Gå til innhold

Når begynner dere med lommepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva må barna gjøre for pengene? 

Og hvor mye får de?

Anonymkode: a1fb8...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11 åringen får. Har vel fått et års tid. Hun tar inn og ut av oppvaskmaskin (fast jobb) og hjelper til hvis jeg trenger hjelp med støvsuging, kaste søppel og vaske håret til lillesøster, samt passe småsøsknene. Hun får kr.200,- i mnd.

Skrevet

Vi tenkte å begynne å gi til 6-åringen nå!

Anonymkode: a1fb8...e1a

Skrevet

5.-6.klasse 

Her i huset får de lommepenger fordi de er barna våre og der er vår jobb å lære dem økonomisk styring. Lommepenger er ikke knyttet mot husarbeid 

Jeg forventer og forlanger at alle bidrar med å holde huset i orden uten å få betalt for det. "Hva får jeg for det" unger er helt uaktuelt, man bidrar etter evne og alder fordi det er sånn en familie fungerer, ikke for å få betalt 

Men de kan få lønnet arbeid av meg også, ting som ikke er forventet av daglig/ukentlig bidrag inne kan jeg betale for, som å vaske bilen, klippe gresset osv. Det kommer da i tillegg til faste lommepenger 

Anonymkode: d1ae3...3b8

Skrevet

Mine begynte å få samtidig. Ene gikk da i 8.klasse og andre i 5.klasse. 100 kr i uka. De har ikke noen spesielle oppgaver ut over å rydde etter seg selv, men de er begge hjelpsomme når det trengs, snille og omtenksomme. Og det er egenskaper jeg gjerne berømmer i forbindelse med lommepenge-snakk. 

Skrevet

Min skal få nå, fra fylte 11 år. Her blir det 50 kr uka. Må lese litt ekstra engelsk hjemme i tillegg til leksene, og må holde eget rom ryddig, samt bistå med litt støvsuging. 

Anonymkode: e6f2d...03a

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

5.-6.klasse 

Her i huset får de lommepenger fordi de er barna våre og der er vår jobb å lære dem økonomisk styring. Lommepenger er ikke knyttet mot husarbeid 

Jeg forventer og forlanger at alle bidrar med å holde huset i orden uten å få betalt for det. "Hva får jeg for det" unger er helt uaktuelt, man bidrar etter evne og alder fordi det er sånn en familie fungerer, ikke for å få betalt 

Men de kan få lønnet arbeid av meg også, ting som ikke er forventet av daglig/ukentlig bidrag inne kan jeg betale for, som å vaske bilen, klippe gresset osv. Det kommer da i tillegg til faste lommepenger 

Anonymkode: d1ae3...3b8

Du får ikke gründer unger mao. Å lære seg til at man kan få lønn for det man gjør og at man sånn sett kan velge økonomi etter innsats, DET er det mye GOD lærdom i. Å lære at pengene kommer inn uansett innsats, ja det blir det NAVere av....

Anonymkode: e4263...e74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...