Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Valgte å beholde barnet, valgte å være alene da faren stakk av, gleder meg veldig til å bli mamma og til når barnet er født, men føler meg så inmari ensom til tider.. Nå er det helg og jeg sitter her alene og savner virkelig å ha en som kan støtte meg og være der for meg og barnet, men slik blir det ikke. Først innser jeg at det er litt tøffere enn jeg tenkte meg men skal prøve å ha det fint og nyte svangerskapet uansett om jeg er alene. Er det flere som har hatt gått igjennom dette? Noen gode råd til en hormonell ensom gravid kvinne? Anonymkode: d6ba5...752
smil73 Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Jeg valgte også å beholde selv om jeg var alene- men hadde da 3 fra før. Håper du har familie i nærheten og noen gode venninner som du kan få litt hjelp av😊Jeg hadde et fint svangerskap selv om jeg var alene - og det gikk bra etterpå også☺(men x- en ville gjerne ha barnet- så han var involvert hele veien og vi har en grei samværsavtale i dag😊)Lykke til og kos deg med den voksende magen❤
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 Jeg var alene med første. Hadde et langvarig seksuelt forhold til en mann, hadde ingen planer om graviditet, men sånn ble det. Mannen ønsket at jeg skulle ta abort, noe som ikke var aktuelt for meg. Vi var i litt ulike livssituasjoner jeg og han, da han hadde flere barn fra før, og var ganske ferdig med barn. Jeg var veldig ung (18 år). Jeg gledet meg til å bli mamma, og hadde ei god venninne som var en god støtte i svangerskapet. Hun var likevel ikke der hele tiden, da hun ikke bodde i samme by som meg. Jeg mistet mange venner i denne perioden, da jeg plutselig var i en helt annet livssituasjon enn alle de andre. Det gikk likevel veldig bra med oss. Sønnen min hadde flere mannlige rollemodeller, både i min far og min onkel, som vi har hatt mye kontakt med gjennom hele livet hans. Anonymkode: 5917d...8a7
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 Babytiden er den beste tiden og luvsfasen til å bli kjent med andre. Venner med barn på samme alder, og gjerne samme nabolag/by er noe alle er ute etter. Det er også mange andre som er på utkikk etter større nettverk. Gå på svangerskapsgrupper, fødselskirken. Hiv deg på barselgrupper. Bruk permisjonstid på åpen barnehage, baby svømming, baby sang. Alt du kommer over! Det vil gå seg til! Jeg var alene med barn en kortere periode. Det mest ensomme var å ikke ha noen å glede seg over babyen med. Mine foreldre var gode å ha. Venner blir ikke like entusiastiske for smil, og milepæler i barnets liv. Anonymkode: a11e0...e30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå