Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Jeg er 10 uker på vei, første savngerskap. Har vært mye slapp, men begynner å bli i bedre form nå. Så igår gikk jeg en "lang" tur (20000 skritt. Var ikke mye før, men de siste månedene har det blitt mye soving for å si det sånn...). Kjente det på ca 15000 skritt at det begynte å bli vondt i ryggen. Når jeg la meg igår slet jeg veldig med å loghe godt, og dette vedvarte. Ryggen er vond og lei. Smerten ligger ca 5 cm over rumpesprekken, og sprer seg fra midten og utover på beghe sider. Er det bare en overbelastning, eller hat jeg trigga noe? Vet det er begrenset hva dere kan svare, men noen tanker/erfaringer? Anonymkode: 3d8de...865
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Jeg tipper at du har begynnende bekkenløsning med smerter. Da har du gått for langt i forhold til hva du tåler akkurat nå. Mitt beste råd er å lære deg hvilke grenser du må holde deg innenfor for å unngå smerter. Det blir ikke bedre av å pushe grensene. Anonymkode: adbb9...71b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 Takk for svar. Sukk. Jeg frykter bekkenløsning, har skjønt at det ikke akkurat er så kult... Men vil det si at det ikke trenger å vær vondt konstant, men at dersom man holder seg innenfor "tålegrensene", kan det holdes delvis i sjakk? Anonymkode: 3d8de...865
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Sukk. Jeg frykter bekkenløsning, har skjønt at det ikke akkurat er så kult... Men vil det si at det ikke trenger å vær vondt konstant, men at dersom man holder seg innenfor "tålegrensene", kan det holdes delvis i sjakk? Anonymkode: 3d8de...865 Delvis, hvertfall. Og for min del, hvertfall. Jeg presset meg mye i første svangerskap og endte opp sengeliggende med store smerter. Andre var jeg bedre på å ta hensyn til egne grenser og var bedre. Tredje var jeg bedre lengre men presset meg på jobb og med barna og endte opp med helt forferdelig vondt. Føltes som om jeg skulle revne. Jeg vil anbefale deg å ta dette opp med legen din med én gang, og få frem at det er gangvansker for det utløser rett til behandling. Fysioterapi og trening kan hjelpe, men du må hjelpe deg selv mest. Det er hormonelt og alle får bekkenløsning ( ellers vil jo ikke ungen.få plass til å komme ut), men ikke alle får vondt. Bekkenbelte kan hjelpe, og spesielt om du har like vondt gjennom hele vil jeg anbefale deg å ta ekstra hensyn rett etter fødselen, for da er det løst som bare det. Jeg brukte belte etter siste fødsel og det tror jeg var noe av grunnen til at jeg raskt ble mye bedre den gangen sammenlignet med de første svangerskapene. Lykke til! Anonymkode: adbb9...71b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #5 Skrevet 12. august 2017 Skal på kontroll til uka, så da får jeg kanskje noe svar. Kreker meg rundt idag og håper det går over. Takk for tips! 😊 Anonymkode: 3d8de...865
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #6 Skrevet 12. august 2017 For i dag og ellers er tipsene : Hold bena samlet, også ut og inn av bil. Sett deg inn som lady Di. Sett deg gjerne på en plastpose, da snur du lettere rundt. Bruk lang pute mellom bena når du ligger på siden, pute helt opp mot setet når du ligger på rygg. Gå med korte skritt, gode sko og rull litt som moonwalk forover. Trapper evt baklengs om du får vondt av å gå ned. Anonymkode: adbb9...71b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #8 Skrevet 12. august 2017 3 timer siden, oslofrk skrev: + Ta mange små pauser! 😉 Mange små pauser går heeeelt av seg selv altså 😂😂😂 går i sneglefart og pauser ca hele tiden 😇 Anonymkode: 3d8de...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå