Gå til innhold

Hva serverer dere på venninnekvelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nærmer seg min tur og jeg er som alltid helt tom for ideer. 

Noen som har en god (og gjerne lettvint) oppskrift/tips til noe godt å servere? 

Anonymkode: b65c7...b4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kake så klart, vi kooooser oss på våre kvelder (møtes en gang i måneden)

Vi spiser middag med familien før vi møtes, vi vil ikke ha stress og forventningspress på kosekveldene våre.

Vi skravler, skravler og skravler, som jo er det viktigste, også spiser vi kake, is, sjokolade og potetgull :)

Forrige gang vi var her laget jeg sjokoladekake med bringebærmousse, stor suksess.

Anonymkode: ed145...17b

Skrevet

Vi har alltid en saltrett, og enten dessert eller kake. 

Det er veldig lite prestisje blant oss, og man kan godt slå til med en Toropose eller ost og kjeks, men alle forventer å få 'middag'. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har alltid en saltrett, og enten dessert eller kake. 

Det er veldig lite prestisje blant oss, og man kan godt slå til med en Toropose eller ost og kjeks, men alle forventer å få 'middag'. 

Dette var altså hi som prøvde å svare hun over 🙈😝

Skrevet

Ingenting. Har ikke noen veninner. 

Men jeg hadde  pai, og en god salat. 

Anonymkode: 7abc1...797

Skrevet (endret)

På mine kvelder bruker det å variere mellom skalldyr reker, skjell og kongekrabbe, ost og kjeks eller tapas. 

Elsker selv plukkemat og ikke nødvendigvis varmmat. Spekefat har også vært en suksess :)

Likte godt forslaget om pai. 

Elsker venninnekvelder ❤

Endret av Marriet
Skrevet

Jeg har vel aldri hatt noe/vært med på "venninnekveld". Så lenge det skal være veldig fancy er jeg heller ikke så lysten. Kjøpepizza med salat, gryterett, pølser, ostesmørbrød- alt er ok, så lenge jeg eller vertinnen slipper å stresse eller slite seg ut. Vet at noen trives med å lage tapas og alt mulig rart, men for meg er det å lage mat intet mer enn et nødvendig onde. Derfor forventer jeg også minimalt når jeg er på besøk :P 

Anonymkode: 34882...bad

Skrevet

Enkleste og beste som finnes (oppskrift til to):

En boks reker - tøm av laken og bland med
En boks creme fraiche, bland i
En bunt dill, klippet, og
Ett fedd hvitløk, hakket

Fordel på porsjonsskåler (ildfaste) eller i ett ildfast fat, riv over ost. 200 grader i ovnen i 20 minutter, de siste 10 minuttene legger du inn halvstekte baguetter også (himmelsk å dyppe i sausen).

Skrevet

Lagar gjerne pai, suppe med brød, gryte etc.  Ofte greit med mat som ikkje treng så mykje tid, eller som kan gjerast klart i førevegen.  Neste gang skal eg ha snurrar med pesto, seranoskinke og mozarella, og servere med salat.  Det er kjempegodt, og snurrane kan bakast ein dag eg har tid, og berre varmast i ovnen før servering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...