fleste av oss. Det er ikke noe å skamme seg for, men dere har ikke jobbet for alt dere har. Banken eier mye og mye har dere fått av staten. Det er bare en liten del dere har jobbet for selv. Anonymkode: c2f7a...fe8 Du høres bare sjalu ut egentlig Anonymkode: 9df3b...c58
Anonym bruker Skrevet 14. august 2017 #25 Skrevet 14. august 2017 Du får svare med en spøk da, så kanskje de skjønner at de ikke har noe med det? -Jeg selger nakenbilder av meg selv på nett -Jeg bygger garasjer og terasser svart når ungene sover -Jeg har et pengetre i kjelleren -Jeg kjører pirattaxi i helgene Anonymkode: f5aac...c49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå