Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Kan man bytte barnehage mot barnefars vilje (om begge har foreldreretten men bf kun har barnet maks 20-30%)? Begge bhg ligger ganske nær begges bolig og jobb (men en del lengre unna min bolig enn hans, og nesten rett ved jobben hans). Jeg ønsker å bytte pga den andre har lengre åpningstider, og i den mini går i nå er det slik at jeg akkurat - ikke - rekker å hente etter jobb. Å leie inn daglig barnevakt for kort tid er unødvendig dyrt men føler også det er mer slitsomt for mini (først bhg og deretter forholde seg til barnevakt en stund før jeg kommer. Istedenfor å være i bhg 15min ekstra og så bli hentet av meg.). Bf vil beholde bhg vi har kun pga eksen jobber der og hun og datteren hjelper med henting innimellom. Anonymkode: 8262c...a53
pifi med tre nurk Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 I og med at du har barnet mest så må hente/ bringe tidene passe for deg . Bytt!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Har barnet delt bosted eller fast bosted hos deg og samvær med far? (man kan ha delt bosted selv om man ikke har 50/50) Anonymkode: 82c9b...2c6
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Du kan søke om utvider åpningstid i den barnehagen dere har mener jeg. Ellers kan du kanskje spørre arbeidsgiver om å forskyve arbeidstiden. Om ikke disse alternative er reelle, ville jeg nok byttet ja. Anonymkode: a547d...628
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 Det kan du,her førte det til at bf ble forbanna sendte falsk bekymringsmelding på meg. Anonymkode: 2ca1c...c1c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 Har fast bosted hos meg, men er på overnatting 1 gang pr uke hos far, pluss en helg innimellom. Har prøvd å snakke med arbgiver om å gå tidligere (tilbudte meg å gå ned i lønn tilsvarende mer enn hva det vil koste de med vikar..) men fikk nei.. Men å søke om utvidet åpningstid har jeg ikke hørt om før, skal sjekke opp i det! Er ikke redd for barnevernet om han kunne finne på noe sånt bare fordi han var sur (tror ikke han ville gjort det tho). Jeg er en god mamma, og bhg og helsestasjon sier ofte at han virker veldig glad og trygg, og at han har en fin og god tilknytning til meg. Så de kan bare komme 😊 Anonymkode: 8262c...a53
Leverpostei Skrevet 13. august 2017 #7 Skrevet 13. august 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har fast bosted hos meg, men er på overnatting 1 gang pr uke hos far, pluss en helg innimellom. Har prøvd å snakke med arbgiver om å gå tidligere (tilbudte meg å gå ned i lønn tilsvarende mer enn hva det vil koste de med vikar..) men fikk nei.. Men å søke om utvidet åpningstid har jeg ikke hørt om før, skal sjekke opp i det! Er ikke redd for barnevernet om han kunne finne på noe sånt bare fordi han var sur (tror ikke han ville gjort det tho). Jeg er en god mamma, og bhg og helsestasjon sier ofte at han virker veldig glad og trygg, og at han har en fin og god tilknytning til meg. Så de kan bare komme 😊 Anonymkode: 8262c...a53 Har man ikke rett på å jobbe redusert inntil barnet er 10 år? Eller er det bare i stat og kommune?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #8 Skrevet 13. august 2017 8 minutter siden, Leverpostei skrev: Har man ikke rett på å jobbe redusert inntil barnet er 10 år? Eller er det bare i stat og kommune? Jo så lenge det ikke er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver. Kommer da mye ann på hvilken jobb og annsvar hi har. Jeg ville byttet om ingen ting annet hadde fungert. Fast barnevakt etter lang dag i bhg er som hi skriver ingen god ordning for barnet. Anonymkode: a6122...647
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #9 Skrevet 13. august 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo så lenge det ikke er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver. Kommer da mye ann på hvilken jobb og annsvar hi har. Jeg ville byttet om ingen ting annet hadde fungert. Fast barnevakt etter lang dag i bhg er som hi skriver ingen god ordning for barnet. Anonymkode: a6122...647 Stemmer. I mitt tilfelle vil det nok være til vesentlig ulempe (jeg har en lederstilling, og i tillegg skjønner jeg det vil være dumt og litt merkelig å ansette noen som bare kommer inn og jobber en halv time om ettermiddagen). Anonymkode: 8262c...a53
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #10 Skrevet 13. august 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har fast bosted hos meg, men er på overnatting 1 gang pr uke hos far, pluss en helg innimellom. Har prøvd å snakke med arbgiver om å gå tidligere (tilbudte meg å gå ned i lønn tilsvarende mer enn hva det vil koste de med vikar..) men fikk nei.. Men å søke om utvidet åpningstid har jeg ikke hørt om før, skal sjekke opp i det! Er ikke redd for barnevernet om han kunne finne på noe sånt bare fordi han var sur (tror ikke han ville gjort det tho). Jeg er en god mamma, og bhg og helsestasjon sier ofte at han virker veldig glad og trygg, og at han har en fin og god tilknytning til meg. Så de kan bare komme 😊 Anonymkode: 8262c...a53 Ja for det er jo kun dårlige foreldre som mister ungene til barnevernet selvsaGT. .At det er mulig å være så naiv! Anonymkode: 2ca1c...c1c
Mumua Skrevet 13. august 2017 #11 Skrevet 13. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja for det er jo kun dårlige foreldre som mister ungene til barnevernet selvsaGT. .At det er mulig å være så naiv! Anonymkode: 2ca1c...c1c Selv om det er pensum på livets harde skole at barnevernet stjeler barn så vil de fleste med annen utdannelse tenke litt annerledes. Og det var strengt talt ikke barnevernet tråden handlet om. Du kan nok utmerket godt skifte bhg ved behov HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #12 Skrevet 13. august 2017 Nei vet at den ikke handlet om barnevernet men må jo kommentere når hun svarer som en uvitende 16 åring som tror at kun dårlige foreldre mister barna. Anonymkode: 2ca1c...c1c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #13 Skrevet 13. august 2017 Om barnet er mest hos deg og barnehagens åpningstider ikke passer med dine arbeidstider kan jeg ikke forstå hvordan han kan kunne nekte deg å bytte. Ta om nødvendig en time på familievernkontoret for å snakke om det med en tredjeperson tilstede Anonymkode: e231e...b73
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #14 Skrevet 13. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om barnet er mest hos deg og barnehagens åpningstider ikke passer med dine arbeidstider kan jeg ikke forstå hvordan han kan kunne nekte deg å bytte. Ta om nødvendig en time på familievernkontoret for å snakke om det med en tredjeperson tilstede Anonymkode: e231e...b73 Enkelte fester nekter bare for å nekte dessverre,sånn er barnefaren her. Anonymkode: 2ca1c...c1c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2017 #15 Skrevet 13. august 2017 Så lenge du har fast bosted er det opp til deg å bestemme hvor barnet skal gå i barnehage så det er bare til å bytte :-) Anonymkode: 82c9b...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå