Gå til innhold

Fortelle samboeren eller droppe det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff en gammel bekjent av samboeren og meg på fest i helgen. Vi hilste på og ble sittende og snakke. Han forteller at han alltid har likt meg og tenkte "damn" da jeg ble sammen med samboeren for mange år siden, at han selv hadde vært for sent ute. Han gjorde ingen tilnærminger eller noe, er selv gift nå. Han var litt full, ba meg ikke nevne det siste han sa for samboeren min. 

Er jeg rar som syntes det er litt ekkelt å ikke fortelle dette til min samboer? Han vil ikke si det videre til ham, men jeg er usikker på om han kanskje vil kunne fortelle det til kameratene sine som igjen kan fortelle det til vår bekjente. Føler meg litt teit med å skulle si det til ham også, som om jeg er så spesiell liksom...😊

Anonymkode: 71d5d...082

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke fortalt det, dette er noe han fortalte deg i full fortrolighet, og bedt deg ikke fortelle til samboeren din, er jo ikke sånn at du utelater noe som er viktig for deres forhold. Det betyr jo ingenting nå når dere er lykkelig på hver deres kant.

Anonymkode: 29459...1c0

Skrevet

Hvorfor skal du fortelle noe sånt til din samboer? Har du rapporteringsplikt? Kan ikke folk fortelle deg ting i fortrolighet?

Anonymkode: d0d88...ceb

Skrevet

Enig med forrige taler. Hvorfor fortelle det? 

Skrevet

Hva svarte du når han ba deg om å ikke si noe da? 

Uansett ser jeg ikke vitsen med å fortelle samboeren din dette. Hva godt skal komme ut av det da? Tenker du at han blir sjalu, stolt, irriterer eller hva? 

Nei, la dette være deres hemmelighet. 

Anonymkode: d7278...739

Skrevet

Tenker om jeg selv ville ha visst det, om det var motsatt og ei vi kjente. Mulig jeg ville blitt usikker om ei vi kjente hadde fortalt meg at hun hadde fortalt min samboer noe slikt, og han ikke hadde fortalt meg om det. Om det ikke er noe "muffins", hvorfor skjule det? 

Samboer er ikke sjalu av seg, tror ikke han vil tenke så mye over det. Vår bekjente er i omgangskrets med samboerens kamerater, så de treffes av og til. 

Jeg svarte ikke på oppfordringen om å holde det skjult for min kjære, var litt bråkete lokale og vi gikk over på et annet tema...

hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker om jeg selv ville ha visst det, om det var motsatt og ei vi kjente. Mulig jeg ville blitt usikker om ei vi kjente hadde fortalt meg at hun hadde fortalt min samboer noe slikt, og han ikke hadde fortalt meg om det. Om det ikke er noe "muffins", hvorfor skjule det? 

Samboer er ikke sjalu av seg, tror ikke han vil tenke så mye over det. Vår bekjente er i omgangskrets med samboerens kamerater, så de treffes av og til. 

Jeg svarte ikke på oppfordringen om å holde det skjult for min kjære, var litt bråkete lokale og vi gikk over på et annet tema...

hi

Hvis du tenker sånn som du beskriver lurer jeg på om du har litt for stort kontrollbehov?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du tenker sånn som du beskriver lurer jeg på om du har litt for stort kontrollbehov?

Man trenger vel egentlig ikke å lure så mye på det. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man trenger vel egentlig ikke å lure så mye på det. 

Mulig jeg har det, har ikke tenkt slik på det. Tenker jeg er veldig usikker på meg selv og pessimist 😛

hi

Skrevet

La det fare HI. En full mann forteller deg at han en gang i tiden var litt svak for deg, såpass får du tåle og høre.

Skrevet

Sånne ting forteller jeg ikke mannen min. Ser ingen grunn til det. Han kommer ikke til å fortelle det videre til kompiser. En betroelse og ferdig med det🙂

Anonymkode: 66e9c...1ba

Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket å vite det om det var min mann som hadde fått høre noe sånt, såfremt ingenting skjedde. Det hadde bare gjort meg usikker unødvendig.

