Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Jeg treffer en hyggelig mann. Kjenner jeg blir betatt og tenker dette kan være potensielt. Så går det 14 dager og meldingene tikker inn med spørsmål om å treffes, snakkes på tlf ol og jeg kjenner jeg har mest lyst å blokkere heile fyren...🙈 Hvorfor er det så ufattelig vanskelig å finne en mann som karer å holde mitt tempo uten å gi meg panikk? 😩 Anonymkode: f948a...aa8
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Hva er du så redd for med at en mann viser interesse for deg? Hvilket tempo vil gjøre at du ikke får panikk? Om du må ha et annet tempo må du i så fall begynne å formidle det til mennene du møter. Men det du forteller virker helt normalt av de mennene. De møter en de ønsker å bli bedre kjent med og kanskje få et forhold til, da tar de initiativ til å møtes og ha kontakt. Hvorfor er du så redd for å slippe noen innpå deg? Hva er det du har opplevd som gjør at du får panikk? Anonymkode: 83638...440
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Har ikke opplevd eller vært utfor noe som tilsier at jeg ikke skulle tørre å slippe noen innpå meg. Problemet er bare at jeg føles som jeg kveles. Jeg er i full jobb, har hus, to barn på 60% med fritidsaktiviteter 4 kvelder i uka. I tillegg har jeg mine ting som jeg i utgangspunktet begrenser til de helgene jeg har barnefri, dette være seg venner, klatring ol. Når jeg da får dårlig samvittighet for at jeg føler jeg ikke klarer å leve opp til de forventningene de har til meg så får jeg panikk og vil bare bort... Hva gjør jeg? Er det meg eller mennene jeg treffer problemet ligger hos? Anonymkode: f948a...aa8
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke opplevd eller vært utfor noe som tilsier at jeg ikke skulle tørre å slippe noen innpå meg. Problemet er bare at jeg føles som jeg kveles. Jeg er i full jobb, har hus, to barn på 60% med fritidsaktiviteter 4 kvelder i uka. I tillegg har jeg mine ting som jeg i utgangspunktet begrenser til de helgene jeg har barnefri, dette være seg venner, klatring ol. Når jeg da får dårlig samvittighet for at jeg føler jeg ikke klarer å leve opp til de forventningene de har til meg så får jeg panikk og vil bare bort... Hva gjør jeg? Er det meg eller mennene jeg treffer problemet ligger hos? Anonymkode: f948a...aa8 Beklager at jeg sier det men problemet ligger hos deg. De oppfører seg helt normalt. Virker ikke som du egentlig har lyst på en kjæreste. Du har ditt liv og har ikke plass til noen flere i det. Anonymkode: 29c9c...275
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke opplevd eller vært utfor noe som tilsier at jeg ikke skulle tørre å slippe noen innpå meg. Problemet er bare at jeg føles som jeg kveles. Jeg er i full jobb, har hus, to barn på 60% med fritidsaktiviteter 4 kvelder i uka. I tillegg har jeg mine ting som jeg i utgangspunktet begrenser til de helgene jeg har barnefri, dette være seg venner, klatring ol. Når jeg da får dårlig samvittighet for at jeg føler jeg ikke klarer å leve opp til de forventningene de har til meg så får jeg panikk og vil bare bort... Hva gjør jeg? Er det meg eller mennene jeg treffer problemet ligger hos? Anonymkode: f948a...aa8 Dette ligger hos deg og bare hos deg. Mennene du møter oppfører seg helt normalt slik en mann gjør hvis han er interessert i en kvinne. Men det er jo tydelig at du egentlig ikke er klar for å få en mann inn i livet ditt. Du er ikke villig til å gjøre det som skal til for å utvikle et forhold. Du er ikke villig til å prioritere et forhold. Du velger ganske enkelt å ikke lage plass til en ny mann i livet ditt. For tid og plass har du jo, så det er ikke det det står på. Det står på viljen din. Hvorfor forteller du ikke bare det til disse mennene, at du ikke er interessert i noe forhold nå? Anonymkode: 83638...440
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Beklager at jeg sier det men problemet ligger hos deg. De oppfører seg helt normalt. Virker ikke som du egentlig har lyst på en kjæreste. Du har ditt liv og har ikke plass til noen flere i det. Anonymkode: 29c9c...275 Du har sikkert rett... Men, er det normalt at det meldes flere ganger hver dag med spørsmål om å snakkes på tlf i tillegg? Samt invitere på besøk, men når jeg sier jeg dessverre ikke har mulighet til å komme i fra i dag så velger de i stede å komme hit? Jeg har gitt eksplisitt beskjed om at det er mye som skjer i hverdagen min og at jeg har ikke mulighet til å møtes alle frihelgene mine. Ei heller sitte hver dag på melding og telefon. Dette får jeg hver gang beskjed om at det er ingen problem og det har de full forståelse for. Like fult tikker det inn meldinger om det passer å snakke, hadde vært fint om jeg hadde et fem min osv. Jeg har vært aleine i to år og har det bra. Stresser ikke med å komme inn i et forhold og liker å ta det rolig i begynnelsen. Jeg har tross alt tenåringer i huset som jeg ikke ønsker å involvere med ny mann etter 14 dager. Men, like forbandet møter de på døra for de var i nærheten og tenkte de kunne ta en kaffe. Anonymkode: f948a...aa8
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette ligger hos deg og bare hos deg. Mennene du møter oppfører seg helt normalt slik en mann gjør hvis han er interessert i en kvinne. Men det er jo tydelig at du egentlig ikke er klar for å få en mann inn i livet ditt. Du er ikke villig til å gjøre det som skal til for å utvikle et forhold. Du er ikke villig til å prioritere et forhold. Du velger ganske enkelt å ikke lage plass til en ny mann i livet ditt. For tid og plass har du jo, så det er ikke det det står på. Det står på viljen din. Hvorfor forteller du ikke bare det til disse mennene, at du ikke er interessert i noe forhold nå? Anonymkode: 83638...440 Jeg gjør det, og det har alle disse tre dette gjelder hatt full forståelse for. Like fult ender jeg opp i samme situasjon hver gang.... Men, dere har nok rett. Jeg får heller tre helt tilbake og droppe dating en stund fremover. For jeg trives absolutt ikke med denne typen fremtreden hos menn... Anonymkode: f948a...aa8
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør det, og det har alle disse tre dette gjelder hatt full forståelse for. Like fult ender jeg opp i samme situasjon hver gang.... Men, dere har nok rett. Jeg får heller tre helt tilbake og droppe dating en stund fremover. For jeg trives absolutt ikke med denne typen fremtreden hos menn... Anonymkode: f948a...aa8 Hva sier du til dem, da? Mange menn må dessverre ha ting veldig tydelig. Hvis du f.eks. sier at du ikke har tid nå om dagen, da vil en mann som er interessert gjerne tolke det positivt og tenke "hun sa ikke nei, hun sa bare at hun ikke har tid akkurat nå, dvs. hun er egentlig interessert". Menn er ikke alltid like gode på å tolke ting slik vi kvinner oftere er. Hvis du har sagt fra at du ikke kan komme fra en dag så burde de fleste menn da vise forståelse for det og la deg være i fred. En mann som da likevel stikker innom til deg, det er en mann som nok mener godt, men som trolig uansett ikke passer deg fordi han ikke respekterer (eller ikke forstår) dine grenser. Ut fra det du har svar i de to siste svarene så tenker jeg fire ting. Det ene er at du ikke er klar for en mann i livet ditt enda. Eller du har rett og slett ikke møtt den rette enda og derfor stritter så imot de som ønsker mer av deg enn du ønsker gi dem (da tenker jeg emosjonelt). Videre har du trolig vært uheldig mtp. at du har møtt flere menn som ikke respekterer dine grenser. Og til slutt tenker jeg at du trolig må bli mye tydeligere på dine grenser, det kan du godt gjøre uten å bli uhøflig eller brysk. Når du møter den rette så vil du trolig finne tid og mye tid Det vil forresten også si at jeg modererer svaret mitt over her hvor jeg skrev at dette bare ligger hos deg. Det du forteller om at de ikke respekterer å holde seg unna en dag selv når du har sagt fra, det viser at disse mennene ikke helt forstår grensene du setter. Men igjen så betyr det at du da må bli veldig bevisst måten du setter grensene dine på. Istedenfor å si at du ikke kan komme fra så bør du f.eks. si at du ikke har tid til å møte ham i dag, at du har for mye å gjøre. Noen må ha det inn med teskje - men det er det også veldig greit å finne ut så tidlig, før du blir involvert, for det er trolig ikke en mann for deg uansett Anonymkode: 83638...440
