Gå til innhold

Konfirmasjon og barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg har mest lyst å grine på min sønns vegne....eller drepe noen. Heldigvis så bor vi langt unna faren hans og hans familie, for jeg synes nå de er dirkete stygge med han. Sønnen min skal konfirmeres nå og fordi faren ikke fikk slik han ville, så har han nå fått mange i familien til å boikotte konfirmasjonen. Er det mulig. Jeg har lyst å røske av balla til hele gjengen (unnskyld språket). For 2 år siden spurte jeg faren om han hadde noe ide angående konfirmasjonen. Hvor vi skulle ha det og hvordan vi skulle ordne det. Jeg spurte om det samme for 1,5 år siden. Jeg fikk aldri noe svar. Når jeg så bare bestemmer at vi tar det der vi bor (vi bor i Oslo og mye av familien på Vestlandet) og sender han første faktura som skal deles så er plutselig alt feil. DA kunne han ordne det der oppe? Ja for han skulle jo ikke være med å betale noe. Så langt har jeg lagt ut for alt også tar jeg det via nav i etterkant, det er ikke noe stress, jeg skal fikse det.

Det som gjør meg så forbannet er at han nå har gått rundt og fått andre i familien til å ikke komme. T.o.m. bestefaren som også er fadder på gutten. Jeg er så sint. Jeg må si det frister litt å ringe oldemoren, som er en fantastisk dame å spørre om hennes sønn(farfaren) ikke har fått invitasjonen. Han har fått ny familie i utlandet (2 nye små barn) som jeg mistenker at hun ikke vet noe om, mulig det hadde vært på tide hun fikk vite det? Hun er en flott dame da, så vil liksom ikke skuffe henne heller.

Hadde Bruce Springsteen spilt konsert i byen den helga hadde han vært med det samme, men sønnen er det ikke så nøye med. Ha ha ha det beste hadde vært å fått besøk av Bruce Springsteen i konfirmasjonen, det hadde vært noe det......*drømmer* (ikke for at jeg liker han men for at det hadde gjort at faren og brødrene ville ha angret seg hvert minutt for resten av livet)

Puh! Sikkert litt rotet dette her, men trengte å lufte tankene mine litt. 

Anonymkode: 71f50...239

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pust med magen. Tell til 100. Ikke overreagerer, men lag en flott fest for sønnen din! Dersom familien hans virkelig velger å ikke komme i konfirmasjon pga noe far sier og gjør, så kanskje de er tjent med å ikke være der likevel. 

Mitt barn skal konfirmeres om 2 år. Jeg vet at far ikke kommer, det vet også barnet. Men jeg inviterer resten av familien hans og de kommer til å komme! Så får man gjøre det beste utav det :)

Anonymkode: 8587b...863

Skrevet

He he he jo takk jeg vet det. Og jeg kommer ikke til å gjøre noe halvveis uansett så vi gleder oss til konfirmasjonen. Mandagen etter sender jeg inn kopi av alt til nav for å finne ut hans del samt at jeg tror vi må endre bidraget igjen. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

He he he jo takk jeg vet det. Og jeg kommer ikke til å gjøre noe halvveis uansett så vi gleder oss til konfirmasjonen. Mandagen etter sender jeg inn kopi av alt til nav for å finne ut hans del samt at jeg tror vi må endre bidraget igjen. 

Veldig lurt! Han får bare bidra når han ødelegger alt annet. Masse lykke til med konfirmasjon! :)

Skrevet

Hva var regning på ? 

Anonymkode: 95f6b...8ee

Skrevet

Lokale, selve konfirmasjonen, leir, mat, invitasjoner osv. kommer på ca 20000 til samme så ca 10000 på hver av oss. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mandagen etter sender jeg inn kopi av alt til nav for å finne ut hans del samt at jeg tror vi må endre bidraget igjen. 

Funker det virkelig sånn?

Anonymkode: 72a87...76f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lokale, selve konfirmasjonen, leir, mat, invitasjoner osv. kommer på ca 20000 til samme så ca 10000 på hver av oss. 

Bare for å ha sagt det, nav deler ikke nødvendigvis utgiften i to. Om de mener du har brukt mer penger enn nødvendig på en post må du betale mest av den posten mens nav bare krever far for halvparten av et mer nøkternt valg.

Og du må være forberedt på at om far blir forbannet og lager en egen fest for barnet der han bor, så kan han sende krav til deg for hans fest også.

Anonymkode: 2ba86...84f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare for å ha sagt det, nav deler ikke nødvendigvis utgiften i to. Om de mener du har brukt mer penger enn nødvendig på en post må du betale mest av den posten mens nav bare krever far for halvparten av et mer nøkternt valg.

Og du må være forberedt på at om far blir forbannet og lager en egen fest for barnet der han bor, så kan han sende krav til deg for hans fest også.

Jeg har nok holdt meg godt innen for rammene i forhold til andre her vi bor. 5000 er jo kun til kirken og lokalet var rimelig. Han er vel avhengig av å ha sønnen der for å lage en fest og det er snakk og da må han betale fly og greier samt organisere noe, så er ikke så redd for at det skal skje. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har nok holdt meg godt innen for rammene i forhold til andre her vi bor. 5000 er jo kun til kirken og lokalet var rimelig. Han er vel avhengig av å ha sønnen der for å lage en fest og det er snakk og da må han betale fly og greier samt organisere noe, så er ikke så redd for at det skal skje. 

Nei, det høres ut som du er helt innenfor normal pengebruk 

Men det var et innlegg her for noen år siden om ei som arrangerte konfirmasjon i samme prisklasse som et bryllup, uten å invitere fars familie i det hele tatt. Hun trodde hun bare kunne kreve halvparten av summen hun hadde brukt og ble sittende med skjegget i postkassen når nav bare krever inn halvparten av et "nøkternt selskap" 😉

Skrevet

NAV har egne satser for hva som kan brukes til de ulike postene, også kan far motregnes utfra bidragsevne. Så det er ikke nødvendigvis sånn at selvom du har holdt det lavt i forhold til hva andre rundt dere gjør, så får du automatisk halvparten av han. Men du søker jo om særtilskudd også ordner NAV med hvor mye han skal betale. 

Jeg søker om særtilskudd for behandling til tannregulering. Siden far har høyere inntekt enn meg betaler han også mer. 

Skrevet

Fy faen for en drittsekk! Jeg hadde driti i far men ringt til de andre som boikotter, og spurt rett ut hvorfor de ikke kommer. Fortalt at ungen er skikkelig skuffet. De fortjener å måtte svare for seg hvertfall! Er så mye drittfolk😝

Anonymkode: 86f8f...b86

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Funker det virkelig sånn?

Anonymkode: 72a87...76f

Altså jeg kan ikke endre bidraget fordi jeg føler for det, men etterhvert som barna vokser til skal også bidraget endre seg. Jeg har vært dum å bare latt det stå dette året, men kan ikke skjønne hvorfor jeg skal være snill og grei. Blir bidraget hevet så kan gutten få gå på trening også slik som han ønsker og ikke hva økonomien sier.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...