Anonymkode: e9731...9b4

Skrevet

Nei, det finnes ingen grunn til å fortelle videre, hvorfor skulle du det? 

Anonymkode: 4a33f...d2e

Skrevet

Sånt lar vi ligge.  Virkelig...... 

Anonymkode: 0b105...a97

Skrevet

Er overrasket over den enigheten alle ser ut til å ha om å ikke fortelle det!

Må litt i tankekroken nå, revurdere mine tidligere vurderinger.

Takk for alle svar 😀

hi

Skrevet

En gammel venn forteller deg i fylla at han var litt svak for deg en gang for lenge siden.. 

Jeg kan virkelig ikke tenke meg en eneste grunn til hvorfor du skulle fortelle det til samboeren din. Hva godt kommer det ut av å fortelle det? 

Anonymkode: 1dce6...03b

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En gammel venn forteller deg i fylla at han var litt svak for deg en gang for lenge siden.. 

Jeg kan virkelig ikke tenke meg en eneste grunn til hvorfor du skulle fortelle det til samboeren din. Hva godt kommer det ut av å fortelle det? 

Anonymkode: 1dce6...03b

At ikke jeg skal gå å skjule noe for min kjære? Ikke ha en hemmelighet mellom meg og en annen mann?

Mulig det bare er jeg som er på villspor i denne tankegangen?

hi

Skrevet

Ingen grunn til å måtte fortelle han det :) Dette er jo helt harmløst. Du får ta det som et kompliment :D 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At ikke jeg skal gå å skjule noe for min kjære? Ikke ha en hemmelighet mellom meg og en annen mann?

hi

Jeg har mange dusin gutter som har vært forelsket i meg oppigjennom tidene. Jeg ser ganske bra ut så jeg vil anta at mange av dem fortsatt hadde hatt et godt øye til meg fortsatt om vi møttes. Mener du at mannen min skal ha kjennskap til alle disse mennene? Og hvorfor skal han i så fall det?

Skrevet

Jeg var i samme situasjon en kveld for flere år siden. Mannen min er kamerat og arbeidskollega av han som fortalte han hadde vært forelsket i meg i flere år. Vi snakket sammen på fest og jeg ble litt satt ut kan man si. Men jeg sa han like gjerne kunne fortelle dette selv til mannen min, ettersom han fortalte meg det. Og det gjorde han. Situasjonen endret seg ikke på noe vis. Men tror han synes det var unødvendig sagt.

Anonymkode: b219f...67a

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi

Det dreier seg jo ikke om at du skjuler noe. En mann fortalte deg at han har vært forelsket i deg (i all fortrolighet). Han gjorde INGEN tilnærminger, og har gått videre i livet. HVORFOR skal du fortelle det til mannen din? Hvis en venninne betror seg til deg, forteller du det også til mannen? 

Anonymkode: c4eb0...38d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

hi

Det der er jo bare å be om bråk

Anonymkode: b8e40...243

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi

Så folk kan ikke fortelle deg noe som helst i fortrolighet da? For du forteller alt videre til mannen din?

Anonymkode: b8e40...243

Skrevet

Det eneste du oppnår ved å fortelle det er jo eventuelt å gjøre mannen din usikker og sjalu?! Hvorfor vil du gjøre det?

Anonymkode: 73885...31e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

hi

Jeg hadde nok fortalt det til samboer av den enkle grunn at dette skjedde MEG, og jeg vet at samboer hadde tatt det helt med ro. Vi er veldig åpne og forteller om det som hender oss. Dersom du faktisk har lyst til å fortelle det så kan du vel det? Du har ingen lojalitet til denne mannen. 

Tenker at det er ikke noe "farlig" om du ikke forteller det, og heller ikke farlig om du forteller det. Bare gjør det du er mest komfortabel med og tror er best for DERES forhold. Alle forhold er ulike. Noen med mye "personlig privatliv" hver for seg, andre lever i en symbiose med mye åpenhet og atter andre lever i et kontrollhelvete. De to første er helt uproblematisk så lenge begge trives...

Anonymkode: 3abd2...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...