Gå til innhold

Jobber turnus, har 52,5 t arbeid på en uke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette lov? Tillitsvalgt er ikke til å stole på overhodet. I løpet av 7 dager har jeg en dag fri, og fire av vaktene er kveld. Hvor kan jeg henvende meg for å finne ut av dette..? 

Anonymkode: 901f5...a95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du organisert? 

Anonymkode: bb9f9...d67

Skrevet

Ja?

Skrevet

Hva jobber du som? Noen yrker har diverse unntak fra Arbeidsmiljøloven, så det er vanskelig å si om dette er lov. Turnusen skal jo godkjennes før den tas i bruk. Du kan høre med tillitsvalgt, verneombud, eventuelt fagorganisasjonen din. 

Anonymkode: b29ad...f3e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva jobber du som? Noen yrker har diverse unntak fra Arbeidsmiljøloven, så det er vanskelig å si om dette er lov. Turnusen skal jo godkjennes før den tas i bruk. Du kan høre med tillitsvalgt, verneombud, eventuelt fagorganisasjonen din. 

Dette

Anonymkode: bb9f9...d67

Skrevet

Hver uke? Det er selvsagt ikke lov med så mye hver uke, men en sjelden gang kan det vel gå hvis snittet pr.mnd er ok? Men jeg vet egentlig ikke,  snakk med din tillitsvalgte og fagforening! 

Anonymkode: 87521...17e

Skrevet

Sosionom, men arbeidsplassen har en særavtale.

Skrevet

Det er nok 2,5 time for mye ja. Men turnusen må jo være godkjent??

Anonymkode: 0ee93...05b

Skrevet

Det er 48 timar som er grensa i AML, men det er vel fleire og fleire stader som inngår avtalar om "nordsjøturnus" med intensive arbeidsperiodar og lengre fri.

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78151/ "Arbeidstilsynet kan gi tillatelse til ytterligere forlengelse av arbeidstiden, men maksimalt 13 timer i løpet av 24 timer, og 48 timer i løpet av 7 dager."

Å jobbe 6 av 7 dagar i ei veke er heilt normalt i yrke der ein har helgejobbing.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er dette lov? Tillitsvalgt er ikke til å stole på overhodet. I løpet av 7 dager har jeg en dag fri, og fire av vaktene er kveld. Hvor kan jeg henvende meg for å finne ut av dette..? 

Det er helt vanlig å jobbe 6 av 7 dager den ene uka, men da skal du jo ha tilsvarende fri neste uke så du på 14 dager har riktig antall timer og dager.

Anonymkode: 28d0b...70d

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hver uke? Det er selvsagt ikke lov med så mye hver uke, men en sjelden gang kan det vel gå hvis snittet pr.mnd er ok? Men jeg vet egentlig ikke,  snakk med din tillitsvalgte og fagforening! 

Anonymkode: 87521...17e

Joda, det kan godt være lov, avhengig av yrke. Leger har feks grense på 60 timer per uke. Ser at HI svarte sosionom rett etter at du svarte, med særavtale. Da må man se i særavtalen, i tillegg til arbeidsmiljøloven.

Skrevet

Hvis det er hver uke er det for mye om det ikke finnes en spessialtegel, men om det er hver andre uke kan det være i orden. Ny arbeidsuke kan offisielt starte på en onsdag  for eksempel. Da hører søndag, mandag og tirsdag til en uke og onsdag, torsdag, fredag og lørdag til neste uke.

Anonymkode: 4cfac...a8e

Skrevet

I vår jobb er det 11 dager vi kan jobbe i strekk. Har 6 ukers turnus

Anonymkode: 2945c...597

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...