Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Etter ett samliv der jeg har gjort alt ift barnet, ble det endelig slutt. Vi har klassisk annenhver helg og en dag i uken samvær, noe mer er heller ikke far intr i da jobben kommer først . Problemet mitt er at når barnet er på samvær er det pizza til middag, nugatti på skiven, kakao i koppen. Det er svømmehallen, tivoli, overnattingsturer ; full pakke ! Hele tiden! Så barnet snakker ikke om annet enn ; når skal jeg til pappa? Jeg har begrenset økonomi så jeg har hverken økonomi eller spesielt lyst til å konkurrere med dette opplegget. Jeg mener livet må inneholde leverpostei og leggetid også. Men jeg merker jeg innerst inne blir litt sjalu. Jeg merker at jeg føler jeg mister barnet mitt litt. Jeg er nest-best. Anonymkode: de174...46b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 En sirkuspappa bli egentlig aldri mer enn det, og om noen år vil du se at det er leverpostei og leggetid som danner grunnlaget for et nært forhold til barnet. Anonymkode: 8b684...a1f
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: En sirkuspappa bli egentlig aldri mer enn det, og om noen år vil du se at det er leverpostei og leggetid som danner grunnlaget for et nært forhold til barnet. Anonymkode: 8b684...a1f Jeg håper du har rett. 😔 Anonymkode: de174...46b
amandine Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 Vi har hatt det litt omvendt, vi har vært de faste, trauste med grensesetting og grove brødskiver, rutiner og avtaler opp gjennom hele oppveksten og ungdomstiden til min bonussønn. Det har mange ganger føltes litt sårt, men det er kun der og da. Nå har han flyttet hjemmefra for å studere på en annen kant av landet, har gått seg jobb og samboer. I sommer dro vi på overraskelsesbesøk og ble møtt av voksen flott unge med tårer og snørr og glede og kollegene hans ( jobber i klesbutikk ved siden av studiene) lo godt og kom for å hilse på "daddycool og verdens beste onde stemor". Vi har gjort jobben gjennom barndom og ungdom som har bidratt til at han er den fantastisk flotte fyren han er i dag, og han vet det selv også. Belønningen kommer, du må bare være tålmodig. Når jeg blir presentert som verdens beste onde stemor er alt ok😍
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #5 Skrevet 12. august 2017 Å være helgeforelder kan ikke være lett. Jeg hadde nok også blitt en sirkus-mamma. Du ser barnet så sjeldent at dere liksom ikke blir ordentlig kjent og man kan risikere når som helst at barnet ikke vil komme nettopp fordi forholdet ikke er godt nok eller fordi venner blir viktigere eller noe annet. Jeg tenker at sirkus-delen er et gode helgeforelderen får ha, litt som besteforeldre som skjemmer bort barna. Her er også pappaen litt sirkus-pappa i helgene barna er der. Ikke helt, men mer enn meg altså. Det er stadig Tusenfryd, teknisk museum og lignende. Men det hadde ikke falt meg inn å bli sjalu på det. Jeg gleder meg over at de trives der og jeg forteller dem gjerne hvor flott pappa de har som gjør så mye gøy med dem etc. Det er ikke en konkurranse og det aller beste må da være at barna liler både mamma og pappa - om enn på ulike måter eller av ulike grunner. Anonymkode: 30fa2...83f
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #6 Skrevet 12. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å være helgeforelder kan ikke være lett. Jeg hadde nok også blitt en sirkus-mamma. Du ser barnet så sjeldent at dere liksom ikke blir ordentlig kjent og man kan risikere når som helst at barnet ikke vil komme nettopp fordi forholdet ikke er godt nok eller fordi venner blir viktigere eller noe annet. Jeg tenker at sirkus-delen er et gode helgeforelderen får ha, litt som besteforeldre som skjemmer bort barna. Her er også pappaen litt sirkus-pappa i helgene barna er der. Ikke helt, men mer enn meg altså. Det er stadig Tusenfryd, teknisk museum og lignende. Men det hadde ikke falt meg inn å bli sjalu på det. Jeg gleder meg over at de trives der og jeg forteller dem gjerne hvor flott pappa de har som gjør så mye gøy med dem etc. Det er ikke en konkurranse og det aller beste må da være at barna liler både mamma og pappa - om enn på ulike måter eller av ulike grunner. Anonymkode: 30fa2...83f Dette 😃 Anonymkode: 2ef7a...f75
Manubrium Skrevet 12. august 2017 #7 Skrevet 12. august 2017 Kjenner meg litt igjen i innlegget ditt. Det kan være sårt innimellom, men jeg prøver å tenke på de lange linjene. Når ungen vokser til, vil han/hun se at leverpostei og leggetider var lurt, og at den typen grenser og hverdagslighet la grunnlaget for voksenlivet. Forhåpentligvis ser også barnet tilbake på morsomme helger med nugatti og tivoli med glede, og ser at han/hun har fått det beste fra to verdener. Heia hverdagsforelderen som får og tar alle kampene! Heia helgeforelderen som gjør det beste ut av situasjonen og skaper gode minner med barna sine også!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #8 Skrevet 12. august 2017 Jeg er selv sirkusmamma i helgene, og den trauste, strenge, slitne på hverdager. Med eldste var jeg i akkurat samme situasjon som du med svært begrenset midler. Hun var pappajente på sin hals, og han var skikkelig sirkuspappa. Nå er jenta 18 år and the tables has turned. Det er alltid til meg hun kommer med stort og smått. Faren er nå sjalu på forholdet vi har bygget opp gjennom årene. Fortsett og still opp for barnet ditt. Sett grenser og by på deg selv. Det er det som teller ☺ Anonymkode: 4d49d...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå