Gå til innhold

Er det greit at 1 og 2 klassingen sykler alene 1km?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ville sykle en tur bort til en lekeplass. Ble usikker på om det er for tidlig alene?

Anonymkode: 9f3fb...55a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må over et fortau som jeg ser herfra så er det gangvei hele veien her også. 

Anonymkode: 9f3fb...55a

Skrevet

De er for unge hvis det er snakk om på kjører eller nedover litt bratte bakker. Uansett hvor teknisk flinke de er er ikke hjernen utviklet nok til å vurdere trafikk eller fart godt nok.

På en sti gjennom skogen uten vesentlige baller eller liknende ville jeg sakt ok.

Anonymkode: 828f8...3ac

Skrevet

Selvfølgelig kan en 1/2 klassing sykle alene 1 km! Hva gjorde dere selv når dere var på den alderen? 

Anonymkode: b7844...c55

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan en 1/2 klassing sykle alene 1 km! Hva gjorde dere selv når dere var på den alderen? 

Anonymkode: b7844...c55

Jeg gikk i barnehagen, og skulle gå der i to år til...

(Min førsteklassing er 5.5 år. Jeg begynte på skolen da jeg var 7.5)

Anonymkode: 8a973...836

Skrevet

Nei de er for unge

Anonymkode: d0527...017

Skrevet

Er du usikker er de eller du ikke klare for det tenker jeg. Mine unger syklet alene på den tiden, men nå har jeg aktivt lært de opp i trafikken fra de var små. Jeg kjører ikke bil så å gå eller sykle er noe vi ofte gjør, de har tidlig fått ansvaret når vi er ute. Når de har fått ansvaret så har jeg sett på de når de har vært klar for å gå eller sykle rundt alene. Eldste har også vært så tøff at hun har sagt ifra når hun ikke tørr eller ønsker å sykle ulike steder. Da er hun moden nok til å ferdes rundt her tenkte jeg. Da har hun skjønt at trafikk kan være farlig, hun har ansvaret for sin egen trygghet når hun er alene. 

Det komiske oppi det hele var st hun ble påkjørt ti meter fra skolen. Hun gikk ved siden av sykkelen for det avr så mange hekker der og det gjorde at hun valgte å gå av itilfelle det kom en bil ut av en gårdsplass. Plutselig rygget det en bil ut i full fart og eneste hun kunne gjøre var å rygge, men med sykkel så gikk ikke det like fort som uten. Alt gikk bra, men det var blåveiser i noen uker og ett ømt bein. Tror hun gikk i 6klasse når det skjedde, så da var hun heller ikke så liten. 

Anonymkode: f1619...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...