Gå til innhold

Må beinbrudd være vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Falt igår på våte planker og tok imot med hånda. Fikk veldig vondt dernof da, men gikk over, var bare litt øm nummen resten av kvelden. Idag dunker det litt og er ømt, og det er litt hovent. Det er vel ikke noe å måtte dra til legen med mtp. brudd? Er vel bare forslått?

Anonymkode: 529c4...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brakk armen uten at det var spesielt vondt.  Mer ubehagelig enn vondt.  

Jeg har f.eks. falt i trappen og slått meg forferdelig, DET var vondt.  

Jeg anbefaler deg å ta en tur på legevakten for en sjekk.  

Skrevet

Dra til fastlegen i morgen tidlig. Avlast hånden i dag.

Anonymkode: 73e5a...c03

Skrevet

Du merker fort om det er brudd om det gjør vondt, eller ikke lar seg gjøre, å gjøre visse bevegelser. Om det blir vondere og vondere jo mer det hovner opp (det kan presse der du har knekt). Selve bruddet trenger ikke alltid være kjempe vondt. Men belastningene og hevelsene gjør kjempe vondt.

Anonymkode: b7ed2...27f

Skrevet

Trenger ikke være vondt. 

Anonymkode: 40b7d...291

Skrevet

Trenger ikke være kjempevondt nei. Fastlege i morgen hvis det blir verre, og avlast frem til da. 

Anonymkode: 91879...23b

Skrevet

Nei, det trenger ikke å gjøre vondt, jeg brakk benet uten smerter. Selvfølgelig må du ta røntgen av hånden din! Skader i hånd/håndleddet kan være kompliserte og vanskelige å fikse, kom deg til legen så fort som mulig. Heller ti ganger for ofte enn en gang for lite.

Anonymkode: 72674...980

Skrevet

Som andre sier, brudd må ikke alltid gjøre veldig vondt. Men brudd i hånden er ikke noe du bør sjanse på, så kom deg til lege. Ubehandlede brudd i hånden kan komme til å påvirke håndfunskjonen negativt i fremtiden, øke slitasje osv. Så lege og røntgen!

Anonymkode: 9d77b...84a

Skrevet

Trenger ikke å være vondt. Sønnen min på 6 brakk armen på skolen og gikk med brukket arm i 3 timer på skolen. Eneste som var vondt var når vi tok han akkurat der bruddet var. Ellers var han helt fin

Anonymkode: 49822...a21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...