Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Neida, ikke monster.. Kommer greit overens og alt det der. Men, hun skjemmer bort sønnen sin noe så vanvittig. Og dette er jeg redd skal videreføres til vårt barn, når den tid kommer. Kjempehyggelig å få ting, misforstå meg rett, men til en viss grad. Vi er i midten av 20-åra, og venter vårt første barn. Og under hele forholdet vårt har hun sendt penger i hytt og pine, kjøper ALT av klær gutten eier, og skal generelt overøse med alt av ferier, klær, lommepenger, you name it.. Jeg syns ikke dette er greit, og merker at min samboer ikke har så mye greie på økonomi. (Fordi han trenger aldri å klare seg på egenhånd) Sløser med penger, men skjønner ikke hvorfor han alltid er blakk før neste lønning.... Har sagt ifra til både samboer og svigermor om at dette ikke kan fortsette, så håper det blir bedring. Men likevel redd de kommer til å overøse den lille med alt mulig. Er det bare meg som er utakknemlig og ikke ser all godheten bak dette, eller bør det finnes en gylden middelvei?? Anonymkode: d8572...0ed
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 Luksus problem har du.... Anonymkode: 01df8...d27
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Ser ikke helt problemet md å få gaver, men du bør uansett sette deg ned med mannen og lage budsjett/regnskap. Da ser dere hva dere har å rutte med, og så får alle gavene komme som hyggelige tilleggsting. Anonymkode: 39860...f8c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Problemet ditt er ikke svigermor...men at du venter barn med en guttevalp. Anonymkode: 52c93...b9b
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 Selvfølgelig kommer hun til å øse gaver over barnet også, men det spiller ingen rolle Et barn blir ikke ufyselig bortskjemt av at farmor handler alt fra vinterdresser til legoklosser, det er hverdagsoppdragelsen dere gir barnet som bestemmer om dere får et ydmykt og takknemlig barn når farmor kommer med gaver eller et kravstort, survete og utakknemlig barn når farmor kommer med gaver. Jeg har også en veldig generøs svigermor, hun bruker lite eller ingenting på seg selv, men elsker å dele med barn og barnebarn. Nå er de to eldste barna mine 13 og 16 år og begynner bli ganske ferdig oppdratt når det kommer til slike ting, og de har ikke blitt ufyselige selv om de alltid har fått mye av svigermor. De viser like stor glede og takknemlighet når deres mormor (som er et økonomisk katastrofeområde) kommer med en 50-lapp på deling til en is på 17-mai som når farmor kommer med en 1000-lapp til hver i feriepenger. Det er ikke hva de får i gaver fra besteforeldre som avgjør om de blir bortskjemte og ufyselige, det er hvordan dere oppdrar dem. Når det kommer til din mann så er det kanskje på tide å sette seg ned og lage et budsjett og en plan over økonomien deres, opprette felles kontoer med faste trekk til regninger, mat osv så han ser hva han har igjen til lommepenger hver måned. Anonymkode: b8a1b...ae5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå