Gå til innhold

Er dette en vanlig reaksjon på paralgin forte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt paralgin forte ved noen anledninger, som feks tannpine eller ryggsmerter. I dag har jeg ganske så vondt i ryggen, men er avhengig av å kunne fungere greit akkurat i dag (har sjelden slike smerter, så tar ikke ofte sterke smertestillende). Hver gang jeg har tatt dem reagerer jeg omtrent slik: blir veldig tung i bakhodet og øverste delen av nakken (ikke hodepine). Ved moderate smerter opplever jeg helt Ok smertelindring, men smertene er langt ifra vekk. Føler meg ikke svimmel eller "rusa" (vi snakker om en halv tablett).

Jeg har slitt med isjiasproblemtikk (pga prolaps, som nå heldigvis er operert), og fikk da utskrevet tramadol pga store smerter, som funket veldig bra. Paralgin forte var en vits mot disse smertene, men fikk samme bivirkninger...

Noen som vet hvorfor?

Anonymkode: d4fb1...8c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og blir sånn av paralgin forte. Legen sa at det er noen som ikke har effekt av den og jeg er blant de. Blir tung i hodet men det lindrer ikke smerte. Så jeg får ikke dette utskrevet mer. 

Tramadol fungerer på meg også, det har jeg fått 1 gang på sykehus med god effekt 

Anonymkode: 51fe7...e6a

Skrevet

Man kan ta blodprøver for å finne ut om Paralgin Forte er ineffektiv. Jeg har fått dette påvist, mener det er noe med noen enzymer i leveren som gjør at de ikke virker.

Anonymkode: 33cff...3ad

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan ta blodprøver for å finne ut om Paralgin Forte er ineffektiv. Jeg har fått dette påvist, mener det er noe med noen enzymer i leveren som gjør at de ikke virker.

Anonymkode: 33cff...3ad

Det stemmer, man mangler det enzymer som bryter ned legemiddelet til et virksomt stoff. Ca 10% av befolkningen eller noe sånt som har dette 

Anonymkode: 51fe7...e6a

Skrevet

Tusen takk til dere som har svart 😊 Da vet jeg hvorfor, og jeg er tydeligvis ikke alene om å reagere slik. 

Anonymkode: d4fb1...8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...