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva sier du til dem, da? Mange menn må dessverre ha ting veldig tydelig. Hvis du f.eks. sier at du ikke har tid nå om dagen, da vil en mann som er interessert gjerne tolke det positivt og tenke "hun sa ikke nei, hun sa bare at hun ikke har tid akkurat nå, dvs. hun er egentlig interessert". Menn er ikke alltid like gode på å tolke ting slik vi kvinner oftere er. Hvis du har sagt fra at du ikke kan komme fra en dag så burde de fleste menn da vise forståelse for det og la deg være i fred. En mann som da likevel stikker innom til deg, det er en mann som nok mener godt, men som trolig uansett ikke passer deg fordi han ikke respekterer (eller ikke forstår) dine grenser. Ut fra det du har svar i de to siste svarene så tenker jeg fire ting. Det ene er at du ikke er klar for en mann i livet ditt enda. Eller du har rett og slett ikke møtt den rette enda og derfor stritter så imot de som ønsker mer av deg enn du ønsker gi dem (da tenker jeg emosjonelt). Videre har du trolig vært uheldig mtp. at du har møtt flere menn som ikke respekterer dine grenser. Og til slutt tenker jeg at du trolig må bli mye tydeligere på dine grenser, det kan du godt gjøre uten å bli uhøflig eller brysk. Når du møter den rette så vil du trolig finne tid og mye tid Det vil forresten også si at jeg modererer svaret mitt over her hvor jeg skrev at dette bare ligger hos deg. Det du forteller om at de ikke respekterer å holde seg unna en dag selv når du har sagt fra, det viser at disse mennene ikke helt forstår grensene du setter. Men igjen så betyr det at du da må bli veldig bevisst måten du setter grensene dine på. Istedenfor å si at du ikke kan komme fra så bør du f.eks. si at du ikke har tid til å møte ham i dag, at du har for mye å gjøre. Noen må ha det inn med teskje - men det er det også veldig greit å finne ut så tidlig, før du blir involvert, for det er trolig ikke en mann for deg uansett Anonymkode: 83638...440 Takk for svar og som jeg tidligere også svarte så har du nok rett. Både i at jeg kanskje ikke er klar og at det nok ikke har vært den rette. Ift tydelighet så skortet det nok litt der på første. Dette lærte jeg av og så fra om jeg har mye å gjøre og derfor ikke tid hver helg jeg har barnefri. Jeg har gitt beskjed om at når barna er hos meg så ønsker jeg ikke besøk og det passer dårlig å prate i telefon. Samt at jeg er ikke er glad i en masse meldinger. Jeg har også sagt fra om at jeg er usikker på det med forhold, og at jeg derfor må ta ting veldig sakte uten stress og mas. Alt dette har de hatt full forståelse for og alt har vært selvsagt. Ergo trodde jeg at jeg hadde vært tydelig nok. Men, det ser nok ut til at jeg må være enda mer direkt. Bare usikker på hvordan dette gjøres uten at jeg blir ufin... Men, som sagt så tusen hjertelig takk for svarene deres 😊 Anonymkode: f948a...aa8
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #10 Skrevet 12. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar og som jeg tidligere også svarte så har du nok rett. Både i at jeg kanskje ikke er klar og at det nok ikke har vært den rette. Ift tydelighet så skortet det nok litt der på første. Dette lærte jeg av og så fra om jeg har mye å gjøre og derfor ikke tid hver helg jeg har barnefri. Jeg har gitt beskjed om at når barna er hos meg så ønsker jeg ikke besøk og det passer dårlig å prate i telefon. Samt at jeg er ikke er glad i en masse meldinger. Jeg har også sagt fra om at jeg er usikker på det med forhold, og at jeg derfor må ta ting veldig sakte uten stress og mas. Alt dette har de hatt full forståelse for og alt har vært selvsagt. Ergo trodde jeg at jeg hadde vært tydelig nok. Men, det ser nok ut til at jeg må være enda mer direkt. Bare usikker på hvordan dette gjøres uten at jeg blir ufin... Men, som sagt så tusen hjertelig takk for svarene deres 😊 Anonymkode: f948a...aa8 Hm, ja da burde du nok ha vært tydelig nok på de to siste. Jeg tror problemet blir at du blir veldig usikker, mens disse mennene tydeligvis liker deg godt nok til å ønske noe mer, og så blir de sikkert redde for å miste deg når du trekker deg litt tilbake, de ikke får bekreftelse nok osv. Da blir de mer på - og jo mer de blir på, jo mer blir du av Selv om du er blitt betatt har det kanskje være mer betatt i oppmerksomheten deres og ikke i dem som menn? Det er jo forståelig, men jeg tror de fleste problemene du har hatt er fordi du ikke er helt klar, og at du ikke har møtt den rette. Lykke til videre Anonymkode: 83638...440
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå