Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #1 Skrevet 11. august 2017 Hvor jobber dere og hvor mange kvalsvakter har dere iløpet av perioden? Anonymkode: 8571d...e37
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #2 Skrevet 11. august 2017 Sykehus. Max 3 kveldsvakter PR uke. Anonymkode: 8b897...932
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #3 Skrevet 11. august 2017 Kommunehelsetjeneste. 10 kvelder på 6 uker. Anonymkode: cbed4...4c3
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #4 Skrevet 11. august 2017 Jeg har fått 13... der 4 av disse er 11-19🙄 Er ikke dette mye kveld? Jobber i omsorgsbolig. Anonymkode: 8571d...e37
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #5 Skrevet 11. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har fått 13... der 4 av disse er 11-19🙄 Er ikke dette mye kveld? Jobber i omsorgsbolig. Anonymkode: 8571d...e37 Ikke uvanlig i omsorgsbolig med så mye kveld. Jeg hadde 15 kvelder og 14 dager på 6 uker et sted jeg jobbet. Ofte trenger man fler på kveld. Eller man har personer med lederansvar som jobber i miljøet som blir prioritert på dag. Anonymkode: 07098...362
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #6 Skrevet 11. august 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke uvanlig i omsorgsbolig med så mye kveld. Jeg hadde 15 kvelder og 14 dager på 6 uker et sted jeg jobbet. Ofte trenger man fler på kveld. Eller man har personer med lederansvar som jobber i miljøet som blir prioritert på dag. Anonymkode: 07098...362 Jeg er eneste sykepleier på huset. Hadde håpet på litt mindre kveld. De er like mange på kveld som dag. Altså to... fikk viljen min andre ting, så jeg tør nesten ikke klage... men 2 og 3 kvelder de fleste uker er mye mer enn jeg tenkte... det blir ikke bra for familien.. Anonymkode: 8571d...e37
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #7 Skrevet 11. august 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er eneste sykepleier på huset. Hadde håpet på litt mindre kveld. De er like mange på kveld som dag. Altså to... fikk viljen min andre ting, så jeg tør nesten ikke klage... men 2 og 3 kvelder de fleste uker er mye mer enn jeg tenkte... det blir ikke bra for familien.. Anonymkode: 8571d...e37 I omsorgsbolig er det ofte veldig flat struktur mellom de med høyskole og fagbrev. Derfor er det ikke uvanlig å jobbe halvparten dag og kveld uavhenging av kompetanse. Sånn er det. Skal du jobbe mindre kveld må noen andre jobbe mer kveld. Ikke bra for deres familie Anonymkode: 07098...362
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #8 Skrevet 11. august 2017 Jeg skjønner ikke hvordan folk mener dette skal gå opp. Det skrikes om at deltidsstillinger skal vekk, alle skal kunne kreve fulle stillinger, men da må faktisk alle som jobber fullt ta halvparten av kveldsvaktene Det er jo ofte flere på deltid, og når de rart et par kvelder hver blir det flest dagvakter på de som jobber 100% Alle vil ha full stilling, men ingen vil jobbe mer enn en kveld i uka. Da går det ikke opp. Anonymkode: fa617...76d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #9 Skrevet 11. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er eneste sykepleier på huset. Hadde håpet på litt mindre kveld. De er like mange på kveld som dag. Altså to... fikk viljen min andre ting, så jeg tør nesten ikke klage... men 2 og 3 kvelder de fleste uker er mye mer enn jeg tenkte... det blir ikke bra for familien.. Anonymkode: 8571d...e37 Når det er like mange på dag som på kveld, så er det jo ikke rart at omtrent halvparten er kveldsvakter. Anonymkode: 581ee...bd0
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #10 Skrevet 11. august 2017 Er vernepleier og jobber i bolig, har 13 kveldsvakter pr 6 uker. 15 dagvakter. Ja, synes til tider det er tungt å jobbe så mye kveld, men det går. Har for øvrig sagt til hun som styrer med turnus, at jeg vil gjerne spørres dersom det blir sykdom på dag, og det er mulighet for at jeg hopper opp på dag i stedet for kveld. Det får jeg innimellom. Kanskje det er mulig for deg også med en slik ordning? Anonymkode: 5a951...607
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #11 Skrevet 11. august 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke hvordan folk mener dette skal gå opp. Det skrikes om at deltidsstillinger skal vekk, alle skal kunne kreve fulle stillinger, men da må faktisk alle som jobber fullt ta halvparten av kveldsvaktene Det er jo ofte flere på deltid, og når de rart et par kvelder hver blir det flest dagvakter på de som jobber 100% Alle vil ha full stilling, men ingen vil jobbe mer enn en kveld i uka. Da går det ikke opp. Anonymkode: fa617...76d Takk! Jeg lager turnus, og gudhjelpemeg for et styr det er HVER gang! Nå har ingen av våre ansatte små barn, men alle har sine ekstremt gode grunner for å slippe kveld/natt/helg. Vi imøteser omtrent alt, som igjen fører til at vi må bruke ekstremt mye penger på ekstravakter. Her jobber de hver 4.helg, og knapt en kveld i uka. De har kanskje 8 kvelder på 8 uker, inkludert helga si... Nå jobbes det for at alle skal gå hver 3.helg, og det er krig i avdelingen! Alle er sure, ingen vil jobbe, skjønner ikke hvorfor vi må spare penger, bla bla bla. Når man velger å utdanne seg i omsorgsyrke, og velger å jobbe på en døgnbemannet enhet, ja da velger man og jobbe til ugunstige tider. Anonymkode: aef3e...2a5
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #12 Skrevet 11. august 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk! Jeg lager turnus, og gudhjelpemeg for et styr det er HVER gang! Nå har ingen av våre ansatte små barn, men alle har sine ekstremt gode grunner for å slippe kveld/natt/helg. Vi imøteser omtrent alt, som igjen fører til at vi må bruke ekstremt mye penger på ekstravakter. Her jobber de hver 4.helg, og knapt en kveld i uka. De har kanskje 8 kvelder på 8 uker, inkludert helga si... Nå jobbes det for at alle skal gå hver 3.helg, og det er krig i avdelingen! Alle er sure, ingen vil jobbe, skjønner ikke hvorfor vi må spare penger, bla bla bla. Når man velger å utdanne seg i omsorgsyrke, og velger å jobbe på en døgnbemannet enhet, ja da velger man og jobbe til ugunstige tider. Anonymkode: aef3e...2a5 Jeg har hatt flere turnuser og jobbet et annet sted også.. men aldri hatt to kveld hver uke... han har også gitt meg flere av de 11-19. Det er jo hele dagen tapt... jeg kommer nok ikke til å klage fordi jeg har fått litt slik jeg ville, og vil ikke virke helt idiot... men jeg er skikkelig skuffet over turnusen... hi Anonymkode: 8571d...e37
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #13 Skrevet 11. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt flere turnuser og jobbet et annet sted også.. men aldri hatt to kveld hver uke... han har også gitt meg flere av de 11-19. Det er jo hele dagen tapt... jeg kommer nok ikke til å klage fordi jeg har fått litt slik jeg ville, og vil ikke virke helt idiot... men jeg er skikkelig skuffet over turnusen... hi Anonymkode: 8571d...e37 Men med mindre dere har folk som har rene kveldsvakt stillinger, så må det jo bli sånn. Hvis ikke så er det jo andre som må ha enda flere kveldsvakter. Har de stedene du har jobbet før, hatt likt antall ansatte på dag og kveld da? Anonymkode: 581ee...bd0
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #14 Skrevet 11. august 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk! Jeg lager turnus, og gudhjelpemeg for et styr det er HVER gang! Nå har ingen av våre ansatte små barn, men alle har sine ekstremt gode grunner for å slippe kveld/natt/helg. Vi imøteser omtrent alt, som igjen fører til at vi må bruke ekstremt mye penger på ekstravakter. Her jobber de hver 4.helg, og knapt en kveld i uka. De har kanskje 8 kvelder på 8 uker, inkludert helga si... Nå jobbes det for at alle skal gå hver 3.helg, og det er krig i avdelingen! Alle er sure, ingen vil jobbe, skjønner ikke hvorfor vi må spare penger, bla bla bla. Når man velger å utdanne seg i omsorgsyrke, og velger å jobbe på en døgnbemannet enhet, ja da velger man og jobbe til ugunstige tider. Anonymkode: aef3e...2a5 Og jeg er butikksjef som setter opp vaktlister Nå har vi riktignok noen deltidsansatte som etter eget ønske jobber bare kveld og helg, men vi kan ikke ha bare skoleelever på jobb om kveldene så de fulltidsansatte må dele på kveldene, sånn er det bare. Skal du jobbe i denne bransjen må du jobbe når andre har fri, for det er da de vil handle. Anonymkode: fa617...76d
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 Uff. 2 og 3 kvelder hver uke er fryktelig mye og jeg har så lyst å Vertfall nevne det til sjefen, slik at det vetfall er en sjanse for at han kan fjerne en og to... men jeg har fått viljen min med to andre ting og vil ikke virke kravstor og utakknemlig. Er det helt feil av meg å gi beskjed? Den forrige turnusen min på samme pass hadde langt mindre kvelder(annen sjef). Hi Anonymkode: 8571d...e37
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 Jeg er ikke sykepleier, men jobber tre delt turnus på 6 uker. Jeg jobber dette fordelt på 6 uker: 10 dagvakter 5 kveldsvakter 7 nattevakter Anonymkode: 70293...510
Eliseflisa Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 9 på seks uker. Jeg må være på jobb på dagtid, da det er mye praktiske oppgaver, telefoner osv. Jobber i psykiatrien...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #18 Skrevet 16. august 2017 Jobber ikke i helsevesenet, men i en annen bransje med turnusarbeid. I løpet av seks uker har jeg 12 kveldsvakter (15-23). To av disse kveldene er i helgene. Jobber hver tredje helg. Jobber altså to kvelder hver uke. Har to barn, mannen jobber også turnus. Vi er vant til at det er slik det er. Samarbeider en del med andre i nabolaget om kjøring til fotballkamper etc. Men jeg er enig i at vakter 11-19 er en uting. Da får man ikke fordelen av friformiddag, samtidig som man ikke får sett barna mye. Du kommer ihvertfall hjem til mannen, da. Anonymkode: cce8b...f7d
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #19 Skrevet 16. august 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobber ikke i helsevesenet, men i en annen bransje med turnusarbeid. I løpet av seks uker har jeg 12 kveldsvakter (15-23). To av disse kveldene er i helgene. Jobber hver tredje helg. Jobber altså to kvelder hver uke. Har to barn, mannen jobber også turnus. Vi er vant til at det er slik det er. Samarbeider en del med andre i nabolaget om kjøring til fotballkamper etc. Men jeg er enig i at vakter 11-19 er en uting. Da får man ikke fordelen av friformiddag, samtidig som man ikke får sett barna mye. Du kommer ihvertfall hjem til mannen, da. Anonymkode: cce8b...f7d Ja utrolig rar vakt i grunn... men det er for at et menneske skal overlappe to vakter. Sparer to hele vakter på dette...helsevesenet og sparing 🙄 Jeg hater å klage, nettop fordi jeg vet ledere som regel gjør så godt de kan for å tilfredsstille alle... men jeg skrev på en fin måte at 2-3 kvelder i uken var mye... så får jeg bare ta det som kommer. Håper sjefen ikke tar det ille opp. 😳 Hi Anonymkode: 8571d...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå